Archetypy marki - co warto wiedzieć?
marketing internetowy

Archetypy marki - co warto wiedzieć?

Markę coraz częściej traktuje się jako osobowość zbliżoną do charakteru człowieka, dzięki czemu odbiorcy mogą łatwiej się z nią utożsamiać, zgadzać z jej wartościami i wyrażać podobny stosunek do rzeczywistości. Ta antropomorfizacja firm okazuje się przydatna nie tylko w odniesieniu do nawiązania relacji marki z odbiorcą, ale też w obieraniu kierunku kampanii reklamowej i strategii marketingowej oraz przy budowie brandingu biznesu. Wymienione kwestie są niezwykle ważne dla efektów sprzedażowych i kreowania spójnego wizerunku marki, w czym może Twojej firmie pomóc agencja interaktywna Argonium. Jeśli jednak wolisz zająć się tym samodzielnie, podpowiadamy, czym jest archetyp marki i dlaczego warto się nim posługiwać.

Archetypy marki - czym są i skąd się wywodzą?

Archetypy we współczesnym marketingu możemy definiować w zasadzie identycznie jak te wykorzystywane w XX-wiecznej psychologii przez Carla Gustava Junga. Ta jungowska koncepcja została wykorzystana względem firm przez Carol S. Pearson i Margaret Mark. Archetypy to pewne uniwersalne wzorce osobowości, postaw, zachowań i skojarzeń, które wynikają z legend oraz mitów - są ogólnie zakorzenione w kulturze. W odniesieniu do firm można zatem określić je jako typy osobowości, których wszystkie działania motywowane są odmiennymi pragnieniami. Do głównych ich motywatorów należą: niezależność, przynależność, władza i stabilność.

Jak prawidłowo przypisać marce archetyp?

Aby móc właściwie określić archetyp marki, najpierw powinno się z nimi wszystkimi zapoznać. Archetyp marki ukazuje jej wartości, cechy charakteru, postawy, cele oraz obawy, z którymi identyfikują się konsumenci. Dlatego też przede wszystkim należy ustalić, kim jest nasza grupa docelowa. Inna osobowość przemówi do różnych grup odbiorców, których cechują różnorodne postawy wobec otaczającego świata, siebie samych oraz innych ludzi. W skład 12 archetypów marki wchodzą: Mędrzec, Kochanek, Czarodziej/Magik, Błazen/Głupiec, Towarzysz, Buntownik, Twórca, Niewinny/Uczciwy, Opiekun, Władca, Odkrywca oraz Bohater. Jeśli zastanawiasz się nad tym, którym typem osobowości jest Twoja marka, zapoznaj się z nimi bliżej lub skorzystaj z usług agencji interaktywnej Argonium wykorzystującej archetyp przy budowie identyfikacji wizualnej firm.

Poznaj naszą bazę wiedzy
01
Co to jest Umowa SLA?
Co to jest Umowa SLA i do czego służy ? Dlaczego warto mieć podpisaną umowę SLA ?
Co to jest Umowa SLA i do czego służy ? Dlaczego warto mieć podpisaną umowę SLA ?
02
Co to jest WCAG?
Internet jest kopalnią wszystkiego. Sklepy, banki, instytucje kultury i państwowe, rozrywka czy nauka - wszystkie te miejsca są dostępne dla nas zarówno w życiu realnym, jak i w Internecie. Nie wyobrażamy sobie już życia bez sieci internetowej.
Internet jest kopalnią wszystkiego. Sklepy, banki, instytucje kultury i państwowe, rozrywka czy nauka - wszystkie te miejsca są dostępne dla nas zarówno w życiu realnym, jak i w Internecie. Nie wyobrażamy sobie już życia bez sieci internetowej.
03
Co to jest strona www?
Strona internetowa jest niezwykle istotnym elementem tożsamości biznesu w sieci. Jest to miejsce, do którego odsyłasz internautów i adres, po którym można Cię znaleźć w wynikach wyszukiwania.
Strona internetowa jest niezwykle istotnym elementem tożsamości biznesu w sieci. Jest to miejsce, do którego odsyłasz internautów i adres, po którym można Cię znaleźć w wynikach wyszukiwania.
04
Co to jest responsywność stron www?
Responsywność strony internetowej jest niezbędna, ponieważ coraz więcej osób korzysta z Internetu na różnych urządzeniach, także mobilnych.
Responsywność strony internetowej jest niezbędna, ponieważ coraz więcej osób korzysta z Internetu na różnych urządzeniach, także mobilnych.
05
YouTube
YouTube znalazł swoje stałe miejsce w przestrzeni internetowej. Można na nim znaleźć właściwie wszystko - ulubione piosenki, śmieszne amatorskie filmiki, poradniki, czy pełnometrażowe filmy. Portal ten to jednak nie tylko łatwo dostępna rozrywka, ale też świetne narzędzie do promocji biznesu w sieci.
YouTube znalazł swoje stałe miejsce w przestrzeni internetowej. Można na nim znaleźć właściwie wszystko - ulubione piosenki, śmieszne amatorskie filmiki, poradniki, czy pełnometrażowe filmy. Portal ten to jednak nie tylko łatwo dostępna rozrywka, ale też świetne narzędzie do promocji biznesu w sieci.
Zainteresowany?
Zainteresowany?
Skontaktuj się z nami i zapytaj o ofertę
elipsa elipsa
Poznaj nasze Realizacje
Realizacja sklepu internetowego Artelito
Artelito
Sklepy online
Strona produktowa piwa rzemieślniczego
Browar Janczar
Strony www
Realizacja strony www dla firmy przemysłowej STELMET
Stelmet
Strony www
Realizacja strony internetowej TDF Rzeszów
TDF Rzeszów
Strony www