Jak przenieść obsługę biznesu do Internetu?
pozycjonowanie

Jak przenieść obsługę biznesu do Internetu?

W ostatnich tygodniach działalność wielu firm stanęła pod znakiem zapytania. Przedsiębiorcy musieli wstrzymać swój biznes, odłożyć na bok plany i inwestycje, a niektórzy nawet pozamykali swoje oddziały i odesłali pracowników do domu. Jedną z niewielu branż, która może pochwalić się w tym trudnym czasie zauważalnym wzrostem jest Internet. Wielu przedsiębiorców upatruje możliwość na wyjście z kryzysu właśnie w działalności online. W tym celu ich biznes musi przejść jednak całkowitą transformację.

Rynek e-commerce to jedna z niewielu branż, na którą obecna sytuacja wpłynęła pozytywnie. Dla wielu firm sprzedaż produktów przez Internet to jedyna możliwość, aby zminimalizować straty spowodowane zamknięciem sklepów stacjonarnych.

Pandemia w dobie Internetu

Nie po raz pierwszy mamy do czynienia z pandemią. Poprzednim razem WHO ogłosiło taki stan w 2009 roku, gdy wirus A/H1N1v zakaził setki tysięcy osób. Wtedy jednak władze na kontynencie europejskim wprowadziły jedynie ograniczenia dotyczące importu produktów spożywczych i przemieszczania się podróżnych. Trudno więc porównywać wcześniejsze tego typu sytuacje z obecną, kiedy zamknięte zostały wszystkie miejsca publiczne, bary i restauracje, a także większość sklepów stacjonarnych poza spożywczymi. Właśnie z tego powodu wielu przedsiębiorców zostało z dnia na dzień pozbawionych swojego źródła dochodów. Konsumenci jednak nie przestali być aktywni i wielu z nich zaczęło dokonywać zakupów prze Internet, na większą niż dotąd skalę. Firmy, które zauważyły w tym trendzie szansę na wyjście z kryzysu, już podjęły odpowiednie kroki, aby przenieść swój biznes do sieci. Jest to rozwiązanie nie tylko na czas "paraliżu" wywołanego pandemią COVID-19, ale również z myślą o przyszłym rozwoju firmy.

Przeniesienie biznesu do sieci

Sklep internetowy może w tym momencie otworzyć tak naprawdę każda firma, która realizowała do tej pory sprzedaż stacjonarną. W obecnej sytuacji branża nie ma dużego znaczenia - konsumenci poszukują produktów każdego rodzaju. Największe ograniczenia dotyczą firm oferujących usługi wymagające fizycznego kontaktu z klientem. Pozostali mogą jednak bez większych problemów przekwalifikować się na sprzedaż internetową. Najważniejsza jest szybkość działania. Nie wiadomo jak długo przeciągną się obostrzenia, a każdy kolejny dzień straty może decydować o "być albo nie być" danego przedsiębiorstwa. Uruchomienie sklepu internetowego w krótkim czasie jest jak najbardziej realne. Zazwyczaj samo planowanie takiego przedsięwzięcia jest czasochłonne, dlatego w takim przypadku należy skupić się na najważniejszych funkcjonalnościach, a te dodatkowe wprowadzać wraz z czasem. Najważniejsze w przypadku sklepów online jest spełnianie wymogów prawnych, bezpieczeństwo użytkowania i dostępność wersji na urządzenia mobilne.

Korzyści z prowadzenia sprzedaży online

Przeniesienie działalności do Internetu nie jest wyłącznie rozwiązaniem tymczasowym. Korzyści jakie oferuje sprawiają, że warto potraktować ten krok jako inwestycję i okazję do rozwoju działalności. W ostatnich tygodniach całe społeczeństwo zostało poddane transformacji cyfrowej. Nawet osoby starsze, które do tej pory niechętnie nastawione do zakupów przez Internet przekonały się do nich. Proces, który w normalnej sytuacji trwałby latami, został znacznie skrócony. W podobny sposób powinni postąpić przedsiębiorcy. Aktualnie mogą czuć się do tego zmuszeni, jednak w dłuższej perspektywie odkryją jak wiele korzyści oferuje taka forma działalności. Przykładem jest nasz klient - firma Gasconcept, zajmująca się sprzedażą specjalistycznych urządzeń przemysłowych. Zbudowaliśmy dla niej sklep internetowy i przenieśliśmy sprzedaż do sieci. Przedsiębiorstwo do tej prowadziło działalność lokalną. Platforma sprzedażowa online otworzyła możliwość realizowania zamówień dla konsumentów z całej Polski.

Internet jest dla wielu firm szansą nie tylko na to, aby opanować kryzys i zminimalizować straty. Zmiany, jakie zachodzą w nawykach społeczeństwa będą powodem, dla których sektor e-commerce zanotuje jeszcze wyższy wzrost niż w ostatnich latach. Dzięki temu znaczna część przedsiębiorstw, które przeniosą się w tym momencie do Internetu, będzie mieć szansę utrzymać się na rynku.

Poznaj naszą bazę wiedzy
01
Co to jest konwersja w sklepie internetowym ?
W kontekście sklepu internetowego konwersja odnosi się do procesu przekształcania odwiedzających stronę internetową sklepu w klientów dokonujących zakupów. Mierzy się ją poprzez wskaźnik konwersji, który określa procentową liczbę odwiedzających, którzy dokonują zamówienia lub podejmują inne pożądane działania, takie jak zapisanie się do newslettera czy dodanie produktu do koszyka.
W kontekście sklepu internetowego konwersja odnosi się do procesu przekształcania odwiedzających stronę internetową sklepu w klientów dokonujących zakupów. Mierzy się ją poprzez wskaźnik konwersji, który określa procentową liczbę odwiedzających, którzy dokonują zamówienia lub podejmują inne pożądane działania, takie jak zapisanie się do newslettera czy dodanie produktu do koszyka.
02
Co to jest system CMS?
CMS z ang. Content Management System to system zarządzania treścią. Najprościej rzec ujmując jest to witryna internetowa wyposażona w panel administracyjny dzięki któremu można bezpłatnie i samodzielnie zmieniać treści bez znajomości programowania.
CMS z ang. Content Management System to system zarządzania treścią. Najprościej rzec ujmując jest to witryna internetowa wyposażona w panel administracyjny dzięki któremu można bezpłatnie i samodzielnie zmieniać treści bez znajomości programowania.
03
Instagram
Instagram miał być siecią społecznościową służącą zabawie, polegającej na udostępnianiu zdjęć pomiędzy użytkownikami. Jednak stał się narzędziem, które pozwala zbliżyć się do znanych marek lub osób. Ten portal społecznościowy daje ogromne możliwości promocji firmy w sieci.
Instagram miał być siecią społecznościową służącą zabawie, polegającej na udostępnianiu zdjęć pomiędzy użytkownikami. Jednak stał się narzędziem, które pozwala zbliżyć się do znanych marek lub osób. Ten portal społecznościowy daje ogromne możliwości promocji firmy w sieci.
04
Co to są opinie w marketingu szeptanym
Opinie w marketingu szeptanym odnoszą się do przekazu informacji o produkcie lub usłudze, który jest generowany przez zwykłych użytkowników, a nie przez firmę lub reklamodawcę.
Opinie w marketingu szeptanym odnoszą się do przekazu informacji o produkcie lub usłudze, który jest generowany przez zwykłych użytkowników, a nie przez firmę lub reklamodawcę.
05
Facebook
Facebook stanowi jedno z najczęściej wykorzystywanych narzędzi marketingowych, a w połączeniu z Facebook ADS są nierozłączną część pracy niejednego specjalisty od social mediów oraz SEM.
Facebook stanowi jedno z najczęściej wykorzystywanych narzędzi marketingowych, a w połączeniu z Facebook ADS są nierozłączną część pracy niejednego specjalisty od social mediów oraz SEM.
Zainteresowany?
Zainteresowany?
Skontaktuj się z nami i zapytaj o ofertę

Dla kogo pracujemy?

Zakres działań - strona www. Siedlisko Janczar to kompleks wypoczynkowo-rekreacyjny, w którym można odpocząć od zgiełku miasta i codziennych obowiązków. Siedlisko janczar jest przyjazne dla osób, które poszukują wytchnienia od szybkiego tempa życia, jak również dla osób ceniących aktywny wypoczynek. W...

Zarkes działań - strona internetowa. Warszawski Instytut Naczyniowy w Warszawie zajmuje się kompleksowym leczeniem nóg, m.in. żylaków kończyn dolnych, niewydolności żylnej oraz obrzęków tłuszczowych. Klinika Doppler Instytut powstała po to, aby pacjent w jednej placówce mógł otrzymać kompletną pomoc na najwyższym...

Zakres działań: hosting strony www. Chema-Elektromet to firma farmaceutyczna, która od ponad 60 lat produkuje produkty lecznicze oraz wyroby medyczne, które są przeznaczone przede wszystkim dla dermatologów i stomatologów. W swojej pracy Chema-Elektromet wykorzystuje nowoczesne rozwiązania technologiczne, dzięki którym ciągle...

Zakres działań - hosting, administracja strony www. Z grupą Cellfast współpracujemy od  ponad 6 lat nad utrzymaniem stabilnego i szybkiego hostingu dla serwisu www oraz utrzymanie/ aktualziację strony www.

Firma Mostostal Warszawa S.A. od ponad siedemdziesięciu ośmiu lat funkcjonuje na rynku polskim. Od początku swej działalności prowadziła zrównoważony rozwój i podejmowała się realizacji różnego rodzaju projektów. Wykonywane przez firmę Mostostal Warszawa obiekty obejmują praktycznie każdy sektor budowlany: ogólny, drogowy, przemysłowy,...

Zbudowaliśmy profesjonalną stronę www, którą zoptymalizowaliśmy pod kątem wyszukiwarki Google dla Hotel & Restauracja Coloseum. Dzięki usłudze marketingu internetowego promujemy ofertę hotelu Coloseum w sieci, a także dbamy o stabilność i bezpieczeństwo strony www, dzięki hostingowi oraz wsparciu...

Współpraca z Park Hotel Rzeszów opiera się przede wszystkim na usłudze pozycjonowania strony www, dzięki któremu możliwe jest zwiększenie jej pozycji na liście wyników Google. Dla kompleksu usługowego i wypoczynkowego Park Hotel Rzeszów przygotowaliśmy również kreatywną...

Aby wzmocnić pozycję marki Hensfort w Internecie, zaoferowaliśmy firmie usługi marketingu internetowego. Prowadzone przez nas działania promocyjne przyczynią się do zwiększenia wyników sprzedaży. Dla producenta okien i drzwi energooszczędnych Hensfort zbudowaliśmy profesjonalną stronę internetową wraz z konfiguratorami online.

elipsa elipsa
Poznaj nasze Realizacje
Realizacja sklepu internetowego offstore
Offstore
Sklepy online
Strona produktowa piwa rzemieślniczego
Browar Janczar
Strony www
konfigurator online kostki brukowej
Konfigurator kostki
Strony www
Realizacja strony www dla hotelu i restauracji Siedlisko Janczar
Siedlisko Janczar
Strony www
Realizacja strony www dla kliniki onkologicznej Onkomedica
Onkomedica
Strony www