Archetyp marki - Kochanek
marketing internetowy

Archetyp marki - Kochanek

Archetypy marki wykorzystywane są w agencji interaktywnej Argonium przy budowie brandingu, pomagając w kształtowaniu spójnego i całościowego wizerunku firmy. Ustalenie archetypu marki nie jest wcale prostym zadaniem, ponieważ jest on tożsamy z osobowością firmy, jej celami, motywacjami i obawami. Odbiorcy są w stanie stworzyć więź jedynie z tym, z czym się zgadzają i identyfikują. Odpowiednio wybrany archetyp marki może pomóc w ukierunkowaniu kampanii reklamowej przemawiającej do określonej grupy docelowej. Jeśli jeszcze nie wiesz, kim jest Twoja firma, powinieneś zacząć od poznania wszystkich archetypów wraz z typami osobowości, jakie się za nimi kryją.

Archetypy marki - kim jest Twoja firma i Twój odbiorca?

Teoria archetypów została sformułowana w 1919 roku przez Carla Gustava Junga, określając archetyp jako uniwersalne wzorce głęboko zakorzenione w kulturze i występujące w podświadomości człowieka. Margaret Mark i Carol S. Pearson przeniosły tę koncepcję do współczesnego marketingu, odnosząc archetyp do marek i nadając im tym samym cechy ludzkiej osobowości. Wyróżniły 12 archetypów kojarzonych z różnymi cechami charakteru, postawami wobec otaczającej ich rzeczywistości oraz sposobem spojrzenia na świat, jak również na siebie samych. Są to:

Archetyp Kochanka (The Lover)

Kochanek (Wielbiciel) to romantyczny typ osobowości poszukujący miłości i obdarzający nią innych. Archetyp Kochanka jest całkowitym przeciwieństwem Mędrca, ponieważ najwyżej ceni sobie uczucia, pragnienia i poczucie bliskości. Kochanek to najbardziej zmysłowy i romantyczny duch spośród wszystkich wymienionych archetypów, który kieruje się w życiu wielką pasją oraz poświęceniem w imię nadrzędnych według niego wartości. Archetyp Wielbiciela kojarzony jest przede wszystkim z miłością romantyczną, ale może dotyczyć też miłości rodzicielskiej, rodzinnej czy przyjacielskiej.

Ze względu na zmysłowość, intymność i odczuwanie intensywnych emocji Archetypem Kochanka posługują się chętnie marki oferujące: biżuterię, odzież, bieliznę, kosmetyki, perfumy czy produkty spożywcze (zwłaszcza słodycze). Wśród znanych Kochanków możemy wyróżnić: E. Wedel, Kinder Bueno, Victoria's Secret, Apart oraz Cosmopolitan Magazine.

autor
Autor artykułu
Oskar Szczepański
Specjalista od marketingu internetowego, socialmedia
Napisz do mnie
Udostępnij
Oceń artykuł
Archetyp marki - Kochanek
4.4/5 na podstawie 126 głosów
Poznaj naszą bazę wiedzy
01
Web application
Web application (Aplikacja Web) to rodzaj oprogramowania działającego w przeglądarce internetowej, które umożliwia użytkownikom wykonywanie określonych zadań lub dostęp do usług online bez potrzeby instalowania dodatkowego oprogramowania na lokalnym urządzeniu.
Web application (Aplikacja Web) to rodzaj oprogramowania działającego w przeglądarce internetowej, które umożliwia użytkownikom wykonywanie określonych zadań lub dostęp do usług online bez potrzeby instalowania dodatkowego oprogramowania na lokalnym urządzeniu.
02
Co to jest intranet?
Intranet to prywatna sieć komputerowa, która jest ograniczona do użytku wewnętrznego przez daną organizację, np. firmę, szkołę, szpital czy instytucję. Intranet umożliwia wymianę informacji, zasobów i usług pomiędzy członkami organizacji w sposób bezpieczny i prywatny.
Intranet to prywatna sieć komputerowa, która jest ograniczona do użytku wewnętrznego przez daną organizację, np. firmę, szkołę, szpital czy instytucję. Intranet umożliwia wymianę informacji, zasobów i usług pomiędzy członkami organizacji w sposób bezpieczny i prywatny.
03
Co to jest aplikacja b2c
Aplikacja B2C (Business-to-Consumer) to aplikacja komputerowa lub mobilna, która jest przeznaczona do bezpośredniego użytku przez konsumentów indywidualnych.
Aplikacja B2C (Business-to-Consumer) to aplikacja komputerowa lub mobilna, która jest przeznaczona do bezpośredniego użytku przez konsumentów indywidualnych.
04
Co to są opinie w marketingu szeptanym
Opinie w marketingu szeptanym odnoszą się do przekazu informacji o produkcie lub usłudze, który jest generowany przez zwykłych użytkowników, a nie przez firmę lub reklamodawcę.
Opinie w marketingu szeptanym odnoszą się do przekazu informacji o produkcie lub usłudze, który jest generowany przez zwykłych użytkowników, a nie przez firmę lub reklamodawcę.
05
Co to jest Anchor tekst
Anchor tekst to klikalny, zazwyczaj podkreślony lub sformatowany tekst, który stanowi hiperłącze (link) do innej strony internetowej lub dokumentu. Wszyscy użytkownicy internetu spotykają się z anchor tekstami, gdy przeglądają strony internetowe, ponieważ są one jednym z podstawowych sposobów nawigacji między stronami.
Anchor tekst  to klikalny, zazwyczaj podkreślony lub sformatowany tekst, który stanowi hiperłącze (link) do innej strony internetowej lub dokumentu. Wszyscy użytkownicy internetu spotykają się z anchor tekstami, gdy przeglądają strony internetowe, ponieważ są one jednym z podstawowych sposobów nawigacji między stronami.
Zainteresowany?
Zainteresowany?
Skontaktuj się z nami i zapytaj o ofertę

Dla kogo pracujemy?

Zakres działań - strona www. Siedlisko Janczar to kompleks wypoczynkowo-rekreacyjny, w którym można odpocząć od zgiełku miasta i codziennych obowiązków. Siedlisko janczar jest przyjazne dla osób, które poszukują wytchnienia od szybkiego tempa życia, jak również dla osób ceniących aktywny wypoczynek. W...

Zakres działań - hosting strony www. Bumera to renomowana firma meblowa, która charakteryzuje się ponad 20-letnim doświadczeniem na rynku. Marka na bieżąco śledzi panujące na świecie trendy, dzięki czemu meble hotelowe i biurowe nie tylko są wysokiej jakości, ale również modne i eleganckie.

Zakres działań - strona internetowa. Meble.pl to nowoczesny sklep internetowy, którego asortyment składa się ze stylowych, praktycznych, a zarazem wysokojakościowych mebli oraz wyposażenia wnętrz. W bogatej ofercie sklepu internetowego dostępne są meble, dzięki którym zaaranżujesz swoje wymarzone wnętrze. Wychodząc naprzeciw potrzebom swoich...

Zakres działań: hosting strony www. Van Pur to jedna z największych spółek piwowarskich w Polsce, która w swojej działalności skupia się na budowaniu i wzmacnianiu wizerunku marek regionalnych browarów oraz produkcji oryginalnych opakowań, czyli etykiet dla piw.

Stworzyliśmy nowoczesny sklep internetowy, który cechuje się intuicyjną nawigacją i przyjaznym interfejsem użytkownika. Klienci mogą szybko i łatwo znaleźć interesujące produkty, korzystając z zaawansowanych filtrów wyszukiwania. Dzięki wysokiej jakości zdjęciom i szczegółowym opisom, użytkownicy mają pełen wgląd w oferowane produkty, co ułatwia im podejmowanie...

Stworzyliśmy nowoczesną i funkcjonalną stronę internetową dla niepublicznego przedszkola Akademia Małych Odkrywców w Rzeszowie, która doskonale oddaje unikalny charakter tego miejsca. Nasz zespół poświęcił szczególną uwagę każdemu detlowi, aby strona była intuicyjna, estetyczna i idealnie dopasowana do potrzeb zarówno rodziców, jak i dzieci.

Marka ITALMEBLE obecna jest w branży eleganckich mebli, oświetlenia, dodatków i wyposażenia wnętrz od kilkunastu lat. Firma oferuje kolekcje mebli, które łączą tradycję i innowację, piękno i funkcjonalność, a także dbałość o szczegóły i spójność elementów. Produkty Italmeble charakteryzują się oryginalnym charakterem i są wykonane z modnych, szlachetnych...

Firma Mostostal Warszawa S.A. od ponad siedemdziesięciu ośmiu lat funkcjonuje na rynku polskim. Od początku swej działalności prowadziła zrównoważony rozwój i podejmowała się realizacji różnego rodzaju projektów. Wykonywane przez firmę Mostostal Warszawa obiekty obejmują praktycznie każdy sektor budowlany: ogólny, drogowy, przemysłowy,...

elipsa elipsa
Poznaj nasze Realizacje
konfigurator online kostki brukowej
Konfigurator kostki
Konfiguratory
Strona produktowa piwa rzemieślniczego
Browar Janczar
Strony www
Realizacja strony www dla developera Kenomi
Kenomi Deweloper
Strony www
Realizacja strony www dla firmy przemysłowej STELMET
Stelmet
Strony www
Lwowski Baciar
Strony www
Facebook Argonium
Polub nas na Facebook'u
Facebook Argonium