Zakres działań - hosting strony www. Bumera to renomowana firma meblowa, która charakteryzuje się ponad 20-letnim doświadczeniem na rynku. Marka na bieżąco śledzi panujące na świecie trendy, dzięki czemu meble hotelowe i biurowe nie tylko są wysokiej jakości, ale również modne i eleganckie.
Jak zwiększyć współczynnik konwersji w sklepie internetowym?
Obecnie niemal każdy produkt można dostać nie wychodząc z domu, co przyczynia się do wzrostu liczby konsumentów dokonujących zakupów w sklepach internetowych. Przekłada się to również na większą liczbę serwisów oferujących sprzedaż produktów i usług online. Nie jest łatwo przebić się przez konkurencję, która dokonuje wszelkich starań, aby dążyć do zapewnianie jeszcze lepszej jakości standardów nie tylko w kwestii asortymentu, ale również funkcjonowania sklepu. Warto zatem poznać najskuteczniejsze sposoby na zwiększanie współczynnika konwersji w e-biznesie.
Nie tylko atrakcyjne produkty i promocyjne ceny potrafią zwiększyć współczynnik konwersji w sklepie internetowym. Można wdrożyć wiele działań, dzięki którym sprzedaż zacznie rosnąć.
Uzupełnij sklep treściami wysokiej jakości
Obecnie chyba nikomu nie trzeba tłumaczyć jak ważny jest content oraz jaka jest jego rola dla stron i sklepów internetowych. To między innymi na jego podstawie, wyszukiwarka decyduje o kolejności, w jakiej rozmieszczone zostaną witryny w wynikach wyszukania. Wysoka jakość treści budzi zaufanie nie tylko Google, ale również użytkowników. Klient czytając opis produktu może przekonać się do jego zakupu, jeśli treść będzie zawierała ważne informacje oraz język korzyści, wzbudzający chęć posiadania danej rzeczy. Dostarczając klientowi rozbudowanych i wartościowych opisów produktów sprawimy, że będzie on bardziej skłonny sfinalizować transakcję. Oprócz tego warto zadbać o inne treści do sklepu internetowego. Przede wszystkim konieczny będzie opis samego sklepu. Powinien mieć on charakter mocno marketingowy, przedstawiający sklep jako rzetelnego sprzedawcę oraz przekazujący korzyści, jakie wiążą się z dokonywaniem zakupów właśnie w tym miejscu. Warto więc zlecić to zadanie profesjonalistom, którzy opracują spersonalizowany przekaz dostosowany do twojej grupy docelowej.
Zadbaj o intuicyjny proces zakupowy
Sposób w jaki przebiega proces zakupowy ma ogromny wpływ na to czy, klienci sfinalizują transakcję. Wielokrotnie zdarza się, że porzucają oni swoje wirtualne koszyki. Jedną z głównych przyczyn tego zjawiska jest wydłużona ścieżka zakupowa. Klienta od zakupu nie powinna dzielić zbyt duża liczba kliknięć. Im więcej czynności jest zmuszony wykonać, tym większe prawdopodobieństwo, że zniechęci się i zrezygnuje z zakupu. Klient nie powinien również błądzić w poszukiwaniu opcji "dodaj do koszyka" czy "kup teraz". Elementy te powinny być doskonale widoczne, także na mniejszych ekranach urządzeń mobilnych. Ważną kwestią jest również opcja płatności. Zdecydowanie polecamy integrację sklepu internetowego z nowoczesnymi systemami, które pozwalają przekierować kupującego bezpośrednio do wybranego przez niego miejsca zapłaty.
Responsywność
Sklep, który w obecnych czasach nie jest przystosowany do urządzeń mobilnych traci mnóstwo klientów. Osób, które przeglądają oferty sklepów przy użyciu smartfonów i tabletów jest coraz więcej, dlatego zadbanie o responsywność powinno być jednym z priorytetowych zadań. Dzięki tej opcji strona automatycznie dostosuje się do rozdzielczości ekranu, z którego korzysta użytkownik, dzięki czemu wygodnie będzie można z niego korzystać.
Design
Jednym z czynników, dla których internauci decydują się na zakupy w danym sklepie jest jego design. Atrakcyjna szata graficzna jest ogromnym wyzwaniem z uwagi na to, jak różne są gusta poszczególnych odbiorców i jak dynamicznie zmieniają się trendy w projektowaniu. Najlepszym rozwiązaniem jest więc zlecenie tego zadania profesjonalnej agencji. W Argonium dbamy o to, aby wygląd sklepu posiadał spójną identyfikację wizualną, która będzie wykorzystywana również w przyszłych kampaniach marketingowych. Nie korzystamy z gotowych szablonów, ponieważ zdajemy sobie sprawę, że to co sprawdza się w przypadku danej branży niekoniecznie będzie pasowało do innej. Szata graficzna sklepu internetowego zawsze musi być dopasowana do grupy docelowej.
Opinie klientów
Marketing szeptany to jedno ze skuteczniejszych narzędzi na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym. Według badań, konsumenci bardzo często opierają swoje decyzje zakupowe na rekomendacjach innych osób, dlatego sklep powinien dbać o to, jaką mają opinię w sieci. Udostępnienie przy każdym produkcie pola z wypowiedziami klientów zwiększy wiarygodność sklepu, a także przekona ich do zakupu. Ponadto pytając klientów o opinię, pokazujemy im jak ważne jest ich zdanie, co w konsekwencji wpływa na pozytywny wizerunek sklepu, a także lojalność nabywców.
Powyższe metody to część naszych pomysłów na to, w jaki sposób zwiększyć wskaźnik konwersji w sklepie internetowym. Są to fundamentalne aspekty, dlatego jeśli planujesz optymalizację sklepu, to warto rozpocząć właśnie od nich. Bez zadbania o te kwestie nawet najlepsze działania promocyjne i konkurencyjne ceny nie pozwolą wykorzystać w pełni potencjału twojego sklepu online.