Archetyp marki - Kochanek
marketing internetowy

Archetyp marki - Kochanek

Archetypy marki wykorzystywane są w agencji interaktywnej Argonium przy budowie brandingu, pomagając w kształtowaniu spójnego i całościowego wizerunku firmy. Ustalenie archetypu marki nie jest wcale prostym zadaniem, ponieważ jest on tożsamy z osobowością firmy, jej celami, motywacjami i obawami. Odbiorcy są w stanie stworzyć więź jedynie z tym, z czym się zgadzają i identyfikują. Odpowiednio wybrany archetyp marki może pomóc w ukierunkowaniu kampanii reklamowej przemawiającej do określonej grupy docelowej. Jeśli jeszcze nie wiesz, kim jest Twoja firma, powinieneś zacząć od poznania wszystkich archetypów wraz z typami osobowości, jakie się za nimi kryją.

Archetypy marki - kim jest Twoja firma i Twój odbiorca?

Teoria archetypów została sformułowana w 1919 roku przez Carla Gustava Junga, określając archetyp jako uniwersalne wzorce głęboko zakorzenione w kulturze i występujące w podświadomości człowieka. Margaret Mark i Carol S. Pearson przeniosły tę koncepcję do współczesnego marketingu, odnosząc archetyp do marek i nadając im tym samym cechy ludzkiej osobowości. Wyróżniły 12 archetypów kojarzonych z różnymi cechami charakteru, postawami wobec otaczającej ich rzeczywistości oraz sposobem spojrzenia na świat, jak również na siebie samych. Są to:

Archetyp Kochanka (The Lover)

Kochanek (Wielbiciel) to romantyczny typ osobowości poszukujący miłości i obdarzający nią innych. Archetyp Kochanka jest całkowitym przeciwieństwem Mędrca, ponieważ najwyżej ceni sobie uczucia, pragnienia i poczucie bliskości. Kochanek to najbardziej zmysłowy i romantyczny duch spośród wszystkich wymienionych archetypów, który kieruje się w życiu wielką pasją oraz poświęceniem w imię nadrzędnych według niego wartości. Archetyp Wielbiciela kojarzony jest przede wszystkim z miłością romantyczną, ale może dotyczyć też miłości rodzicielskiej, rodzinnej czy przyjacielskiej.

Ze względu na zmysłowość, intymność i odczuwanie intensywnych emocji Archetypem Kochanka posługują się chętnie marki oferujące: biżuterię, odzież, bieliznę, kosmetyki, perfumy czy produkty spożywcze (zwłaszcza słodycze). Wśród znanych Kochanków możemy wyróżnić: E. Wedel, Kinder Bueno, Victoria's Secret, Apart oraz Cosmopolitan Magazine.

Poznaj naszą bazę wiedzy
01
Linkedin
LinkedIn jest rozwiązaniem, które powstało w odpowiedzi na nagłą zmianę rynku pracy, związaną z tym, że obecnie większość rekrutacji odbywa się online. Dotyczy to zwłaszcza branży IT. Portal ten rozwijał się z czasem, a obecnie stał się jednym z najpotężniejszych narzędzi marketingowych.
LinkedIn jest rozwiązaniem, które powstało w odpowiedzi na nagłą zmianę rynku pracy, związaną z tym, że obecnie większość rekrutacji odbywa się online. Dotyczy to zwłaszcza branży IT. Portal ten rozwijał się z czasem, a obecnie stał się jednym z najpotężniejszych narzędzi marketingowych.
02
Co to jest agencja interaktywna?
Z usług agencji interaktywnych korzysta coraz więcej firm. Nic dziwnego - od kiedy korzystanie z Internetu przybrało wymiar globalny to właśnie w nim zaczęła toczyć się większa część naszego życia.
Z usług agencji interaktywnych korzysta coraz więcej firm. Nic dziwnego - od kiedy korzystanie z Internetu przybrało wymiar globalny to właśnie w nim zaczęła toczyć się większa część naszego życia.
04
YouTube
YouTube znalazł swoje stałe miejsce w przestrzeni internetowej. Można na nim znaleźć właściwie wszystko - ulubione piosenki, śmieszne amatorskie filmiki, poradniki, czy pełnometrażowe filmy. Portal ten to jednak nie tylko łatwo dostępna rozrywka, ale też świetne narzędzie do promocji biznesu w sieci.
YouTube znalazł swoje stałe miejsce w przestrzeni internetowej. Można na nim znaleźć właściwie wszystko - ulubione piosenki, śmieszne amatorskie filmiki, poradniki, czy pełnometrażowe filmy. Portal ten to jednak nie tylko łatwo dostępna rozrywka, ale też świetne narzędzie do promocji biznesu w sieci.
05
Ile kosztuje pozycjonowanie?
Koszt pozycjonowania strony www lub sklepu internetowego zależy od ilości pracy jaką należy włożyć w dany projekt.
Koszt pozycjonowania strony www lub sklepu internetowego zależy od ilości pracy jaką należy włożyć w dany projekt.
Zainteresowany?
Zainteresowany?
Skontaktuj się z nami i zapytaj o ofertę
elipsa elipsa
Poznaj nasze Realizacje
Realizacja sklepu internetowego Artelito
Artelito
Sklepy online
konfigurator online kostki brukowej
Konfigurator kostki
Strony www