Archetyp marki - Czarodziej/Magik
marketing internetowy

Archetyp marki - Czarodziej/Magik

Koncepcja archetypów marek spopularyzowana przez Margaret Mark i Carol S. Pearson wykorzystywana jest w praktyce przez coraz większą liczbę firm. Z każdym archetypem związany jest inny zestaw cech charakteru, który możemy zbliżyć do określonej osobowości człowieka. Poprawnie dobrany archetyp do danej marki powinien oddawać jej ducha, jednocześnie pozostając w zgodzie z charakterami i motywacjami członków jej grupy docelowej. Archetypy marki budzą w odbiorcach określone skojarzenia i wpływają na sposób myślenia o oferowanych przez nich produktach. Wybór właściwego charakteru marki stanowi wbrew pozorom wynik dokładnych przemyśleń przedkładający się na branding, w czym może pomóc Twojemu biznesowi agencja interaktywna Argonium.

Jaki charakter ma Twoja firma?

Możemy wyróżnić 12 archetypów marek, które związane są z odmiennym postrzeganiem świata, marzeniami, obawami i wartościami. Są to:

Dokładniejszy podział wymienionych archetypów powiązany jest z głównymi motywacjami ich działań: stabilizacją, przynależnością, niezależnością oraz władzą. Z ostatnim wymienionym motywem kojarzy się Archetyp Czarodzieja/Magika, który najbardziej z wszystkich opiera się na rzeczach niemożliwych do wytłumaczenia przy użyciu wyłącznie logiki oraz odwołaniu do sił ponadnaturalnych.

Archetyp Czarodzieja/Magika (The Magician)

Jeśli Twoja marka osiąga niemożliwe i kieruje się wiarą w nadprzyrodzone, prawdopodobnie możesz utożsamiać ją z Magikiem. Czarodziejów ogranicza jedynie wyobraźnia, ponieważ są w stanie zrealizować wszystko to, co tylko wpadnie im do głowy. Archetyp Czarodzieja/Magika kojarzony jest z tajemniczością, wizjonerstwem, kreatywnością oraz innowacyjnością, sprawdzając się zazwyczaj w branżach rozrywkowych, kosmetycznych oraz zdrowotnych. Znanymi Magikami na rynku są: Xbox, Disney, FedEx oraz Red Bull.

autor
Autor artykułu
Oskar Szczepański
Specjalista od marketingu internetowego, socialmedia
Napisz do mnie
Udostępnij
Oceń artykuł
Archetyp marki - Czarodziej/Magik
4.1/5 na podstawie 129 głosów
Poznaj naszą bazę wiedzy
01
Web application
Web application (Aplikacja Web) to rodzaj oprogramowania działającego w przeglądarce internetowej, które umożliwia użytkownikom wykonywanie określonych zadań lub dostęp do usług online bez potrzeby instalowania dodatkowego oprogramowania na lokalnym urządzeniu.
Web application (Aplikacja Web) to rodzaj oprogramowania działającego w przeglądarce internetowej, które umożliwia użytkownikom wykonywanie określonych zadań lub dostęp do usług online bez potrzeby instalowania dodatkowego oprogramowania na lokalnym urządzeniu.
02
Co to jest integracja b2b?
Integracja B2B (Business-to-Business) odnosi się do procesu łączenia i harmonizowania systemów, procesów i danych pomiędzy dwoma lub więcej przedsiębiorstwami w celu ułatwienia efektywnej wymiany informacji, realizacji transakcji i współpracy.
Integracja B2B (Business-to-Business) odnosi się do procesu łączenia i harmonizowania systemów, procesów i danych pomiędzy dwoma lub więcej przedsiębiorstwami w celu ułatwienia efektywnej wymiany informacji, realizacji transakcji i współpracy.
03
Co to jest SEO marketing
SEO (Search Engine Optimization) marketing to strategia marketingowa skoncentrowana na optymalizacji strony internetowej w celu zwiększenia jej widoczności w wynikach organicznych wyszukiwarek internetowych.
SEO (Search Engine Optimization) marketing to strategia marketingowa skoncentrowana na optymalizacji strony internetowej w celu zwiększenia jej widoczności w wynikach organicznych wyszukiwarek internetowych.
04
Co to jest strategia pozycjonowania SEO
Strategia pozycjonowania SEO (Search Engine Optimization) to plan działania mający na celu zwiększenie widoczności i pozycji strony internetowej w wynikach organicznych wyszukiwarek, takich jak Google, Bing.
Strategia pozycjonowania SEO (Search Engine Optimization) to plan działania mający na celu zwiększenie widoczności i pozycji strony internetowej w wynikach organicznych wyszukiwarek, takich jak Google, Bing.
05
Co to jest DTP?
DTP (Desktop Publishing) to skrót od angielskiego terminu "Desktop Publishing," który można przetłumaczyć na polski jako "składanie materiałów wydawniczych na komputerze." DTP jest procesem tworzenia, projektowania i przygotowywania różnych materiałów wydawniczych, takich jak broszury, ulotki, czasopisma, gazety, plakaty, katalogi, książki, banery reklamowe i wiele innych, przy użyciu specjalistycznego oprogramowania komputerowego.
DTP (Desktop Publishing) to skrót od angielskiego terminu
Zainteresowany?
Zainteresowany?
Skontaktuj się z nami i zapytaj o ofertę

Dla kogo pracujemy?

Zakres działań - sklep internetowy. Zagano to firma zajmująca się projektowaniem oraz produkcją wysokogatunkowej odzieży kąpielowej i sportowej o nowoczesnym designie i świetnych walorach użytkowych. Kolekcje strojów kąpielowych Zagano idealnie sprawdzą się u osób aktywnych, które podczas pływania i uprawiania sportu cenią sobie wysoką...

Zakres działan - strona internetowa. Szklane Tarasy to jeden z rzeszowskich deweloperów, który ze względu na swoje wieloletnie doświadczenie ma na swoim koncie ogromną ilość zrealizowanych inwestycji mieszkaniowych oraz kompleksów wielorodzinnych budynków mieszkalnych. Mieszkania projektowane, a następnie realizowane przez dewelopera...

Zakres działań: hosting strony www. Tworzywa Sztuczne PZL Mielec to firma specjalizująca się w produkcji części oraz zespołów kompozytowych dla kolejnictwa i motoryzacji, lotnictwa, a także innych wyrobów specjalnych.

Zakres działań: hosting strony www. Chema-Elektromet to firma farmaceutyczna, która od ponad 60 lat produkuje produkty lecznicze oraz wyroby medyczne, które są przeznaczone przede wszystkim dla dermatologów i stomatologów. W swojej pracy Chema-Elektromet wykorzystuje nowoczesne rozwiązania technologiczne, dzięki którym ciągle...

Yachts and Boat to renomowany sprzedawca łodzi marek Banta oraz Nautic, oferujący najwyższej jakości produkty dla miłośników żeglarstwa. Firma wyróżnia się na rynku dzięki możliwości personalizacji łodzi, którą zapewniają konfiguratory online stworzone przez Argonium. Dzięki nim, klienci Yachts and Boat mogą tworzyć swoje wymarzone łodzie, spełniające wszystkie wymagania...

CARPATHIA CONSULTING GROUP istnieje na rynku od 2009 roku i cieszy się uznaniem jako ceniony partner w dziedzinie pozyskiwania środków. Bogate doświadczenie oraz ekspertyza, są owocem wieloletniej pracy  założyciela, Piotra Fularza, oraz zgranego zespołu CCG, który aktywnie działa w tej sferze od 2003 roku. Firma stanowi bezsporne centrum kompetencji w obszarze...

Firma Mostostal Warszawa S.A. od ponad siedemdziesięciu ośmiu lat funkcjonuje na rynku polskim. Od początku swej działalności prowadziła zrównoważony rozwój i podejmowała się realizacji różnego rodzaju projektów. Wykonywane przez firmę Mostostal Warszawa obiekty obejmują praktycznie każdy sektor budowlany: ogólny, drogowy, przemysłowy,...

LS Tech to firma zajmująca się produkcją maszyn pakujących i systemów do paletyzacji. Dla firmy zaprojektowaliśmy unikalną i spójną identyfikację wizualną. Oryginalne logo i wizytówka pozwoli firmie zdobyć nowych klientów. Dla LS Tech stworzyliśmy również materiały reklamowe, które przygotowaliśmy do...

elipsa elipsa
Poznaj nasze Realizacje
Realizacja aplikacji edukacyjnej Miasto Zawodów
Miasto zawodów
Strony www
Realizacja strony www dla komornika sądowego
Komornik sądowy
Strony www
Projekty materiałów drukowanych - Park Hotel Rzeszów
Park Hotel
Identyfikacja wizualna
Realizacja sklepu internetowego offstore
Offstore
Sklepy online
Zaprojektowanie logo dla firmy geologicznej
G&G Wiercenia
Identyfikacja wizualna
Facebook Argonium
Polub nas na Facebook'u
Facebook Argonium