Pozycjonowanie lokalne - czym jest i jak je stosować?
pozycjonowanie

Pozycjonowanie lokalne - czym jest i jak je stosować?

Jak działa pozycjonowanie lokalne?

Dominującym sektorem działalności gospodarczej na polskim rynku są małe i średnie przedsiębiorstwa. Większość z nich prowadzi swój biznes na małym obszarze, na przykład na terytorium danego miasta lub województwa. Podstawowym elementem strategii promowania dla takich firm jest pozycjonowanie lokalne, oraz pozycjonowanie w mapach Google.

Statystyki wskazują, że ogromna część użytkowników, zwłaszcza podczas korzystania z urządzeń mobilnych wpisuje w wyszukiwarkę zapytania związane z lokalnymi usługami. Oprócz naturalnych wyników, Google wyświetla im także blok z wizytówkami trzech firm. Po kliknięciu w jedną z nich użytkownik przeniesiony zostaje do Google Maps, gdzie może poznać więcej informacji na temat danej firmy. Jakich usług lokalnych najczęściej poszukują użytkownicy? Najczęściej są to bary i restauracje, sklepy, usługi związane ze zdrowiem i rekreacją, rozrywka, podróże i usługi finansowe.

Co to jest pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne to hasła np. pomoc drogowa Szczecin, fryzjer Kraków, serwis klimatyzacji Warszawa...

Ideą pozycjonowania lokalnego jest skupienie się na takim obszarze, w jakim działa dana firma. Dzięki temu nie traci się energii, czasu, ani pieniędzy na promowanie firmy poza obszarem działań. Przedstawimy tę sytuację na przykładzie firmy, która świadczy usługi pomocy drogowej z Rzeszowa. Firma działa tylko lokalnie, dlatego zaproponowaliśmy, aby działania w ramach pozycjonowania pozwoliły dotrzeć jej do klientów z obszaru, w którym świadczone są usługi. W ten sposób firma nie musi tracić czasu na odbieranie telefonów od osób dzwoniących z drugiego końca Polski, a zamiast tego może na bieżąco obsługiwać klientów z regionu.

Jakie etapy wykonujemy w ramach pozycjonowania lokalnego?

Dopiero po dokładnej analizie działalności klienta oraz rozpoznaniu problemu, możemy zaproponować klientowi odpowiednie rozwiązanie. Pozycjonowanie lokalne ma bardzo podobny charakter do pozycjonowania ogólnego. Do najważniejszych czynników w obu przypadkach należy optymalizacja strony oraz prowadzących do niej linków. Wykonujemy także analizę słów kluczowych dla branży klienta. W przypadku pozycjonowania lokalnego istnieje również pewna specyficzna grupa czynników oraz technik.

Przed przygotowaniem planu działania i zaproponowaniem optymalnego rozwiązania musimy dobrze poznać naszego klienta. Istotne są wszelkie informacje na temat branży w jakiej firma prowadzi swoją działalność, na jakim obszarze działania oraz jaka jest grupa docelowa, do której chce dotrzeć. Wszystkie te informacje są niezwykle pomocne w opracowaniu działań, które przyniosą pożądane rezultaty.

Wizytówka w Google Moja Firma

Google Moja Firma jest narzędziem przeznaczonym do tworzenia wizytówek dla firm, które działają lokalnie. Jeśli powiążemy taką wizytówkę ze stroną internetową istnieje większa szansa na to, że pojawi się ona w wynikach wyszukiwania na lokalne słowa kluczowe. Założenie wizytówki w usłudze Google Moja Firma wymaga posiadania konta w Gmail. Po zalogowaniu się wybieramy typ firmy spośród proponowanych oraz wprowadzamy informacje o firmie. Bardzo istotnym krokiem jest określenie zakresu działania, ponieważ będą one wpływać to, w jakiej odległości od lokalizacji firmy będą wyświetlać się informacje.

Opinie o firmie

Gdy wizytówka zostanie dodana i zweryfikowana, użytkownicy otrzymają możliwość, aby oceniać usługi twojej firmy. Średnia ocen oraz ich liczba będzie widoczna przy wyświetlanych wynikach wyszukiwania. Warto zadbać o to, aby liczba pozytywnych ocen była jak największa, nie tylko z perspektywy tego, że wpłynie to na postrzeganie prze potencjalnych klientów. Wskaźnik ten może decydować także o pozycji strony w wynikach wyszukiwania.

Dane teleadresowe

Na pozycjonowanie lokalne wpływa także zgodność danych teleadresowych, takich jak nazwa firmy, adres oraz telefon. Dzięki temu algorytm Google oceni taką firmę za wiarygodną. W przypadku zmiany numeru telefonu czy adresu siedziby musimy więc zaktualizować informacje we wszystkich miejscach, w których je zamieściliśmy. Im więcej miejsc uzupełnimy o takie dane teleadresowe, tym lepiej strona będzie postrzegana przez wyszukiwarkę. Nie chodzi o to, aby tworzyć nowe witryny i umieszczać na nich adres i telefon, ale o to by dane te znalazły się na stronach, które na przykład prowadzą spis usługodawców z danej branży.

Linki z lokalnych stron

Linki prowadzące do strony są bardzo istotnym czynnikiem determinującym jej pozycję w wyszukiwarce. Prowadząc biznes w obrębie danego regionu, musimy zadbać o to, aby linki miały charakter lokalny. Na jakich stronach warto je zamieszczać? Mogą to być serwisy z aktualnościami z danego regionu, czy inne strony związane tematycznie z danym miastem. Ważne, aby były to zaufane domeny.

Optymalizacja

Optymalizacja strony jest niezbędnym krokiem, który musimy wykonać przy pozycjonowaniu lokalnym. Warto zadbać o to, aby w treści strony znalazła się nazwa miasta. Niezbędne jest także podanie pełnego adresu oraz numeru telefonu do firmy. Można do tego celu wykorzystać odpowiednie znaczniki.

Poznaj naszą bazę wiedzy
01
Co to jest WCAG?
Internet jest kopalnią wszystkiego. Sklepy, banki, instytucje kultury i państwowe, rozrywka czy nauka - wszystkie te miejsca są dostępne dla nas zarówno w życiu realnym, jak i w Internecie. Nie wyobrażamy sobie już życia bez sieci internetowej.
Internet jest kopalnią wszystkiego. Sklepy, banki, instytucje kultury i państwowe, rozrywka czy nauka - wszystkie te miejsca są dostępne dla nas zarówno w życiu realnym, jak i w Internecie. Nie wyobrażamy sobie już życia bez sieci internetowej.
02
Instagram
Instagram miał być siecią społecznościową służącą zabawie, polegającej na udostępnianiu zdjęć pomiędzy użytkownikami. Jednak stał się narzędziem, które pozwala zbliżyć się do znanych marek lub osób. Ten portal społecznościowy daje ogromne możliwości promocji firmy w sieci.
Instagram miał być siecią społecznościową służącą zabawie, polegającej na udostępnianiu zdjęć pomiędzy użytkownikami. Jednak stał się narzędziem, które pozwala zbliżyć się do znanych marek lub osób. Ten portal społecznościowy daje ogromne możliwości promocji firmy w sieci.
03
Co to jest system CMS?
CMS z ang. Content Management System to system zarządzania treścią. Najprościej rzec ujmując jest to witryna internetowa wyposażona w panel administracyjny dzięki któremu można bezpłatnie i samodzielnie zmieniać treści bez znajomości programowania.
CMS z ang. Content Management System to system zarządzania treścią. Najprościej rzec ujmując jest to witryna internetowa wyposażona w panel administracyjny dzięki któremu można bezpłatnie i samodzielnie zmieniać treści bez znajomości programowania.
04
Facebook
Facebook stanowi jedno z najczęściej wykorzystywanych narzędzi marketingowych, a w połączeniu z Facebook ADS są nierozłączną część pracy niejednego specjalisty od social mediów oraz SEM.
Facebook stanowi jedno z najczęściej wykorzystywanych narzędzi marketingowych, a w połączeniu z Facebook ADS są nierozłączną część pracy niejednego specjalisty od social mediów oraz SEM.
05
Co to jest strona www?
Strona internetowa jest niezwykle istotnym elementem tożsamości biznesu w sieci. Jest to miejsce, do którego odsyłasz internautów i adres, po którym można Cię znaleźć w wynikach wyszukiwania.
Strona internetowa jest niezwykle istotnym elementem tożsamości biznesu w sieci. Jest to miejsce, do którego odsyłasz internautów i adres, po którym można Cię znaleźć w wynikach wyszukiwania.
Zainteresowany?
Zainteresowany?
Skontaktuj się z nami i zapytaj o ofertę

Dla kogo pracujemy?

Patkar specjalizuje się w produkcji różnorodnych wyrobów wykonywanych z drewna i wikliny. Produkuje między innymi karmniki i budki lęgowe dla ptaków, skrzynie z drewna do sadzenia roślin, wiklinowe oraz drewniane płoty ogrodowe. Patkar również tworzy nieskazitelne i w pełni naturalne wyroby, tj. domki i karmniki dla zwierząt, kosze transportowe, klatki i...

Dla firmy Movitech zmodernizowaliśmy stronę www oraz świadczymy usługę kolokacji serwerów. Firmie Movitech zaproponowaliśmy również usługę pomocy technicznej oraz hosting strony www, który odpowiada indywidualnym potrzebom firmy. Movitech to firma,...

DMD to firma, która zajmuje się nie tylko produkcją, ale także sprzedażą najwyższej jakości tuszy oraz tonerów do drukarek pod własną marką, jak również materiałów eksploatacyjnych pochodzących od renomowanych marek, np. Canon czy HP. Podkarpacka firma oprócz sprzedaży materiałów eksploatacyjnych do drukarek zajmuje się...

Zakres działań - strona intenetowa. Firma Bendiks Rzeszów zajmuje się profesjonalnym serwisem alternatorów, rozruszników, klimatyzacji, jak również układów zapłonowych. Bendiks Rzeszów prowadzi również sprzedaż hurtową i detaliczną części potrzebnych do naprawienia wymienionych podzespołów, a...

Poznaj nasze Realizacje
strona www okręgowej izby lekarskiej Tarnów
OIL Tarnów
Strony www
Realizacja strony internetowej TDF Rzeszów
TDF Rzeszów
Strony www
Realizacja aplikacji edukacyjnej Miasto Zawodów
Miasto zawodów
Strony www
konfigurator online kostki brukowej
Konfigurator kostki
Strony www