Zakres działań - sklep internetowy. Zagano to firma zajmująca się projektowaniem oraz produkcją wysokogatunkowej odzieży kąpielowej i sportowej o nowoczesnym designie i świetnych walorach użytkowych. Kolekcje strojów kąpielowych Zagano idealnie sprawdzą się u osób aktywnych, które podczas pływania i uprawiania sportu cenią sobie wysoką...
Archetyp marki - Kochanek
Archetypy marki wykorzystywane są w agencji interaktywnej Argonium przy budowie brandingu, pomagając w kształtowaniu spójnego i całościowego wizerunku firmy. Ustalenie archetypu marki nie jest wcale prostym zadaniem, ponieważ jest on tożsamy z osobowością firmy, jej celami, motywacjami i obawami. Odbiorcy są w stanie stworzyć więź jedynie z tym, z czym się zgadzają i identyfikują. Odpowiednio wybrany archetyp marki może pomóc w ukierunkowaniu kampanii reklamowej przemawiającej do określonej grupy docelowej. Jeśli jeszcze nie wiesz, kim jest Twoja firma, powinieneś zacząć od poznania wszystkich archetypów wraz z typami osobowości, jakie się za nimi kryją.
Archetypy marki - kim jest Twoja firma i Twój odbiorca?
Teoria archetypów została sformułowana w 1919 roku przez Carla Gustava Junga, określając archetyp jako uniwersalne wzorce głęboko zakorzenione w kulturze i występujące w podświadomości człowieka. Margaret Mark i Carol S. Pearson przeniosły tę koncepcję do współczesnego marketingu, odnosząc archetyp do marek i nadając im tym samym cechy ludzkiej osobowości. Wyróżniły 12 archetypów kojarzonych z różnymi cechami charakteru, postawami wobec otaczającej ich rzeczywistości oraz sposobem spojrzenia na świat, jak również na siebie samych. Są to:
Archetyp Kochanka (The Lover)
Kochanek (Wielbiciel) to romantyczny typ osobowości poszukujący miłości i obdarzający nią innych. Archetyp Kochanka jest całkowitym przeciwieństwem Mędrca, ponieważ najwyżej ceni sobie uczucia, pragnienia i poczucie bliskości. Kochanek to najbardziej zmysłowy i romantyczny duch spośród wszystkich wymienionych archetypów, który kieruje się w życiu wielką pasją oraz poświęceniem w imię nadrzędnych według niego wartości. Archetyp Wielbiciela kojarzony jest przede wszystkim z miłością romantyczną, ale może dotyczyć też miłości rodzicielskiej, rodzinnej czy przyjacielskiej.
Ze względu na zmysłowość, intymność i odczuwanie intensywnych emocji Archetypem Kochanka posługują się chętnie marki oferujące: biżuterię, odzież, bieliznę, kosmetyki, perfumy czy produkty spożywcze (zwłaszcza słodycze). Wśród znanych Kochanków możemy wyróżnić: E. Wedel, Kinder Bueno, Victoria's Secret, Apart oraz Cosmopolitan Magazine.