Jak zwiększyć współczynnik konwersji w sklepie internetowym?
pozycjonowanie

Jak zwiększyć współczynnik konwersji w sklepie internetowym?

Obecnie niemal każdy produkt można dostać nie wychodząc z domu, co przyczynia się do wzrostu liczby konsumentów dokonujących zakupów w sklepach internetowych. Przekłada się to również na większą liczbę serwisów oferujących sprzedaż produktów i usług online. Nie jest łatwo przebić się przez konkurencję, która dokonuje wszelkich starań, aby dążyć do zapewnianie jeszcze lepszej jakości standardów nie tylko w kwestii asortymentu, ale również funkcjonowania sklepu. Warto zatem poznać najskuteczniejsze sposoby na zwiększanie współczynnika konwersji w e-biznesie.

Nie tylko atrakcyjne produkty i promocyjne ceny potrafią zwiększyć współczynnik konwersji w sklepie internetowym. Można wdrożyć wiele działań, dzięki którym sprzedaż zacznie rosnąć.

Uzupełnij sklep treściami wysokiej jakości

Obecnie chyba nikomu nie trzeba tłumaczyć jak ważny jest content oraz jaka jest jego rola dla stron i sklepów internetowych. To między innymi na jego podstawie, wyszukiwarka decyduje o kolejności, w jakiej rozmieszczone zostaną witryny w wynikach wyszukania. Wysoka jakość treści budzi zaufanie nie tylko Google, ale również użytkowników. Klient czytając opis produktu może przekonać się do jego zakupu, jeśli treść będzie zawierała ważne informacje oraz język korzyści, wzbudzający chęć posiadania danej rzeczy. Dostarczając klientowi rozbudowanych i wartościowych opisów produktów sprawimy, że będzie on bardziej skłonny sfinalizować transakcję. Oprócz tego warto zadbać o inne treści do sklepu internetowego. Przede wszystkim konieczny będzie opis samego sklepu. Powinien mieć on charakter mocno marketingowy, przedstawiający sklep jako rzetelnego sprzedawcę oraz przekazujący korzyści, jakie wiążą się z dokonywaniem zakupów właśnie w tym miejscu. Warto więc zlecić to zadanie profesjonalistom, którzy opracują spersonalizowany przekaz dostosowany do twojej grupy docelowej.

Zadbaj o intuicyjny proces zakupowy

Sposób w jaki przebiega proces zakupowy ma ogromny wpływ na to czy, klienci sfinalizują transakcję. Wielokrotnie zdarza się, że porzucają oni swoje wirtualne koszyki. Jedną z głównych przyczyn tego zjawiska jest wydłużona ścieżka zakupowa. Klienta od zakupu nie powinna dzielić zbyt duża liczba kliknięć. Im więcej czynności jest zmuszony wykonać, tym większe prawdopodobieństwo, że zniechęci się i zrezygnuje z zakupu. Klient nie powinien również błądzić w poszukiwaniu opcji "dodaj do koszyka" czy "kup teraz". Elementy te powinny być doskonale widoczne, także na mniejszych ekranach urządzeń mobilnych. Ważną kwestią jest również opcja płatności. Zdecydowanie polecamy integrację sklepu internetowego z nowoczesnymi systemami, które pozwalają przekierować kupującego bezpośrednio do wybranego przez niego miejsca zapłaty.

Responsywność

Sklep, który w obecnych czasach nie jest przystosowany do urządzeń mobilnych traci mnóstwo klientów. Osób, które przeglądają oferty sklepów przy użyciu smartfonów i tabletów jest coraz więcej, dlatego zadbanie o responsywność powinno być jednym z priorytetowych zadań. Dzięki tej opcji strona automatycznie dostosuje się do rozdzielczości ekranu, z którego korzysta użytkownik, dzięki czemu wygodnie będzie można z niego korzystać.

Design

Jednym z czynników, dla których internauci decydują się na zakupy w danym sklepie jest jego design. Atrakcyjna szata graficzna jest ogromnym wyzwaniem z uwagi na to, jak różne są gusta poszczególnych odbiorców i jak dynamicznie zmieniają się trendy w projektowaniu. Najlepszym rozwiązaniem jest więc zlecenie tego zadania profesjonalnej agencji. W Argonium dbamy o to, aby wygląd sklepu posiadał spójną identyfikację wizualną, która będzie wykorzystywana również w przyszłych kampaniach marketingowych. Nie korzystamy z gotowych szablonów, ponieważ zdajemy sobie sprawę, że to co sprawdza się w przypadku danej branży niekoniecznie będzie pasowało do innej. Szata graficzna sklepu internetowego zawsze musi być dopasowana do grupy docelowej.

Opinie klientów

Marketing szeptany to jedno ze skuteczniejszych narzędzi na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym. Według badań, konsumenci bardzo często opierają swoje decyzje zakupowe na rekomendacjach innych osób, dlatego sklep powinien dbać o to, jaką mają opinię w sieci. Udostępnienie przy każdym produkcie pola z wypowiedziami klientów zwiększy wiarygodność sklepu, a także przekona ich do zakupu. Ponadto pytając klientów o opinię, pokazujemy im jak ważne jest ich zdanie, co w konsekwencji wpływa na pozytywny wizerunek sklepu, a także lojalność nabywców.

Powyższe metody to część naszych pomysłów na to, w jaki sposób zwiększyć wskaźnik konwersji w sklepie internetowym. Są to fundamentalne aspekty, dlatego jeśli planujesz optymalizację sklepu, to warto rozpocząć właśnie od nich. Bez zadbania o te kwestie nawet najlepsze działania promocyjne i konkurencyjne ceny nie pozwolą wykorzystać w pełni potencjału twojego sklepu online.

Poznaj naszą bazę wiedzy
01
Co to jest integracja b2b?
Integracja B2B (Business-to-Business) odnosi się do procesu łączenia i harmonizowania systemów, procesów i danych pomiędzy dwoma lub więcej przedsiębiorstwami w celu ułatwienia efektywnej wymiany informacji, realizacji transakcji i współpracy.
Integracja B2B (Business-to-Business) odnosi się do procesu łączenia i harmonizowania systemów, procesów i danych pomiędzy dwoma lub więcej przedsiębiorstwami w celu ułatwienia efektywnej wymiany informacji, realizacji transakcji i współpracy.
02
Co to jest optymalizacja strony www
Optymalizacja strony internetowej (SEO) to proces dostosowywania różnych elementów strony w celu poprawy jej widoczności w wynikach wyszukiwania organicznego wyszukiwarek internetowych.
Optymalizacja strony internetowej (SEO) to proces dostosowywania różnych elementów strony w celu poprawy jej widoczności w wynikach wyszukiwania organicznego wyszukiwarek internetowych.
03
Co to jest https
HTTPS to skrótowiec od "Hypertext Transfer Protocol Secure", czyli bezpiecznego protokołu transferu danych w sieci. Jest to zabezpieczona wersja standardowego protokołu HTTP, który jest używany do przesyłania danych między przeglądarką internetową użytkownika a stroną internetową.
HTTPS to skrótowiec od
04
Co to jest optymalizacja treści
Optymalizacja treści na stronie internetowej (SEO content optimization) to proces dostosowywania zawartości strony w taki sposób, aby była atrakcyjna dla użytkowników, oraz wyszukiwarek.
Optymalizacja treści na stronie internetowej (SEO content optimization) to proces dostosowywania zawartości strony w taki sposób, aby była atrakcyjna dla użytkowników, oraz wyszukiwarek.
05
Słownik terminów w Google Ads
Co oznaczają skróty Google Ads? , jak np. "Nasze CPC jest niższe niż u konkurencji" czy "Zauważyliśmy znaczny wzrost w CTR". Oto wyjaśnienie tych terminów:
Co oznaczają skróty Google Ads? , jak np.
Zainteresowany?
Zainteresowany?
Skontaktuj się z nami i zapytaj o ofertę

Dla kogo pracujemy?

Zakres dziłań - treści na strony www. Bispol to rodzinna firma, która od 1993 roku produkuje na nowoczesnych liniach produkcyjnych świece zapachowe i bezzapachowe, podgrzewacze, dyfuzory i woski zapachowe, wkłady oraz znicze dystrybuując je na terenie całej Europy.

Zakres działań - strona www. Rad-Pol jest dystrybutorem klasycznych mebli włoskiej produkcji, które wykonane są z wysokogatunkowych materiałów i odznaczają się ponadczasowo pięknym wykończeniem. Firma Rad-Pol, która na rynku meblowym działa od 1986 roku zajmuje się również produkcją eleganckich mebli, jak również...

Zakres działań: hosting strony www. Chema-Elektromet to firma farmaceutyczna, która od ponad 60 lat produkuje produkty lecznicze oraz wyroby medyczne, które są przeznaczone przede wszystkim dla dermatologów i stomatologów. W swojej pracy Chema-Elektromet wykorzystuje nowoczesne rozwiązania technologiczne, dzięki którym ciągle...

Zakres działań - hosting, administracja strony www. Z grupą Cellfast współpracujemy od  ponad 6 lat nad utrzymaniem stabilnego i szybkiego hostingu dla serwisu www oraz utrzymanie/ aktualziację strony www.

Współpraca z Meble Ada polegała na rozbudowie sklepu online, dzięki czemu możliwe było zwiększenie zasięgu sprzedaży mebli na znacznie większą skalę. Z oferowanych usług firma Meble Ada korzysta również ze wsparcia technicznego oraz hostingu, dzięki czemu ma gwarancję stabilności serwera....

Dla firmy Aparo serwis samochodowy Rzeszów przygotowaliśmy ofertę, w której znajduje się skuteczne pozycjonowanie nowej strony www. Dla serwisu pojazdów Aparo Rzeszów działamy również w zakresie marketingu internetowego, dzięki czemu mamy możliwość zwrócenia uwagi...

Dla firmy Movitech zmodernizowaliśmy stronę www oraz świadczymy usługę kolokacji serwerów. Firmie Movitech zaproponowaliśmy również usługę pomocy technicznej oraz hosting strony www, który odpowiada indywidualnym potrzebom firmy. Movitech to firma,...

Zbudowaliśmy profesjonalną stronę www oraz sklep internetowy Artelito. Firma specjalizujące się w produkcji oraz dystrybucji mebli tapicerowanych. Sklep online został dodatkowo zintegrowany z systemem Optima. Integracja pozwoliła na usprawnienie procesu sprzedaży. Dzięki naszym usługom klienci mogą realizować swój...

elipsa elipsa
Poznaj nasze Realizacje
Strona www dla hotelu w Bieszczadach - Chutor Kozacki
Chutor Kozacki
Strony www
Mostostal Warszawa - konfigurator online mostów
Mostostal
Strony www
Strona produktowa piwa rzemieślniczego
Browar Janczar
Strony www
Realizacja strony www medycznej - Hyper Pulse Imeso
A.L.T Hyper Pulse
Strony www
Realizacja strony internetowej dystrybutora mebli ID Point
ID Point
Strony www