Wykorzystanie archetypów przy budowie brandingu
marketing internetowy

Wykorzystanie archetypów przy budowie brandingu

Archetypy są coraz częściej wykorzystywane przez agencję interaktywną przy budowie brandingu marki. Można je definiować jako zbiór uniwersalnych wzorców oraz wartości, które są kojarzone z naturą każdego człowieka. Archetypy są obecnie chętnie wykorzystywane w marketingu jako element kształtowania osobowości marki i podawania jej do wiadomości klienta. Archetypy marki służą budowie jej identyfikacji wizualnej i nawiązywaniu relacji z członkami grupy docelowej za sprawą wzbudzania określonych emocji w odbiorcach, którzy identyfikują się z osobowością danej marki, jej pragnieniami oraz przyświecającymi jej wartościami.

Koncepcja archetypów w marketingu

Początków pojęcia "archetypu" można doszukiwać się w koncepcji sformułowanej przez szwajcarskiego psychologa Carla Gustava Junga w 1919 roku, który mówił o istnieniu pewnych uniwersalnych wzorców zachowań oraz odczuć dziedziczonych z pokolenia na pokolenie i składających się na psychikę człowieka. Pojęcie "archetypu" zostało przeniesione na płaszczyznę współczesnego marketingu przez Margaret Mark i Carol S. Pearson w odniesieniu do marki, które traktują archetypy jako uniwersalne wzorce osobowości wpływające na podświadomość potencjalnych klientów poprzez wzbudzanie w nich określonych odczuć, emocji czy skojarzeń. Agencja interaktywna wykorzystuje archetyp przy kształtowaniu spójnego wizerunku marki, przekazując jej potencjalnej grupie docelowej sprecyzowany komunikat odnośnie wartości przyświecających firmie i wpływając na jej podświadomość poprzez wzbudzanie w odbiorcach uwarunkowanych odczuć oraz skojarzeń. Archetypy marki antropomorfizują firmy i przedsiębiorstwa, ponieważ definiują je jako osobowości. W myśl tej koncepcji możesz zadać sobie pytanie "Kim jest Twoja marka?", aby przyporządkować do niej cechy, wartości i emocje kojarzone z konkretnym archetypem.

Archetypy używane przy budowie brandingu

We współczesnym marketingu wyróżnia się 12 archetypów marki, dla których powstania inspiracją była koncepcja jungowska. Są to:

 

Wykorzystanie archetypu marki przez agencję interaktywną w budowie jej brandingu pozwala zatem na zilustrowanie sobie jej wizerunku za pomocą wzorcu osobowościowego typowego dla człowieka. Spójność celów, komunikatów i wartości stanowią tutaj klucz do określonego wpływania na podświadomość potencjalnych klientów. Poszczególne archetypy marki można ze sobą oczywiście łączyć, dostosowując je do profilu konkretnego biznesu i przyświecających mu wartości.

Poznaj naszą bazę wiedzy
01
Co to jest WCAG 2.1?
WCAG 2.1 (Web Content Accessibility Guidelines 2.1) to zestaw wytycznych opracowanych przez organizację World Wide Web Consortium (W3C). Mają one na celu zapewnienie dostępności treści internetowych dla osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności.
WCAG 2.1 (Web Content Accessibility Guidelines 2.1) to zestaw wytycznych opracowanych przez organizację World Wide Web Consortium (W3C). Mają one na celu zapewnienie dostępności treści internetowych dla osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności.
02
Co to jest konwersja w sklepie internetowym ?
W kontekście sklepu internetowego konwersja odnosi się do procesu przekształcania odwiedzających stronę internetową sklepu w klientów dokonujących zakupów. Mierzy się ją poprzez wskaźnik konwersji, który określa procentową liczbę odwiedzających, którzy dokonują zamówienia lub podejmują inne pożądane działania, takie jak zapisanie się do newslettera czy dodanie produktu do koszyka.
W kontekście sklepu internetowego konwersja odnosi się do procesu przekształcania odwiedzających stronę internetową sklepu w klientów dokonujących zakupów. Mierzy się ją poprzez wskaźnik konwersji, który określa procentową liczbę odwiedzających, którzy dokonują zamówienia lub podejmują inne pożądane działania, takie jak zapisanie się do newslettera czy dodanie produktu do koszyka.
03
Ile kosztuje pozycjonowanie?
Koszt pozycjonowania strony www lub sklepu internetowego zależy od ilości pracy jaką należy włożyć w dany projekt.
Koszt pozycjonowania strony www lub sklepu internetowego zależy od ilości pracy jaką należy włożyć w dany projekt.
04
Pozycjonowanie Long tail
Pozycjonowanie long tail (pozycjonowanie długi ogon / pozycjonowanie szerokie) to sposób promocji nazywany również metodą długiego ogona. Polega ona na używaniu wielowyrazowych, złożonych fraz, których celem jest zwiększenie liczby użytkowników odwiedzających stronę www.
Pozycjonowanie long tail (pozycjonowanie długi ogon / pozycjonowanie szerokie) to sposób promocji nazywany również metodą długiego ogona. Polega ona na używaniu wielowyrazowych, złożonych fraz, których celem jest zwiększenie liczby użytkowników odwiedzających stronę www.
05
YouTube
YouTube znalazł swoje stałe miejsce w przestrzeni internetowej. Można na nim znaleźć właściwie wszystko - ulubione piosenki, śmieszne amatorskie filmiki, poradniki, czy pełnometrażowe filmy. Portal ten to jednak nie tylko łatwo dostępna rozrywka, ale też świetne narzędzie do promocji biznesu w sieci.
YouTube znalazł swoje stałe miejsce w przestrzeni internetowej. Można na nim znaleźć właściwie wszystko - ulubione piosenki, śmieszne amatorskie filmiki, poradniki, czy pełnometrażowe filmy. Portal ten to jednak nie tylko łatwo dostępna rozrywka, ale też świetne narzędzie do promocji biznesu w sieci.
Zainteresowany?
Zainteresowany?
Skontaktuj się z nami i zapytaj o ofertę

Dla kogo pracujemy?

Zakres działań - sklep internetowy. Zagano to firma zajmująca się projektowaniem oraz produkcją wysokogatunkowej odzieży kąpielowej i sportowej o nowoczesnym designie i świetnych walorach użytkowych. Kolekcje strojów kąpielowych Zagano idealnie sprawdzą się u osób aktywnych, które podczas pływania i uprawiania sportu cenią sobie wysoką...

Zakres działań - strona www. Siedlisko Janczar to kompleks wypoczynkowo-rekreacyjny, w którym można odpocząć od zgiełku miasta i codziennych obowiązków. Siedlisko janczar jest przyjazne dla osób, które poszukują wytchnienia od szybkiego tempa życia, jak również dla osób ceniących aktywny wypoczynek. W...

Zakres działań - hosting strony www. Bumera to renomowana firma meblowa, która charakteryzuje się ponad 20-letnim doświadczeniem na rynku. Marka na bieżąco śledzi panujące na świecie trendy, dzięki czemu meble hotelowe i biurowe nie tylko są wysokiej jakości, ale również modne i eleganckie.

Zakres działan - strona internetowa. Szklane Tarasy to jeden z rzeszowskich deweloperów, który ze względu na swoje wieloletnie doświadczenie ma na swoim koncie ogromną ilość zrealizowanych inwestycji mieszkaniowych oraz kompleksów wielorodzinnych budynków mieszkalnych. Mieszkania projektowane, a następnie realizowane przez dewelopera...

CARPATHIA CONSULTING GROUP istnieje na rynku od 2009 roku i cieszy się uznaniem jako ceniony partner w dziedzinie pozyskiwania środków. Bogate doświadczenie oraz ekspertyza, są owocem wieloletniej pracy  założyciela, Piotra Fularza, oraz zgranego zespołu CCG, który aktywnie działa w tej sferze od 2003 roku. Firma stanowi bezsporne centrum kompetencji w obszarze...

Firma Mostostal Warszawa S.A. od ponad siedemdziesięciu ośmiu lat funkcjonuje na rynku polskim. Od początku swej działalności prowadziła zrównoważony rozwój i podejmowała się realizacji różnego rodzaju projektów. Wykonywane przez firmę Mostostal Warszawa obiekty obejmują praktycznie każdy sektor budowlany: ogólny, drogowy, przemysłowy,...

elipsa elipsa
Poznaj nasze Realizacje
Strona www dla hotelu w Bieszczadach - Chutor Kozacki
Chutor Kozacki
Strony www
Lwowski Baciar
Strony www
Strona www dla producenta okien
Hensfort
Strony www
Strona www dla producenta urządzeń pakujących
LS Tech
Strony www