Zakres dziłań - treści na strony www. Bispol to rodzinna firma, która od 1993 roku produkuje na nowoczesnych liniach produkcyjnych świece zapachowe i bezzapachowe, podgrzewacze, dyfuzory i woski zapachowe, wkłady oraz znicze dystrybuując je na terenie całej Europy.
Jakie są wymiary grafik na Facebooka?
Prowadzisz fanpage firmy na Facebooku? Może dopiero stawiasz swoje pierwsze kroki w prowadzeniu profesjonalnego profilu marki? Powinieneś zatem znać aktualne parametry grafik i plików wideo na Facebooku, aby dodawane przez Ciebie posty prezentowały się estetycznie i nie odstraszały użytkowników Internetu rozmazanymi obrazami. Agencja interaktywna Argonium może zająć się prowadzeniem fanpage'u Twojego biznesu, wykorzystując do tego celu jedynie profesjonalne narzędzia i grafiki zapisane w prawidłowych formatach. Jeśli jednak wolisz wykonać to zadanie samodzielnie, podajemy poniżej aktualne wymiary grafik na Facebooku.
Fanpage firmy na Facebooku - dlaczego warto?
Facebook to popularna platforma społecznościowa, która wykorzystywana jest jako ważne narzędzie w marketingu i promocji wizerunku marki ze względu na łatwą dostępność właścicieli firm do dużej grupy docelowej. Osoby prowadzące fanpage'e firm powinny być zatem na bieżąco ze zmianami zachodzącymi w wyglądzie serwisu, aby móc dodawać profesjonalne i atrakcyjne wizualnie posty. Jednym z najważniejszych ich elementów są dodawane grafiki, które o wiele bardziej zwracają uwagę odbiorców niż publikowane suche treści. Prawidłowy format grafik jest niezwykle istotny dla ich jakości, wyraźności i atrakcyjności wizualnej.
Aktualne wymiary grafik na Facebooku
O ile wymiary grafik na Facebooku nie są szczególnie istotne w przypadku profili prywatnych, to dla profesjonalnych fanpage'ów stanowią kwestię nie bez znaczenia. Zdjęcie profilowe (czyli avatar) powinno być w wymiarach 800 x 800 px, prezentując się tym samym profesjonalnie i wyraźnie również po jego powiększeniu do pełnego rozmiaru. Zdjęcie w tle (inaczej cover photo) najlepiej dodać w wymiarach 820 x 360 px, aby wyglądało estetycznie zarówno na dużych ekranach komputerów, jak i w mniejszej wersji mobilnej. Zdjęcia w tle na Facebooku umieszcza się nie tylko na profilach firm, ale też w grupach czy wydarzeniach. W obu przypadkach lepiej będą się sprawdzać odmienne wymiary grafik: w grupach tematycznych - 1640 x 856 px, a w wydarzeniach - 1200 x 628 px.
Sprawa ma się o wiele bardziej złożenie w przypadku grafik do postów ze względu na możliwe ich różne rozmiary. Grafiki dodawane w formie kwadratów prezentują się najlepiej w wymiarach 1080 x 1080 px, natomiast prostokątne - 640 x 960 px (pionowe) lub 1200 x 900 px (poziome). Coraz częściej posty dodaje się w formie plików wideo, których formaty powinny wynosić 1920 x 1080 px albo 1080 x 1080 px. Fanpage'e firm do kreowania swojego wizerunku i jego promocji wykorzystują również stories, które rządzą się nieco innymi prawami. Zaleca się, aby dodawane w ich ramach grafiki miały wymiary 1080 x 1920 px.
Wymiary grafik na reklamy
Powyższe wymiary grafik dotyczą postów dodawanych na fanpage'e oraz ewentualnie profile prywatne. Rzecz ma się nieco inaczej w przypadku reklam, ponieważ Facebook zaleca dodawanie ich w innych rozmiarach. Standardowa reklama pozioma powinna mieć format 1200 x 628 px. Identyczne wymiary sprawdzą się również w przypadku linkpostów. Jeśli natomiast tworzysz reklamę ukierunkowaną na zyskanie nowych polubień na fanpage'u, powinieneś zastosować format 1200 x 444 px. Podobnie jak w przypadku postów na fanape'e lub profile prywatne, można dodawać reklamy w formie wideo, których wymiary powinny wynosić 1080 x 1080 px albo 1920 x 1080 px. Reklama na Facebooku może też przybrać postać stories o wymiarach grafik 1080 x 1920 px.
Formaty grafik na Facebooka
Warto również wspomnieć o samych formatach zapisywania grafik oraz plików wideo. Obrazy najlepiej zapisywać w formatach .png albo .jpg. Jeśli chodzi natomiast o filmiki, zaleca się dodawanie ich w formatach MOV, GIF lub MP4. Stosowanie się tych wszystkich reguł pozwoli Ci na profesjonalne prowadzenie fanpage'u firmy oraz wykonanie wysokiej jakości grafik na reklamy. Prowadzeniem działań marketingowych możesz zająć się samodzielnie lub zlecić je profesjonalnej agencji interaktywnej Argonium.