Dlaczego warto mieć umowę SLA?
serwisy www

Dlaczego warto mieć umowę SLA?

Wciąż niewielka liczba firm, które wdrażają rozwiązania informatyczne, decyduje się na podpisanie umowy SLA. Często jest ona postrzegana jako zbędny wydatek. Tymczasem, to właśnie brak umowy SLA może być powodem nieprzewidzianych i znacznie wyższych strat, które mogą powstać w wyniku przerwy ciągłości pracy systemu i brakiem możliwości naprawy tego stanu. Firma może z tego powodu ponieść nie tylko koszty finansowe, ale także utracić swoją wiarygodność i zaufanie klientów.

Czym jest umowa SLA?

Umowa SLA (z ang. Services Level Agreement) oznacza umowę zwartą pomiędzy dwoma podmiotami, dotyczącą gwarantowanego poziomu świadczenia usług. W dokumencie określa się, na jakim poziomie i zakresie dostawca będzie realizował wobec klienta usługi. W praktyce chodzi o to, aby umowa mogła zapewniać klientowi możliwość zgłaszania nieprawidłowości i błędów oraz gwarantowała dostęp do specjalistów, którzy będą w stanie rozwiązać problemy w określonym czasie. Umowa zapewnia również monitorowanie systemu, poprzez mierzenie jego wydajności, co pozwala na szybką reakcję w przypadku ewentualnych spadków.

Nawet, krótka przerwa w dostępie do usług może wygenerować potężne straty, zwłaszcza, gdy firma działa na dużą skalę. Umowa SLA stanowi dla przedsiębiorstwa zabezpieczenie, ponieważ w przypadku awarii systemu, szybkie przywrócenie go do działania stanowi dla nas priorytet.

Jakie korzyści zapewnia umowa SLA?

  • Po podpisaniu umowy, w sytuacji awarii natychmiast reagujemy na incydenty, aby przywrócić naszemu klientowi ciągłość działania jego serwisu lub sytemu. Dzięki temu klient nie naraża swojej działalności na niepotrzebne koszty, spadek wydajności pracowników czy utratę zaufania swoich klientów z powodu nagłej awarii. Umowa SLA określa dwa czasy: reakcji - czyli okres od zgłoszenia przez klienta błędu, aż do jego zarejestrowania przez nas oraz czas naprawy - okres od zgłoszenia błędu do przywrócenia działania procesu.
  • Dzięki umowie SLA posiadamy aktualną wiedzę dotyczącą wdrożonego rozwiązania i możemy je stale śledzić. Często można spotkać się z opinią, że jeśli dany system został wdrożony kilka lat temu i przez ten czas działał bez zarzutu, to umowa SLA jest niepotrzebna. W rzeczywistości jednak, spadek stabilności można zanotować w każdej sytuacji, np. gdy wraz z rozwojem serwisu wzrośnie liczba jego użytkowników lub na wskutek działań promocyjnych ruch na stronie wyraźnie się zwiększy. W przypadku braku umowy SLA, każda awaria może wygenerować duży koszt i wydłużyć czas naprawy.
  • Posiadanie umowy SLA to również możliwość stałego monitorowania, które pozwoli wykryć spadek stabilności sytemu i wdrożyć odpowiednie działania naprawcze przed wystąpieniem awarii. Dzięki temu użytkownicy nie odczują pogorszenia funkcjonalności systemu i będzie on dla nich stale dostępny na odpowiednim poziomie.

Jak reagujemy na zgłoszenia błędów?

W sytuacji, gdy serwis przestanie działać, umowa SLA gwarantuje naszą natychmiastową reakcję. Rozwiązujemy problem, który często wymaga od nas przerwania pracy na innymi projektami, ponieważ sytuacja jest w tym przypadku krytyczna. Przykładowo, gdy w systemie informatycznym wykryte zostaną błędy, które powodują generowanie strat (np. brak naliczania dodatkowych opłat do zamówienia z powodu błędów w systemie lub konfiguracji produktów), sprawdzamy problem i natychmiast go rozwiązujemy.

Oferujemy natychmiastowy czas reakcji na zgłoszenie awarii. 5 minut - tyle zajmuje nam rozpoczęcie pracy nad zgłoszeniem na podstawie umowy SLA. 

autor
Autor artykułu
Konrad Sobański
Specjalista od stron www, sklepów online
Napisz do mnie
Udostępnij
Oceń artykuł
Dlaczego warto mieć umowę SLA?
4.2/5 na podstawie 98 głosów
Poznaj naszą bazę wiedzy
01
Co to jest analiza konkurencji w pozycjonowaniu?
Analiza konkurencji SEO to proces badania i oceny działań konkurencyjnych stron internetowych pod kątem pozycjonowania organicznego w wyszukiwarkach.
Analiza konkurencji SEO to proces badania i oceny działań konkurencyjnych stron internetowych pod kątem pozycjonowania organicznego w wyszukiwarkach.
02
Co to jest SEO
SEO, czyli Search Engine Optimization (Optymalizacja dla Wyszukiwarek Internetowych), to zestaw strategii i praktyk mających na celu zwiększenie widoczności strony internetowej w organicznych (niepłatnych) wynikach wyszukiwania.
SEO, czyli Search Engine Optimization (Optymalizacja dla Wyszukiwarek Internetowych), to zestaw strategii i praktyk mających na celu zwiększenie widoczności strony internetowej w organicznych (niepłatnych) wynikach wyszukiwania.
03
Co to jest strategia pozycjonowania SEO
Strategia pozycjonowania SEO (Search Engine Optimization) to plan działania mający na celu zwiększenie widoczności i pozycji strony internetowej w wynikach organicznych wyszukiwarek, takich jak Google, Bing.
Strategia pozycjonowania SEO (Search Engine Optimization) to plan działania mający na celu zwiększenie widoczności i pozycji strony internetowej w wynikach organicznych wyszukiwarek, takich jak Google, Bing.
04
Co to jest elektroniczny obieg dokumentów intranet ?
Elektroniczny obieg dokumentów w intranecie to proces zarządzania dokumentami, który odbywa się wewnątrz organizacji za pomocą systemu intranetowego.
Elektroniczny obieg dokumentów w intranecie to proces zarządzania dokumentami, który odbywa się wewnątrz organizacji za pomocą systemu intranetowego.
05
Filtry google
Pozycja twojej strony spadła w wynikach wyszukiwania, a ruch organiczny zmniejszył się nieoczekiwanie? Istnieje duże prawdopodobieństwo, że Google obciążyło Cię karą za niestosowanie się do zasad wyszukiwarki Google. Dla nas nie ma jednak sytuacji bez wyjścia. W Argonium sprawdzimy, czy na twoją stronę został nałożony filtr, a jeśli tak się stało to znajdziemy przyczynę i ją usuniemy.
Pozycja twojej strony spadła w wynikach wyszukiwania, a ruch organiczny zmniejszył się nieoczekiwanie? Istnieje duże prawdopodobieństwo, że Google obciążyło Cię karą za niestosowanie się do zasad wyszukiwarki Google. Dla nas nie ma jednak sytuacji bez wyjścia. W Argonium sprawdzimy, czy na twoją stronę został nałożony filtr, a jeśli tak się stało to znajdziemy przyczynę i ją usuniemy.
Zainteresowany?
Zainteresowany?
Skontaktuj się z nami i zapytaj o ofertę

Dla kogo pracujemy?

Onkomedica to placówka jednocząca specjalistów z województwa mazowieckiego zajmujących się diagnostyka i leczeniem chorób onkologicznych u osób dorosłych. Dla Centrum Terapii Nowotworów przygotowaliśmy profesjonalną stronę internetową wraz z usługą hostingu, administracji strony www oraz marketingu...

Współpraca z Kancelarią Notarialną Aleksandra Jurczak umożliwiła modernizację strony www, jak również dostosowane do indywidualnych potrzeb kancelarii hostingu witryny internetowej. Kancelaria Notarialna Aleksandra Jurczak specjalizuje się w usługach z zakresu czynności notarialnych.

Zarkes działań - strona internetowa. Warszawski Instytut Naczyniowy w Warszawie zajmuje się kompleksowym leczeniem nóg, m.in. żylaków kończyn dolnych, niewydolności żylnej oraz obrzęków tłuszczowych. Klinika Doppler Instytut powstała po to, aby pacjent w jednej placówce mógł otrzymać kompletną pomoc na najwyższym...

Zakres działań - hosting, administracja strony www. Z grupą Cellfast współpracujemy od  ponad 6 lat nad utrzymaniem stabilnego i szybkiego hostingu dla serwisu www oraz utrzymanie/ aktualziację strony www.

CARPATHIA CONSULTING GROUP istnieje na rynku od 2009 roku i cieszy się uznaniem jako ceniony partner w dziedzinie pozyskiwania środków. Bogate doświadczenie oraz ekspertyza, są owocem wieloletniej pracy  założyciela, Piotra Fularza, oraz zgranego zespołu CCG, który aktywnie działa w tej sferze od 2003 roku. Firma stanowi bezsporne centrum kompetencji w obszarze...

Firma Mostostal Warszawa S.A. od ponad siedemdziesięciu ośmiu lat funkcjonuje na rynku polskim. Od początku swej działalności prowadziła zrównoważony rozwój i podejmowała się realizacji różnego rodzaju projektów. Wykonywane przez firmę Mostostal Warszawa obiekty obejmują praktycznie każdy sektor budowlany: ogólny, drogowy, przemysłowy,...

Linea to firma zajmująca się sprzedażą, wynajmem, jak również serwisowaniem maszyn czyszczących. Dystrybutor urządzeń czyszczących korzysta z usługi profesjonalnego hostingu, pozycjonowania oraz marketingu internetowego. Dla marki Linea rozbudowaliśmy również stronę www, którą dopasowaliśmy do aktualnych potrzeb i preferencji klienta.

DMD to firma, która zajmuje się nie tylko produkcją, ale także sprzedażą najwyższej jakości tuszy oraz tonerów do drukarek pod własną marką, jak również materiałów eksploatacyjnych pochodzących od renomowanych marek, np. Canon czy HP. Podkarpacka firma oprócz sprzedaży materiałów eksploatacyjnych do drukarek zajmuje się...

elipsa elipsa
Poznaj nasze Realizacje
realizacja sklepu internetowego akcesoria biurowe
Najlepszy toner
Sklepy online
Realizacja strony www dla developera Kenomi
Kenomi Deweloper
Strony www
Realizacja strony www dla kliniki onkologicznej Onkomedica
Onkomedica
Strony www
Facebook Argonium
Polub nas na Facebook'u
Facebook Argonium