
Co to jest link nofollow
Link "nofollow" to atrybut stosowany w kodzie HTML, który informuje wyszukiwarki internetowe, takie jak Google, że powinny zignorować dany link podczas indeksowania strony i przepÅ‚ywu wartoÅ›ci PageRank. W praktyce oznacza to, że link "nofollow" nie przekazuje "link juice", czyli nie wpÅ‚ywa na poprawÄ™ pozycji strony docelowej w wynikach wyszukiwania.
Atrybut "nofollow" zostaÅ‚ wprowadzony w celu zwalczania spamu i manipulacji wynikami wyszukiwania. WczeÅ›niej, linki w treÅ›ciach generowanych przez użytkowników, komentarzach na blogach i niektórych innych miejscach byÅ‚y wykorzystywane w celu manipulacji rankingami stron w wynikach wyszukiwania. Dodanie atrybutu "nofollow" do linku powoduje, że nie jest on brany pod uwagÄ™ przez algorytmy wyszukiwarek w kontekÅ›cie oceny popularnoÅ›ci i ważnoÅ›ci strony docelowej.
Przykład użycia linku nofollow:
<a href="https://www.srgonium.pl" rel="nofollow">Link do strony argonium.pl nofollow</a>
Link nofollow w wyszukiwarkach
Warto jednak zauważyć, że nie wszystkie wyszukiwarki interpretujÄ… atrybut "nofollow" w identyczny sposób. Niektóre z nich mogÄ… nadal Å›ledzić linki "nofollow" i uwzglÄ™dniać je w pewien sposób w algorytmach rankingowych. Ponadto, choć link "nofollow" nie wpÅ‚ywa na pozycjÄ™ strony docelowej, może wciąż generować ruch na stronie lub przekazywać wartoÅ›ciÄ… klikalnoÅ›ci.
Linki "nofollow" sÄ… czÄ™sto stosowane w przypadkach, gdy nie chcemy przekazać wartoÅ›ci SEO danej stronie, np. w komentarzach na blogach, linkach sponsorowanych czy niezaufanych źródÅ‚ach. W sytuacjach, gdzie chcemy, aby link przyczyniÅ‚ siÄ™ do wzrostu pozycji strony docelowej w wynikach wyszukiwania, stosuje siÄ™ zwykÅ‚e linki, które domyÅ›lnie nie majÄ… atrybutu "nofollow".