Wykorzystanie archetypów przy budowie brandingu
marketing internetowy

Wykorzystanie archetypów przy budowie brandingu

Archetypy są coraz częściej wykorzystywane przez agencję interaktywną przy budowie brandingu marki. Można je definiować jako zbiór uniwersalnych wzorców oraz wartości, które są kojarzone z naturą każdego człowieka. Archetypy są obecnie chętnie wykorzystywane w marketingu jako element kształtowania osobowości marki i podawania jej do wiadomości klienta. Archetypy marki służą budowie jej identyfikacji wizualnej i nawiązywaniu relacji z członkami grupy docelowej za sprawą wzbudzania określonych emocji w odbiorcach, którzy identyfikują się z osobowością danej marki, jej pragnieniami oraz przyświecającymi jej wartościami.

Koncepcja archetypów w marketingu

Początków pojęcia "archetypu" można doszukiwać się w koncepcji sformułowanej przez szwajcarskiego psychologa Carla Gustava Junga w 1919 roku, który mówił o istnieniu pewnych uniwersalnych wzorców zachowań oraz odczuć dziedziczonych z pokolenia na pokolenie i składających się na psychikę człowieka. Pojęcie "archetypu" zostało przeniesione na płaszczyznę współczesnego marketingu przez Margaret Mark i Carol S. Pearson w odniesieniu do marki, które traktują archetypy jako uniwersalne wzorce osobowości wpływające na podświadomość potencjalnych klientów poprzez wzbudzanie w nich określonych odczuć, emocji czy skojarzeń. Agencja interaktywna wykorzystuje archetyp przy kształtowaniu spójnego wizerunku marki, przekazując jej potencjalnej grupie docelowej sprecyzowany komunikat odnośnie wartości przyświecających firmie i wpływając na jej podświadomość poprzez wzbudzanie w odbiorcach uwarunkowanych odczuć oraz skojarzeń. Archetypy marki antropomorfizują firmy i przedsiębiorstwa, ponieważ definiują je jako osobowości. W myśl tej koncepcji możesz zadać sobie pytanie "Kim jest Twoja marka?", aby przyporządkować do niej cechy, wartości i emocje kojarzone z konkretnym archetypem.

Archetypy używane przy budowie brandingu

We współczesnym marketingu wyróżnia się 12 archetypów marki, dla których powstania inspiracją była koncepcja jungowska. Są to:

 

Wykorzystanie archetypu marki przez agencję interaktywną w budowie jej brandingu pozwala zatem na zilustrowanie sobie jej wizerunku za pomocą wzorcu osobowościowego typowego dla człowieka. Spójność celów, komunikatów i wartości stanowią tutaj klucz do określonego wpływania na podświadomość potencjalnych klientów. Poszczególne archetypy marki można ze sobą oczywiście łączyć, dostosowując je do profilu konkretnego biznesu i przyświecających mu wartości.

autor
Autor artykułu
Oskar Szczepański
Specjalista od marketingu internetowego, socialmedia
Napisz do mnie
Udostępnij
Oceń artykuł
Wykorzystanie archetypów przy budowie brandingu
4.9/5 na podstawie 131 głosów
Poznaj naszą bazę wiedzy
01
Co to jest SSL
SSL, czyli Secure Sockets Layer, jest standardową technologią bezpieczeństwa stosowaną w Internecie do zabezpieczania połączeń internetowych oraz ochrony wrażliwych danych przesyłanych między dwoma systemami.
SSL, czyli Secure Sockets Layer, jest standardową technologią bezpieczeństwa stosowaną w Internecie do zabezpieczania połączeń internetowych oraz ochrony wrażliwych danych przesyłanych między dwoma systemami.
02
Co to jest intranet?
Intranet to prywatna sieć komputerowa, która jest ograniczona do użytku wewnętrznego przez daną organizację, np. firmę, szkołę, szpital czy instytucję. Intranet umożliwia wymianę informacji, zasobów i usług pomiędzy członkami organizacji w sposób bezpieczny i prywatny.
Intranet to prywatna sieć komputerowa, która jest ograniczona do użytku wewnętrznego przez daną organizację, np. firmę, szkołę, szpital czy instytucję. Intranet umożliwia wymianę informacji, zasobów i usług pomiędzy członkami organizacji w sposób bezpieczny i prywatny.
03
Co to jest strategia pozycjonowania SEO
Strategia pozycjonowania SEO (Search Engine Optimization) to plan działania mający na celu zwiększenie widoczności i pozycji strony internetowej w wynikach organicznych wyszukiwarek, takich jak Google, Bing.
Strategia pozycjonowania SEO (Search Engine Optimization) to plan działania mający na celu zwiększenie widoczności i pozycji strony internetowej w wynikach organicznych wyszukiwarek, takich jak Google, Bing.
04
Słownik terminów w Google Ads
Co oznaczają skróty Google Ads? , jak np. "Nasze CPC jest niższe niż u konkurencji" czy "Zauważyliśmy znaczny wzrost w CTR". Oto wyjaśnienie tych terminów:
Co oznaczają skróty Google Ads? , jak np.
05
Co to jest Google Trends
Google Trends to bezpłatne narzędzie analityczne, które pozwala użytkownikom na śledzenie częstotliwości występowania określonych terminów w wyszukiwaniach Google w określonym czasie i miejscu.
Google Trends to bezpłatne narzędzie analityczne, które pozwala użytkownikom na śledzenie częstotliwości występowania określonych terminów w wyszukiwaniach Google w określonym czasie i miejscu.
Zainteresowany?
Zainteresowany?
Skontaktuj się z nami i zapytaj o ofertę

Dla kogo pracujemy?

Onkomedica to placówka jednocząca specjalistów z województwa mazowieckiego zajmujących się diagnostyka i leczeniem chorób onkologicznych u osób dorosłych. Dla Centrum Terapii Nowotworów przygotowaliśmy profesjonalną stronę internetową wraz z usługą hostingu, administracji strony www oraz marketingu...

Zakres działań - marketing internetowy. Italia Style to sklep internetowy, w którego ofercie dostępne są luksusowe meble włoskie do salonu, jadalni, sypialni, a także pokoju dziecięcego czy nawet biura. W bogatym asortymencie marki można znaleźć wysokiej jakości meble wykończone w niepowtarzalnym stylu, dzięki którym bez większego problemu urządzisz...

Zakres działań: hosting strony www. Tworzywa Sztuczne PZL Mielec to firma specjalizująca się w produkcji części oraz zespołów kompozytowych dla kolejnictwa i motoryzacji, lotnictwa, a także innych wyrobów specjalnych.

Zakres działań - hosting, administracja strony www. Z grupą Cellfast współpracujemy od  ponad 6 lat nad utrzymaniem stabilnego i szybkiego hostingu dla serwisu www oraz utrzymanie/ aktualziację strony www.

CARPATHIA CONSULTING GROUP istnieje na rynku od 2009 roku i cieszy się uznaniem jako ceniony partner w dziedzinie pozyskiwania środków. Bogate doświadczenie oraz ekspertyza, są owocem wieloletniej pracy  założyciela, Piotra Fularza, oraz zgranego zespołu CCG, który aktywnie działa w tej sferze od 2003 roku. Firma stanowi bezsporne centrum kompetencji w obszarze...

Firma Mostostal Warszawa S.A. od ponad siedemdziesięciu ośmiu lat funkcjonuje na rynku polskim. Od początku swej działalności prowadziła zrównoważony rozwój i podejmowała się realizacji różnego rodzaju projektów. Wykonywane przez firmę Mostostal Warszawa obiekty obejmują praktycznie każdy sektor budowlany: ogólny, drogowy, przemysłowy,...

LS Tech to firma zajmująca się produkcją maszyn pakujących i systemów do paletyzacji. Dla firmy zaprojektowaliśmy unikalną i spójną identyfikację wizualną. Oryginalne logo i wizytówka pozwoli firmie zdobyć nowych klientów. Dla LS Tech stworzyliśmy również materiały reklamowe, które przygotowaliśmy do...

elipsa elipsa
Poznaj nasze Realizacje
Boost Genius
Strony www
Realizacja strony www dla firmy usługowej Carpathia
CCG
Strony www
realizacja sklepu internetowego akcesoria biurowe
Najlepszy toner
Sklepy online
Facebook Argonium
Polub nas na Facebook'u
Facebook Argonium