Pozycjonowanie lokalne - czym jest i jak je stosować?
pozycjonowanie

Pozycjonowanie lokalne - czym jest i jak je stosować?

Jak działa pozycjonowanie lokalne?

Dominującym sektorem działalności gospodarczej na polskim rynku są małe i średnie przedsiębiorstwa. Większość z nich prowadzi swój biznes na małym obszarze, na przykład na terytorium danego miasta lub województwa. Podstawowym elementem strategii promowania dla takich firm jest pozycjonowanie lokalne, oraz pozycjonowanie w mapach Google.

Statystyki wskazują, że ogromna część użytkowników, zwłaszcza podczas korzystania z urządzeń mobilnych wpisuje w wyszukiwarkę zapytania związane z lokalnymi usługami. Oprócz naturalnych wyników, Google wyświetla im także blok z wizytówkami trzech firm. Po kliknięciu w jedną z nich użytkownik przeniesiony zostaje do Google Maps, gdzie może poznać więcej informacji na temat danej firmy. Jakich usług lokalnych najczęściej poszukują użytkownicy? Najczęściej są to bary i restauracje, sklepy, usługi związane ze zdrowiem i rekreacją, rozrywka, podróże i usługi finansowe.

Co to jest pozycjonowanie lokalne ?

Pozycjonowanie lokalne to hasła np. pomoc drogowa Szczecin, fryzjer Kraków, serwis klimatyzacjia Warszawa...

Ideą pozycjonowania lokalnego jest skupienie się na takim obszarze, w jakim działa dana firma. Dzięki temu nie traci się energii, czasu, ani pieniędzy na promowanie firmy poza obszarem działań. Przedstawimy tę sytuację na przykładzie firmy, która świadczy usługi pomocy drogowej z Rzeszowa. Firma działa tylko lokalnie, dlatego zaproponowaliśmy, aby działania w ramach pozycjonowania pozwoliły dotrzeć jej do klientów z obszaru, w którym świadczone są usługi. W ten sposób firma nie musi tracić czasu na odbieranie telefonów od osób dzwoniących z drugiego końca Polski, a zamiast tego może na bieżąco obsługiwać klientów z regionu. 

Jakie etapy wykonujemy w ramach pozycjonowania lokalnego?

Dopiero po dokładnej analizie działalności klienta oraz rozpoznaniu problemu, możemy zaproponować klientowi odpowiednie rozwiązanie. Pozycjonowanie lokalne ma bardzo podobny charakter do pozycjonowania ogólnego. Do najważniejszych czynników w obu przypadkach należy optymalizacja strony oraz prowadzących do niej linków. Wykonujemy także analizę słów kluczowych dla branży klienta. W przypadku pozycjonowania lokalnego istnieje również pewna specyficzna grupa czynników oraz technik. 

Przed przygotowaniem planu działania i zaproponowaniem optymalnego rozwiązania musimy dobrze poznać naszego klienta. Istotne są wszelkie informacje na temat branży w jakiej firma prowadzi swoją działalność, na jakim obszarze działania oraz jaka jest grupa docelowa, do której chce dotrzeć. Wszystkie te informacje są niezwykle pomocne w opracowaniu działań, które przyniosą pożądane rezultaty.

Wizytówka w Google Moja Firma

Google Moja Firma jest narzędziem przeznaczonym do tworzenia wizytówek dla firm, które działają lokalnie. Jeśli powiążemy taką wizytówkę ze stroną internetową istnieje większa szansa na to, że pojawi się ona w wynikach wyszukiwania na lokalne słowa kluczowe. Założenie wizytówki w usłudze Google Moja Firma wymaga posiadania konta w Gmail. Po zalogowaniu się wybieramy typ firmy spośród proponowanych oraz wprowadzamy informacje o firmie. Bardzo istotnym krokiem jest określenie zakresu działania, ponieważ będą one wpływać to, w jakiej odległości od lokalizacji firmy będą wyświetlać się informacje. 

Opinie o firmie

Gdy wizytówka zostanie dodana i zweryfikowana, użytkownicy otrzymają możliwość, aby oceniać usługi twojej firmy. Średnia ocen oraz ich liczba będzie widoczna przy wyświetlanych wynikach wyszukiwania. Warto zadbać o to, aby liczba pozytywnych ocen była jak największa, nie tylko z perspektywy tego, że wpłynie to na postrzeganie prze potencjalnych klientów. Wskaźnik ten może decydować także o pozycji strony w wynikach wyszukiwania. 

Dane teleadresowe

Na pozycjonowanie lokalne wpływa także zgodność danych teleadresowych, takich jak nazwa firmy, adres oraz telefon. Dzięki temu algorytm Google oceni taką firmę za wiarygodną. W przypadku zmiany numeru telefonu czy adresu siedziby musimy więc zaktualizować informacje we wszystkich miejscach, w których je zamieściliśmy. Im więcej miejsc uzupełnimy o takie dane teleadresowe, tym lepiej strona będzie postrzegana przez wyszukiwarkę. Nie chodzi o to, aby tworzyć nowe witryny i umieszczać na nich adres i telefon, ale o to by dane te znalazły się na stronach, które na przykład prowadzą spis usługodawców z danej branży. 

Linki z lokalnych stron

Linki prowadzące do strony są bardzo istotnym czynnikiem determinującym jej pozycję w wyszukiwarce. Prowadząc biznes w obrębie danego regionu, musimy zadbać o to, aby linki miały charakter lokalny. Na jakich stronach warto je zamieszczać? Mogą to być serwisy z aktualnościami z danego regionu, czy inne strony związane tematycznie z danym miastem. Ważne, aby były to zaufane domeny. 

Optymalizacja

Optymalizacja strony jest niezbędnym krokiem, który musimy wykonać przy pozycjonowaniu lokalnym. Warto zadbać o to, aby w treści strony znalazła się nazwa miasta. Niezbędne jest także podanie pełnego adresu oraz numeru telefonu do firmy. Można do tego celu wykorzystać odpowiednie znaczniki. 

Poznaj naszą bazę wiedzy
01
Instagram
Instagram miał być siecią społecznościową służącą zabawie, polegającej na udostępnianiu zdjęć pomiędzy użytkownikami. Jednak stał się narzędziem, które pozwala zbliżyć się do znanych marek lub osób. Ten portal społecznościowy daje ogromne możliwości promocji firmy w sieci.
Instagram miał być siecią społecznościową służącą zabawie, polegającej na udostępnianiu zdjęć pomiędzy użytkownikami. Jednak stał się narzędziem, które pozwala zbliżyć się do znanych marek lub osób. Ten portal społecznościowy daje ogromne możliwości promocji firmy w sieci.
02
Co to jest Responsywność stron www
Responsywność strony internetowej jest niezbędna, ponieważ coraz więcej osób korzysta z Internetu na różnych urządzeniach, także mobilnych.
Responsywność strony internetowej jest niezbędna, ponieważ coraz więcej osób korzysta z Internetu na różnych urządzeniach, także mobilnych.
03
Ile kosztuje pozycjonowanie
Koszt pozycjonowania strony www lub sklepu internetowego zależy od ilości pracy jaką należy włożyć w dany projekt.
Koszt pozycjonowania strony www lub sklepu internetowego zależy od ilości pracy jaką należy włożyć w dany projekt.
04
Facebook
Facebook stanowi jedno z najczęściej wykorzystywanych narzędzi marketingowych, a w połączeniu z Facebook Ads są nierozłączną częścią pracy niejednego specjalisty od social mediów oraz SEM.
Facebook stanowi jedno z najczęściej wykorzystywanych narzędzi marketingowych, a w połączeniu z Facebook Ads są nierozłączną częścią pracy niejednego specjalisty od social mediów oraz SEM.
05
Co to jest Umowa SLA
Co to jest Umowa SLA i do czego służy ? Dlaczego warto mieć podpisaną umowę SLA ?
Co to jest Umowa SLA i do czego służy ? Dlaczego warto mieć podpisaną umowę SLA ?
Zainteresowany?
Zainteresowany?
Skontaktuj się z nami i zapytaj o ofertę

Dla kogo pracujemy?

Zbudowaliśmy profesjonalną stronę www, którą zoptymalizowaliśmy pod kątem wyszukiwarki Google dla Hotel & Restauracja Coloseum. Dzięki usłudze marketingu internetowego promujemy ofertę hotelu Coloseum w sieci, a także dbamy o stabilność i bezpieczeństwo strony www, dzięki hostingowi oraz wsparciu...

Dla dystrybutora Mikron stworzyliśmy profesjonalną stronę www, która pozwoli firmie zwiększyć zasięg sprzedaży części zamiennych do elektronarzędzi. Firmie zaoferowaliśmy również usługi z zakresu marketingu internetowego, które obejmują m.in. tworzenie treści na stronę www. Wspomniane działania umożliwiły nam...

Działającej lokalnie Kancelarii Prawniczej M. Wojciechowska i Wspólnicy w Rzeszowie zaoferowaliśmy dostosowany do indywidualnych potrzeb hosting, dzięki czemu zarządzanie pocztą oraz stroną www jest bezpieczne i w pełni intuicyjne. Co więcej, dla M. Wojciechowska i Wspólnicy Kancelaria...

Współpraca z Kliniką Medycyny Estetycznej Dr Parda polegała na stworzeniu funkcjonalnej i atrakcyjnej wizualnie strony www. Z oferowanych przez nas usług Klinika Dr Parda korzysta również z administracji strony internetowej, jak również z marketingu internetowego. Zajmujemy sie tworzeniem treści, a skutecznie pozycjonowanie...

Poznaj nasze Realizacje
Strona produktowa piwa rzemieślniczego
Browar Janczar
Strony www
Realizacja strony internatowej dla Maxton Design
Maxton Design
Strony www
Realizacja strony www dla firmy przemysłowej STELMET
Stelmet
Strony www
Realizacja sklepu internetowego Artelito
Artelito
Sklepy online
Realizacja strony www dla hotelu i restauracji Siedlisko Janczar
Siedlisko Janczar
Strony www