Archetyp marki - Towarzysz
marketing internetowy

Archetyp marki - Towarzysz

Archetyp marki można definiować jako jej zbiór cech osobowości, skojarzeń, wartości, lęków i pragnień. Wykorzystywany jest on w agencji interaktywnej Argonium przy budowie identyfikacji wizualnej firmy, uczłowieczając ją i jednocześnie zbliżając charakterologicznie oraz emocjonalnie do członków jej grupy docelowej. Jungowska koncepcja archetypów została rozpowszechniona w odniesieniu do współczesnego marketingu przez Margaret Mark i Carol S. Pearson, za którymi możemy wyróżnić 12 różnych typów osobowości.

Jakie są archetypy marki?

Wybór jednego z archetypów jako osobowości marki powinien być poprzedzony wnikliwymi badaniami grupy docelowej i przemyśleniami odnośnie obrania podanego kierunku kampanii reklamowej. Archetypy stanowią coraz chętniej wykorzystywane narzędzie marketingowe w kreowaniu wizerunku marki i tworzeniu jej historii. Aby odnaleźć archetyp marki, warto najpierw zapoznać się z wszystkimi typami osobowości oraz postawami i motywacjami, jakie są z nimi kojarzone. Wśród 12 archetypów marki możemy wyróżnić:

Archetyp Towarzysza (The Regular)

Archetyp Towarzysza możemy utożsamiać ze zwykłym człowiekiem z sąsiedztwa, który odnosi się do wszystkich z życzliwością, obdarza innych uśmiechem i troską. Swoim podejściem do życia zjednuje sobie ludzi darzących Towarzysza zaufaniem i sympatią. Archetyp ten traktowany jest jako tzw. "everyman", z którym utożsamia się każdy przeciętny człowiek. Towarzysz jest szczery, uśmiechnięty, lubi pomagać innym i nie szuka rywalizacji. Niektórym może kojarzyć się jednak z nudą, przeciętnością i brakiem charakteru, sprawdzając się równocześnie doskonale w branżach oferujących produkty rodzinne, meble, środki czystości i rzeczy dla domu.

Towarzysz daje poczucie bezpieczeństwa i cieszy się zaufaniem ze względu na kojarzenie się z samymi konsumentami. W końcu marka posługująca się tym archetypem jest taka sama jak jej odbiorcy. Znanymi Towarzyszami są między innymi: Lidl, IKEA, Allegro, Nescafe czy Levi's.

autor
Autor artykułu
Oskar Szczepański
Specjalista od marketingu internetowego, socialmedia
Napisz do mnie
Udostępnij
Oceń artykuł
Archetyp marki - Towarzysz
4.5/5 na podstawie 125 głosów
Poznaj naszą bazę wiedzy
01
Co to jest intranet?
Intranet to prywatna sieć komputerowa, która jest ograniczona do użytku wewnętrznego przez daną organizację, np. firmę, szkołę, szpital czy instytucję. Intranet umożliwia wymianę informacji, zasobów i usług pomiędzy członkami organizacji w sposób bezpieczny i prywatny.
Intranet to prywatna sieć komputerowa, która jest ograniczona do użytku wewnętrznego przez daną organizację, np. firmę, szkołę, szpital czy instytucję. Intranet umożliwia wymianę informacji, zasobów i usług pomiędzy członkami organizacji w sposób bezpieczny i prywatny.
02
Co to jest link nofollow
Link "nofollow" to atrybut stosowany w kodzie HTML, który informuje wyszukiwarki internetowe, takie jak Google, że powinny zignorować dany link podczas indeksowania strony i przepływu wartości PageRank.
Link
03
Co to jest czat GPT
Chat GPT to temat, o którym ostatnimi czasy głośno wśród użytkowników Internetu. Został on uruchomiony 30 listopada 2022 roku i od tego momentu zyskał ogromną popularność - w ciągu pięciu dni zarejestrowało się na nim ponad milion użytkowników. Internauci wykorzystują go na różne sposoby, kierując do niego różne zapytania o charakterze edukacyjnym i informacyjnym. Chat GPT sprawdza się w wielu branżach, jak choćby copywriting, programowanie czy obsługa klienta. Czym dokładniej jest Chat GPT? W jaki sposób można go używać?
Chat GPT to temat, o którym ostatnimi czasy głośno wśród użytkowników Internetu. Został on uruchomiony 30 listopada 2022 roku i od tego momentu zyskał ogromną popularność - w ciągu pięciu dni zarejestrowało się na nim ponad milion użytkowników. Internauci wykorzystują go na różne sposoby, kierując do niego różne zapytania o charakterze edukacyjnym i informacyjnym. Chat GPT sprawdza się w wielu branżach, jak choćby copywriting, programowanie czy obsługa klienta. Czym dokładniej jest Chat GPT? W jaki sposób można go używać?
04
Co to jest domena?
Domena, inaczej nazwa domenowa, to unikalny adres internetowy, który pozwala użytkownikom na łatwe odnalezienie i dostęp do strony internetowej.
Domena, inaczej nazwa domenowa, to unikalny adres internetowy, który pozwala użytkownikom na łatwe odnalezienie i dostęp do strony internetowej.
05
Co to jest link follow
Link follow to atrybut linka, który nie jest powszechnie używany w kontekście linków internetowych. Niemniej jednak, jeśli miałbym wyjaśnić go na podstawie terminologii związanej z linkami, można by go zrozumieć jako odniesienie do standardowych linków, które nie posiadają atrybutu "nofollow".
Link follow to atrybut linka, który nie jest powszechnie używany w kontekście linków internetowych. Niemniej jednak, jeśli miałbym wyjaśnić go na podstawie terminologii związanej z linkami, można by go zrozumieć jako odniesienie do standardowych linków, które nie posiadają atrybutu
Zainteresowany?
Zainteresowany?
Skontaktuj się z nami i zapytaj o ofertę

Dla kogo pracujemy?

Zakres działan - strona internetowa. Szklane Tarasy to jeden z rzeszowskich deweloperów, który ze względu na swoje wieloletnie doświadczenie ma na swoim koncie ogromną ilość zrealizowanych inwestycji mieszkaniowych oraz kompleksów wielorodzinnych budynków mieszkalnych. Mieszkania projektowane, a następnie realizowane przez dewelopera...

Zakres dziłań - treści na strony www. Bispol to rodzinna firma, która od 1993 roku produkuje na nowoczesnych liniach produkcyjnych świece zapachowe i bezzapachowe, podgrzewacze, dyfuzory i woski zapachowe, wkłady oraz znicze dystrybuując je na terenie całej Europy.

Zakres działań - marketing internetowy. Italia Style to sklep internetowy, w którego ofercie dostępne są luksusowe meble włoskie do salonu, jadalni, sypialni, a także pokoju dziecięcego czy nawet biura. W bogatym asortymencie marki można znaleźć wysokiej jakości meble wykończone w niepowtarzalnym stylu, dzięki którym bez większego problemu urządzisz...

Zakres działań: hosting strony www. Tworzywa Sztuczne PZL Mielec to firma specjalizująca się w produkcji części oraz zespołów kompozytowych dla kolejnictwa i motoryzacji, lotnictwa, a także innych wyrobów specjalnych.

Stworzyliśmy nowoczesną i funkcjonalną stronę internetową dla niepublicznego przedszkola Akademia Małych Odkrywców w Rzeszowie, która doskonale oddaje unikalny charakter tego miejsca. Nasz zespół poświęcił szczególną uwagę każdemu detlowi, aby strona była intuicyjna, estetyczna i idealnie dopasowana do potrzeb zarówno rodziców, jak i dzieci.

CARPATHIA CONSULTING GROUP istnieje na rynku od 2009 roku i cieszy się uznaniem jako ceniony partner w dziedzinie pozyskiwania środków. Bogate doświadczenie oraz ekspertyza, są owocem wieloletniej pracy  założyciela, Piotra Fularza, oraz zgranego zespołu CCG, który aktywnie działa w tej sferze od 2003 roku. Firma stanowi bezsporne centrum kompetencji w obszarze...

Firma Mostostal Warszawa S.A. od ponad siedemdziesięciu ośmiu lat funkcjonuje na rynku polskim. Od początku swej działalności prowadziła zrównoważony rozwój i podejmowała się realizacji różnego rodzaju projektów. Wykonywane przez firmę Mostostal Warszawa obiekty obejmują praktycznie każdy sektor budowlany: ogólny, drogowy, przemysłowy,...

LS Tech to firma zajmująca się produkcją maszyn pakujących i systemów do paletyzacji. Dla firmy zaprojektowaliśmy unikalną i spójną identyfikację wizualną. Oryginalne logo i wizytówka pozwoli firmie zdobyć nowych klientów. Dla LS Tech stworzyliśmy również materiały reklamowe, które przygotowaliśmy do...

elipsa elipsa
Poznaj nasze Realizacje
Bendiks Rzeszów - nowa strona internetowa
Bendiks Rzeszów
Strony www
strona www okręgowej izby lekarskiej Tarnów
OIL Tarnów
Strony www
Realizacja strony www dla restauracji Patio w Rzeszowie
Restauracja Patio
Strony www
Strona www dla producenta tonerów - DMD Tonery Rzeszów
DMD Tonery
Strony www
Whiteberg
Strony www
Facebook Argonium
Polub nas na Facebook'u
Facebook Argonium