W momencie kiedy decydujemy się na stworzenie własnego sklepu internetowego, warto zwrócić uwagę na różne rodzaje platform e-commerce i ich możliwości. PrestaShop to jedna z najpopularniejszych platform typu open source. Platforma ta nie tylko wpływa korzystnie na pozycjonowanie, ale też jest bardzo prosta i intuicyjna w obsłudze, dzięki czemu poradzi sobie z nią niemal każdy. Title i meta description bez żadnych przeszkód zostaną zoptymalizowane, a edycja opisów produktów jest jak najbardziej możliwa do wykonania. Niewątpliwym atutem sklepu internetowego PrestaShop jest możliwość tworzenia przekierowań w automatyczny sposób. Dodatkowo PrestaShop umożliwia przyporządkowanie konkretnego produktu do więcej niż jednej kategorii.Jest to ogromna zaleta wpływająca na konwersję w sklepie internetowym, ponieważ różni klienci będą wyszukiwać dany przedmiot pod odmiennymi kategoriami.
Dużą zalety sklepu online PrestaShop jest istnienie dużej ilości wtyczek usprawniających pracę lub uatrakcyjniających sklep internetowy. Warty wspomnienia jest tutaj moduł, dzięki któremu klienci mogą oceniać produkty i dzielić się opiniami na ich temat. Jest to o tyle istotne, że w ten sposób możesz liczyć na dodatkowy ruch na stronie. Stronę swojego sklepu internetowego można wzbogacić również o bloga, za pomocą którego będziesz nie tylko publikował ciekawy i atrakcyjny content, ale też budował widoczność witryny poprzez uwzględnianie wspomagających pozycjonowanie linki oraz wykorzystanie fraz kluczowych.
Platforma PrestaShop pozwala również na integrację z różnymi systemami oraz marketpalce, co znacząco ułatwi działanie sklepu internetowego.