Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?
W przypadku sklepów internetowych to nie cena czy bogata oferta decydują o wysokości sprzedaży. Choć kwestie te niewątpliwie są dużą zaletą dla klientów, to na ich ostateczny wybór wpływa znacznie liczniejsza grupa czynników. Przed właścicielami serwisów sprzedażowych, którzy chcą skutecznie konkurować stoi wiele wyzwań, dlatego przychodzimy z pomocą i dobieramy najbardziej efektywne metody do potrzeb każdego klienta.
Prowadzenie sklepu internetowego w dynamicznie zmieniających się warunkach w sektorze e-commerce i dużym natężeniu konkurencji jest ogromnym wyzwaniem. Problemy ze sprzedażą najczęściej wynikają z nieprzystosowania sklepu do wymagań użytkowników i niskiej pozycji w wyszukiwarce, dlatego to o te kwestie należy zadbać w pierwszej kolejności.
Zoptymalizowany sklep internetowy kluczem do sukcesu
Optymalizacja sklepu internetowego dotyczy szeregu zmian, jakie wprowadza się na stronie internetowej sklepu. Mają one na celu poprawę użyteczności oraz dostosowanie serwisu do wytycznych Google. Podejmowane działania dotyczą przede wszystkim usprawnienia poruszania się po sklepie przez użytkownika, zwiększenie szybkości ładowania się poszczególnych stron oraz uproszczenia procesu zakupowego. Istotne jest również zoptymalizowanie treści zamieszczonych w sklepie. Powinny mieć one unikalny i wartościowy charakter, a także zawierać słowa kluczowe, które ułatwią pozycjonowanie. Nawet drobne działania mogą mieć wpływ na zachowania klientów, dlatego każdą optymalizację należy poprzedzić audytem SEO, który pozwoli zgromadzić informacje o tym , które obszary sklepu wymagają zmian.
Zwiększanie sprzedaży dzięki SEO
Zakładamy, że każdy kto prowadzi sklep internetowy wie jak ważna jest wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania. Nawet atrakcyjny i funkcjonalny sklep internetowy z ciekawą ofertą nie będzie mógł sprzedać, jeśli potencjalni klienci nie będą mieli możliwości do niego dotrzeć. Użytkownicy, którzy poszukują określonych produktów przez wyszukiwarkę, odwiedzają tylko sklepy z początkowych wyników na pierwszej stronie. Tymi dalszymi nie zaprzątają sobie głowy, z kilku powodów. Pierwszy to taki, że zazwyczaj w sklepach z czołowych pozycji udaje im się odnaleźć to, czego szukają. Po drugie, serwisy znajdujące się na dalszych stronach wyników postrzegane są za mniej wiarygodne. Te, które są najwyżej darzone są natomiast intuicyjnie największym autorytetem.
Trzeba mieć na uwadze, że w sieci spotykane są dwa rodzaje sklepów internetowych. Pierwsze z nich to ogromne korporacje, działające często na skalę światową. Posiadają wiele oddziałów stacjonarnych, a ich nazwy są powszechnie rozpoznawalne. Drugą grupą są małe przedsiębiorstwa, które z pozoru nie mają szans na starcie z gigantami. W rzeczywistości jednak konkurowanie o pozycje pomiędzy tymi podmiotami jest na porządku dziennym. Gdyby było to niemożliwe to większość właścicieli małych sklepów dawno zamknęłoby swoją działalność lub ogłosiło upadłość. Pozycjonowanie w ich przypadku nie może jednak odbywać się wyłącznie w oparciu o frazy główne. Należy połączyć je z frazami z długiego ogona, które pozwalają pozyskiwać klientów poszukujących sprecyzowanych produktów.
Wprowadzenie odpowiednich zmian optymalizacyjnych i współpraca ze specjalistami z zakresu pozycjonowania pomogą w zwiększeniu sprzedaży w sklepie internetowym. Tak kompleksowe wsparcie otrzymał jeden z naszych klientów - Maxton Design.