Jak przenieść obsługę biznesu do Internetu?
pozycjonowanie

Jak przenieść obsługę biznesu do Internetu?

W ostatnich tygodniach działalność wielu firm stanęła pod znakiem zapytania. Przedsiębiorcy musieli wstrzymać swój biznes, odłożyć na bok plany i inwestycje, a niektórzy nawet pozamykali swoje oddziały i odesłali pracowników do domu. Jedną z niewielu branż, która może pochwalić się w tym trudnym czasie zauważalnym wzrostem jest Internet. Wielu przedsiębiorców upatruje możliwość na wyjście z kryzysu właśnie w działalności online. W tym celu ich biznes musi przejść jednak całkowitą transformację.

Rynek e-commerce to jedna z niewielu branż, na którą obecna sytuacja wpłynęła pozytywnie. Dla wielu firm sprzedaż produktów przez Internet to jedyna możliwość, aby zminimalizować straty spowodowane zamknięciem sklepów stacjonarnych

Pandemia w dobie Internetu

Nie po raz pierwszy mamy do czynienia z pandemią. Poprzednim razem WHO ogłosiło taki stan w 2009 roku, gdy wirus A/H1N1v zakaził setki tysięcy osób. Wtedy jednak władze na kontynencie europejskim wprowadziły jedynie ograniczenia dotyczące importu produktów spożywczych i przemieszczania się podróżnych. Trudno więc porównywać wcześniejsze tego typu sytuacje z obecną, kiedy zamknięte zostały wszystkie miejsca publiczne, bary i restauracje, a także większość sklepów stacjonarnych poza spożywczymi. Właśnie z tego powodu wielu przedsiębiorców zostało z dnia na dzień pozbawionych swojego źródła dochodów. Konsumenci jednak nie przestali być aktywni i wielu z nich zaczęło dokonywać zakupów prze Internet, na większą niż dotąd skalę. Firmy, które zauważyły w tym trendzie szansę na wyjście z kryzysu, już podjęły odpowiednie kroki, aby przenieść swój biznes do sieci. Jest to rozwiązanie nie tylko na czas "paraliżu" wywołanego pandemią COVID-19, ale również z myślą o przyszłym rozwoju firmy.

Przeniesienie biznesu do sieci

Sklep internetowy może w tym momencie otworzyć tak naprawdę każda firma, która realizowała do tej pory sprzedaż stacjonarną. W obecnej sytuacji branża nie ma dużego znaczenia - konsumenci poszukują produktów każdego rodzaju. Największe ograniczenia dotyczą firm oferujących usługi wymagające fizycznego kontaktu z klientem. Pozostali mogą jednak bez większych problemów przekwalifikować się na sprzedaż internetową. Najważniejsza jest szybkość działania. Nie wiadomo jak długo przeciągną się obostrzenia, a każdy kolejny dzień straty może decydować o "być albo nie być" danego przedsiębiorstwa. Uruchomienie sklepu internetowego w krótkim czasie jest jak najbardziej realne. Zazwyczaj samo planowanie takiego przedsięwzięcia jest czasochłonne, dlatego w takim przypadku należy skupić się na najważniejszych funkcjonalnościach, a te dodatkowe wprowadzać wraz z czasem. Najważniejsze w przypadku sklepów online jest spełnianie wymogów prawnych, bezpieczeństwo użytkowania i dostępność wersji na urządzenia mobilne.

Korzyści z prowadzenia sprzedaży online

Przeniesienie działalności do Internetu nie jest wyłącznie rozwiązaniem tymczasowym. Korzyści jakie oferuje sprawiają, że warto potraktować ten krok jako inwestycję i okazję do rozwoju działalności. W ostatnich tygodniach całe społeczeństwo zostało poddane transformacji cyfrowej. Nawet osoby starsze, które do tej pory niechętnie nastawione do zakupów przez Internet przekonały się do nich. Proces, który w normalnej sytuacji trwałby latami, został znacznie skrócony. W podobny sposób powinni postąpić przedsiębiorcy. Aktualnie mogą czuć się do tego zmuszeni, jednak w dłuższej perspektywie odkryją jak wiele korzyści oferuje taka forma działalności. Przykładem jest nasz klient - firma Gasconcept, zajmująca się sprzedażą specjalistycznych urządzeń przemysłowych. Zbudowaliśmy dla niej sklep internetowy i przenieśliśmy sprzedaż do sieci. Przedsiębiorstwo do tej prowadziło działalność lokalną. Platforma sprzedażowa online otworzyła możliwość realizowania zamówień dla konsumentów z całej Polski.

Internet jest dla wielu firm szansą nie tylko na to, aby opanować kryzys i zminimalizować straty. Zmiany, jakie zachodzą w nawykach społeczeństwa będą powodem, dla których sektor e-commerce zanotuje jeszcze wyższy wzrost niż w ostatnich latach. Dzięki temu znaczna część przedsiębiorstw, które przeniosą się w tym momencie do Internetu, będzie mieć szansę utrzymać się na rynku.

Poznaj naszą bazę wiedzy
01
Facebook
Facebook stanowi jedno z najczęściej wykorzystywanych narzędzi marketingowych, a w połączeniu z Facebook Ads są nierozłączną częścią pracy niejednego specjalisty od social mediów oraz SEM.
Facebook stanowi jedno z najczęściej wykorzystywanych narzędzi marketingowych, a w połączeniu z Facebook Ads są nierozłączną częścią pracy niejednego specjalisty od social mediów oraz SEM.
02
Co to jest Responsywność stron www
Responsywność strony internetowej jest niezbędna, ponieważ coraz więcej osób korzysta z Internetu na różnych urządzeniach, także mobilnych.
Responsywność strony internetowej jest niezbędna, ponieważ coraz więcej osób korzysta z Internetu na różnych urządzeniach, także mobilnych.
03
Co to jest agencja interaktywna
Z usług agencji interaktywnych korzysta coraz więcej firm. Nic dziwnego - od kiedy korzystanie z Internetu przybrało wymiar globalny to właśnie w nim zaczęła toczyć się większa część naszego życia.
Z usług agencji interaktywnych korzysta coraz więcej firm. Nic dziwnego - od kiedy korzystanie z Internetu przybrało wymiar globalny to właśnie w nim zaczęła toczyć się większa część naszego życia.
04
Co to jest Umowa SLA
Co to jest Umowa SLA i do czego służy ? Dlaczego warto mieć podpisaną umowę SLA ?
Co to jest Umowa SLA i do czego służy ? Dlaczego warto mieć podpisaną umowę SLA ?
05
Co to jest system CMS
CMS z ang. Content Management System to system zarządzania treścią. Najprościej rzec ujmując jest to witryna internetowa wyposażona w panel administracyjny dzięki któremu można bezpłatnie i samodzielnie zmieniać treści bez znajomości programowania.
CMS z ang. Content Management System to system zarządzania treścią. Najprościej rzec ujmując jest to witryna internetowa wyposażona w panel administracyjny dzięki któremu można bezpłatnie i samodzielnie zmieniać treści bez znajomości programowania.
Zainteresowany?
Zainteresowany?
Skontaktuj się z nami i zapytaj o ofertę

Dla kogo pracujemy?

Zbudowaliśmy profesjonalną stronę www, którą zoptymalizowaliśmy pod kątem wyszukiwarki Google dla Hotel & Restauracja Coloseum. Dzięki usłudze marketingu internetowego promujemy ofertę hotelu Coloseum w sieci, a także dbamy o stabilność i bezpieczeństwo strony www, dzięki hostingowi oraz wsparciu...

Podkarpackim Fundusz Rozwoju to spółka specjalizująca się w finansowaniu mikro-, małych oraz średnich firm zlokalizowanych na terenie województwa podkarpackiego. Dla PFR rozbudowaliśmy stronę www, dla której prowadzimy skuteczny marketing internetowy, budując wizerunek marki. Podkarpacki Fundusz...

Współpraca z Kliniką Medycyny Estetycznej Dr Parda polegała na stworzeniu funkcjonalnej i atrakcyjnej wizualnie strony www. Z oferowanych przez nas usług Klinika Dr Parda korzysta również z administracji strony internetowej, jak również z marketingu internetowego. Zajmujemy sie tworzeniem treści, a skutecznie pozycjonowanie...

Zakres działań - strona www. Początki firmy Hasborg sięgają 1997 roku. Firma jest uznawana za jedną z przodujących marek w branży piekarniczej i cukierniczej, ponieważ zajmuje się projektowaniem oraz produkcją niezawodnych maszyn piekarniczych, a także solidnych automatów przeznaczonych do wykorzystywania w cukierniach. Dzięki nowoczesnym...

Poznaj nasze Realizacje
Realizacja strony www dla developera Kenomi
Kenomi Deweloper
Strony www
Realizacja sklepu internetowego z meblami - Italia Style
Italia style
Sklepy online
Realizacja strony internetowej TDF Rzeszów
TDF Rzeszów
Strony www