Tworząc sklep internetowy spotkać się można z różnymi rodzajami platform e-commerce. Jedną z popularniejszych jest Shoper, który to najczęściej wybierany jest spośród pozycjonerów. Zdecydowanie platforma ta sprzyja pozycjonowaniu sklepu internetowego. Nawet przysłowiowi laicy sobie z nią poradzą. Jest niebywale łatwa i przyjemna w obsługiwaniu. Title oraz meta description bez problemowo zostaną zoptymalizowane. Ponadto na platformie Shoper bez przeszkód można dokonać edycji opisów produktów. Dodatkowo posiada funkcję, dzięki której komentarze pojawiają się w sekcji pod udostępnionymi produktami.
Rozsądnym jest korzystanie z niej, gdyż przy jej pomocy użytkownicy, klienci indywidualnie będą tworzyć nowe treści pojawiające się na stronie.
Na platformie Shoper możliwym jest w łatwy i przystępny sposób założenie bloga firmy, na którym można prowadzić interesujący content, w którym będą uwzględnione dodatkowe linki, wraz z ujmującą treścią, posiadającą kluczowe frazy. Shoper umożliwia optymalne dostosowanie SEO spośród dostępnych fotografii na stronach, gdzie każdy z tekstów jest idealnie spersonalizowany pod wybrane zdjęcie. Niesamowitym atutem jest to, że istnieje sposobność ustawienia przekierowania 301, przydająca się w sytuacji zmiany adresu URL konkretnego produktu. Ponadto zdecydowanie się na dodatkowe opcje umożliwia uniknięcie problemów wynikających z duplikacji produktów, natomiast gdy zaistnieje taka konieczność to można ustawić mapę strony xml, po czym dodana zostanie do Google Search Console.
Niesamowitą zaletą dla zaawansowanych osób jest dostępna opcja ingerencji w kod strony, gdzie zostaje udostępniona edycja źródłowych plików wykorzystując system Smarty, oparty na PHP.