Zakres działań - strona internetowa. Meble.pl to nowoczesny sklep internetowy, którego asortyment składa się ze stylowych, praktycznych, a zarazem wysokojakościowych mebli oraz wyposażenia wnętrz. W bogatej ofercie sklepu internetowego dostępne są meble, dzięki którym zaaranżujesz swoje wymarzone wnętrze. Wychodząc naprzeciw potrzebom swoich...
Archetyp marki - Towarzysz
Archetyp marki można definiować jako jej zbiór cech osobowości, skojarzeń, wartości, lęków i pragnień. Wykorzystywany jest on w agencji interaktywnej Argonium przy budowie identyfikacji wizualnej firmy, uczłowieczając ją i jednocześnie zbliżając charakterologicznie oraz emocjonalnie do członków jej grupy docelowej. Jungowska koncepcja archetypów została rozpowszechniona w odniesieniu do współczesnego marketingu przez Margaret Mark i Carol S. Pearson, za którymi możemy wyróżnić 12 różnych typów osobowości.
Jakie są archetypy marki?
Wybór jednego z archetypów jako osobowości marki powinien być poprzedzony wnikliwymi badaniami grupy docelowej i przemyśleniami odnośnie obrania podanego kierunku kampanii reklamowej. Archetypy stanowią coraz chętniej wykorzystywane narzędzie marketingowe w kreowaniu wizerunku marki i tworzeniu jej historii. Aby odnaleźć archetyp marki, warto najpierw zapoznać się z wszystkimi typami osobowości oraz postawami i motywacjami, jakie są z nimi kojarzone. Wśród 12 archetypów marki możemy wyróżnić:
Archetyp Towarzysza (The Regular)
Archetyp Towarzysza możemy utożsamiać ze zwykłym człowiekiem z sąsiedztwa, który odnosi się do wszystkich z życzliwością, obdarza innych uśmiechem i troską. Swoim podejściem do życia zjednuje sobie ludzi darzących Towarzysza zaufaniem i sympatią. Archetyp ten traktowany jest jako tzw. "everyman", z którym utożsamia się każdy przeciętny człowiek. Towarzysz jest szczery, uśmiechnięty, lubi pomagać innym i nie szuka rywalizacji. Niektórym może kojarzyć się jednak z nudą, przeciętnością i brakiem charakteru, sprawdzając się równocześnie doskonale w branżach oferujących produkty rodzinne, meble, środki czystości i rzeczy dla domu.
Towarzysz daje poczucie bezpieczeństwa i cieszy się zaufaniem ze względu na kojarzenie się z samymi konsumentami. W końcu marka posługująca się tym archetypem jest taka sama jak jej odbiorcy. Znanymi Towarzyszami są między innymi: Lidl, IKEA, Allegro, Nescafe czy Levi's.