Jak wykorzystać marketing internetowy do zwiększenia sprzedaży w sklepie?
pozycjonowanie

Jak wykorzystać marketing internetowy do zwiększenia sprzedaży w sklepie?

Zwiększenie sprzedaży to jeden z głównych celów biznesowych właścicieli sklepów interneotowych. Czasy, kiedy klientów pozyskiwało się poprzez wykupienie reklamy w rozgłośni radiowej, czy poprzez rozdawanie ulotek na skrzyżowaniu ulic mięły bezpowrotnie. Tego typu formy reklamy nie tyle odeszły w niepamięć, co ustąpiły miejsca innym skuteczniejszym narzędziom. Kluczową rolę odegrał tutaj dynamiczny rozwój Internetu. Ten kanał komunikacji zyskał na znaczeniu nie tylko ze względu na ogromna bazę użytkowników korzystających z sieci. Doceniono przede wszystkim możliwości jaki oferuje w sposobie dotarcia do tych odbiorców, którzy rzeczywiście mogą być zainteresowani zakupem.

Wzrost sprzedaży i generowanie zysku to główne cele każdego przedsiębiorstwa. Nie jest dla nikogo tajemnicą, że to reklama jest dźwignią handlu, dlatego warto ją umiejętnie stosować wykorzystując jednocześnie skalę oddziaływania Internetu.

Czym jest marketing internetowy?

Marketing internetowy jest formą tradycyjnego marketingu, wykorzystującego jako medium Internet. Głównym celem jest dotarcie do odbiorców z przekazem. Obecnie bez reklamy i promocji, nawet najlepszej jakości usługi i produkty nie znajdą nabywców. Trudno bowiem, aby rynek mógł docenić coś, o czego istnieniu nie ma pojęcia. Właśnie w tym celu z pomocą przychodzi marketing internetowy. Oferuje szeroki wybór metod i narzędzi, które pomogą zwiększyć sprzedaż.

Jaka jest przewaga marketingu internetowego nad tradycyjnym?

Marketing tradycyjny wykorzystuje kanały komunikacji takie jak prasa, radio, telewizja, ulotki, billboardy, bannery i wiele innych. Już tak szeroki zakres kanałów świadczy o tym, że promowanie się w ten sposób może być czasochłonne i pochłaniające wiele kapitału. Nie każdy z nas bowiem ogląda telewizję, radia słuchamy jeszcze rzadziej, a prasę przeglądają wyłącznie nieliczni. Materiały reklamowe takie jak bannery czy ulotki również trafiają do ograniczonej liczby odbiorców. Z kolei z Internetu korzysta bardzo szeroka liczba osób (według danych GUS za 2018 r. 84 proc. Polaków ma dostęp do sieci). Medium to daje więc szerokie możliwości w dotarciu do odpowiedniej grupy odbiorców przy znacznie mniejszych nakładach finansowych. Ponadto, marketing tradycyjny nie stwarza możliwości interakcji z odbiorcami. Inaczej jest w przypadku Internetu, który stawia na dialog. Można nawiązać dyskusję, wymieniać się doświadczeniami czy opiniami.

Marketing internetowy nie potrzebuje dużej ilości czasu, aby dotrzeć do odbiorców. W sieci wszystkie procesy zachodzą w tempie błyskawicznym, dlatego zanim tradycyjne formy reklamy zaczną wychodzić naprzeciw klientom, marketing internetowy zdąży w tym czasie obiec cały świat.

Jakie kanały marketingu internetowego można wykorzystać do zwiększenia sprzedaży?

Możliwości marketingu internetowego są bardzo szerokie. Technologia w tym zakresie rozwija się bardzo dynamicznie i właściwie co chwilę mamy do czynienia z nowościami, które pozwalają jeszcze bardziej uskutecznić działania promocyjne.

Obecnie najpopularniejszymi działaniami są przede wszystkim:

  • pozycjonowanie,
  • content marketing,
  • linki sponsorowane (Google Ads),
  • media społecznościowe.

Wybór odpowiedniego środka promocji zależy przede wszystkim od potrzeb danej firmy. Liderzy w danej branży najczęściej korzystają z wielu narzędzi jednocześnie.

Dlaczego marketing internetowy jest tak skuteczny?

Marketing internetowy posiada nad tradycyjnym tę przewagę, że pozwala ukierunkować przekaz na konkretną grupę odbiorców. Strategię można dostosować pod poszczególne uwarunkowania grup docelowych: demograficzne, geograficzne, czy tematyczne. Dzięki temu skuteczniej docieramy do potencjalnych klientów oszczędzając czas, energię oraz kapitał. Dzięki działaniom marketingu internetowego, możemy osiągnąć tak naprawdę dwa cele. Po pierwsze, dzięki kampaniom reklamowym w sieci realizujemy podstawowe cele biznesowe, w tym zwiększenie sprzedaży. Po drugie, nawiązujemy interakcje z odbiorcami, co pozwala zebrać istotne informacje na ich temat, które przydatne będą w planowaniu kolejnych czynności. Dodatkowo, efekty takich działań reklamowych w sieci są mierzalne. Możemy uzyskać informacje na temat źródeł ruchu, liczby kliknięć, zachowań użytkowników, a także konwersji. Dodatkowo w przypadku wielu kampanii pozyskujemy takie dane jak przedział wiekowy, płeć czy miejsce zamieszkania. To wszystko pozwala w jeszcze lepszy sposób określić grupę docelową, która zainteresowana jest zakupem oferowanych produktów lub usług.

Stała obecność w Internecie to obecnie obowiązkowy element promocji dla każdej firmy, która chce sukcesywnie zwiększać sprzedaż. Marketing internetowy pozwala dotrzeć z komunikatem reklamowym prosto do grupy docelowej i nie ogranicza zasięgu, ani nie generuje tak wysokich kosztów, jak tradycyjne środki promocji.

Poznaj naszą bazę wiedzy
01
Co to jest strona www?
Strona internetowa jest niezwykle istotnym elementem tożsamości biznesu w sieci. Jest to miejsce, do którego odsyłasz internautów i adres, po którym można Cię znaleźć w wynikach wyszukiwania.
Strona internetowa jest niezwykle istotnym elementem tożsamości biznesu w sieci. Jest to miejsce, do którego odsyłasz internautów i adres, po którym można Cię znaleźć w wynikach wyszukiwania.
02
Co to jest system CMS?
CMS z ang. Content Management System to system zarządzania treścią. Najprościej rzec ujmując jest to witryna internetowa wyposażona w panel administracyjny dzięki któremu można bezpłatnie i samodzielnie zmieniać treści bez znajomości programowania.
CMS z ang. Content Management System to system zarządzania treścią. Najprościej rzec ujmując jest to witryna internetowa wyposażona w panel administracyjny dzięki któremu można bezpłatnie i samodzielnie zmieniać treści bez znajomości programowania.
03
Co to jest WCAG?
Internet jest kopalnią wszystkiego. Sklepy, banki, instytucje kultury i państwowe, rozrywka czy nauka - wszystkie te miejsca są dostępne dla nas zarówno w życiu realnym, jak i w Internecie. Nie wyobrażamy sobie już życia bez sieci internetowej.
Internet jest kopalnią wszystkiego. Sklepy, banki, instytucje kultury i państwowe, rozrywka czy nauka - wszystkie te miejsca są dostępne dla nas zarówno w życiu realnym, jak i w Internecie. Nie wyobrażamy sobie już życia bez sieci internetowej.
04
Co to jest Umowa SLA?
Co to jest Umowa SLA i do czego służy ? Dlaczego warto mieć podpisaną umowę SLA ?
Co to jest Umowa SLA i do czego służy ? Dlaczego warto mieć podpisaną umowę SLA ?
05
Facebook
Facebook stanowi jedno z najczęściej wykorzystywanych narzędzi marketingowych, a w połączeniu z Facebook ADS są nierozłączną część pracy niejednego specjalisty od social mediów oraz SEM.
Facebook stanowi jedno z najczęściej wykorzystywanych narzędzi marketingowych, a w połączeniu z Facebook ADS są nierozłączną część pracy niejednego specjalisty od social mediów oraz SEM.
Zainteresowany?
Zainteresowany?
Skontaktuj się z nami i zapytaj o ofertę

Dla kogo pracujemy?

Zbudowaliśmy profesjonalną stronę www, którą zoptymalizowaliśmy pod kątem wyszukiwarki Google dla Hotel & Restauracja Coloseum. Dzięki usłudze marketingu internetowego promujemy ofertę hotelu Coloseum w sieci, a także dbamy o stabilność i bezpieczeństwo strony www, dzięki hostingowi oraz wsparciu...

Współpraca z Park Hotel Rzeszów opiera się przede wszystkim na usłudze pozycjonowania strony www, dzięki któremu możliwe jest zwiększenie jej pozycji na liście wyników Google. Dla kompleksu usługowego i wypoczynkowego Park Hotel Rzeszów przygotowaliśmy również kreatywną...

Współpraca z Meble Ada polegała na rozbudowie sklepu online, dzięki czemu możliwe było zwiększenie zasięgu sprzedaży mebli na znacznie większą skalę. Z oferowanych usług firma Meble Ada korzysta również ze wsparcia technicznego oraz hostingu, dzięki czemu ma gwarancję stabilności serwera....

Maxton Design jest producentem wysokogatunkowych części samochodowego tuningu optycznego, który znany jest miłośnikom motoryzacji na całym świecie. Polska firma zajmuje się profesjonalną produkcją trwałych, nowoczesnych, a zarazem wysoce estetycznych splitterów, spoilerów, dokładek progów, zderzaków oraz innych akcesoriów potrzebnych do...

Poznaj nasze Realizacje
Identyfikacja wizualna dla firmy STELMET
Stelmet
Identyfikacja wizualna
Strona produktowa piwa rzemieślniczego
Browar Janczar
Strony www
Realizacja strony www dla firmy przemysłowej STELMET
Stelmet
Strony www
konfigurator online kostki brukowej
Konfigurator kostki
Strony www