Archetyp marki - Towarzysz
marketing internetowy

Archetyp marki - Towarzysz

Archetyp marki można definiować jako jej zbiór cech osobowości, skojarzeń, wartości, lęków i pragnień. Wykorzystywany jest on w agencji interaktywnej Argonium przy budowie identyfikacji wizualnej firmy, uczłowieczając ją i jednocześnie zbliżając charakterologicznie oraz emocjonalnie do członków jej grupy docelowej. Jungowska koncepcja archetypów została rozpowszechniona w odniesieniu do współczesnego marketingu przez Margaret Mark i Carol S. Pearson, za którymi możemy wyróżnić 12 różnych typów osobowości.

Jakie są archetypy marki?

Wybór jednego z archetypów jako osobowości marki powinien być poprzedzony wnikliwymi badaniami grupy docelowej i przemyśleniami odnośnie obrania podanego kierunku kampanii reklamowej. Archetypy stanowią coraz chętniej wykorzystywane narzędzie marketingowe w kreowaniu wizerunku marki i tworzeniu jej historii. Aby odnaleźć archetyp marki, warto najpierw zapoznać się z wszystkimi typami osobowości oraz postawami i motywacjami, jakie są z nimi kojarzone. Wśród 12 archetypów marki możemy wyróżnić:

Archetyp Towarzysza (The Regular)

Archetyp Towarzysza możemy utożsamiać ze zwykłym człowiekiem z sąsiedztwa, który odnosi się do wszystkich z życzliwością, obdarza innych uśmiechem i troską. Swoim podejściem do życia zjednuje sobie ludzi darzących Towarzysza zaufaniem i sympatią. Archetyp ten traktowany jest jako tzw. "everyman", z którym utożsamia się każdy przeciętny człowiek. Towarzysz jest szczery, uśmiechnięty, lubi pomagać innym i nie szuka rywalizacji. Niektórym może kojarzyć się jednak z nudą, przeciętnością i brakiem charakteru, sprawdzając się równocześnie doskonale w branżach oferujących produkty rodzinne, meble, środki czystości i rzeczy dla domu.

Towarzysz daje poczucie bezpieczeństwa i cieszy się zaufaniem ze względu na kojarzenie się z samymi konsumentami. W końcu marka posługująca się tym archetypem jest taka sama jak jej odbiorcy. Znanymi Towarzyszami są między innymi: Lidl, IKEA, Allegro, Nescafe czy Levi's.

Poznaj naszą bazę wiedzy
02
Ile kosztuje pozycjonowanie?
Koszt pozycjonowania strony www lub sklepu internetowego zależy od ilości pracy jaką należy włożyć w dany projekt.
Koszt pozycjonowania strony www lub sklepu internetowego zależy od ilości pracy jaką należy włożyć w dany projekt.
03
Co to jest strona www?
Strona internetowa jest niezwykle istotnym elementem tożsamości biznesu w sieci. Jest to miejsce, do którego odsyłasz internautów i adres, po którym można Cię znaleźć w wynikach wyszukiwania.
Strona internetowa jest niezwykle istotnym elementem tożsamości biznesu w sieci. Jest to miejsce, do którego odsyłasz internautów i adres, po którym można Cię znaleźć w wynikach wyszukiwania.
04
Audyt SEO
Co to jest audyt SEO? To szczegółowa analiza Twojej strony www pod kątem pozycjonowania w wyszukiwarkach internetowych.
Co to jest audyt SEO? To szczegółowa analiza Twojej strony www pod kątem pozycjonowania w wyszukiwarkach internetowych.
05
Facebook
Facebook stanowi jedno z najczęściej wykorzystywanych narzędzi marketingowych, a w połączeniu z Facebook ADS są nierozłączną część pracy niejednego specjalisty od social mediów oraz SEM.
Facebook stanowi jedno z najczęściej wykorzystywanych narzędzi marketingowych, a w połączeniu z Facebook ADS są nierozłączną część pracy niejednego specjalisty od social mediów oraz SEM.
Zainteresowany?
Zainteresowany?
Skontaktuj się z nami i zapytaj o ofertę
elipsa elipsa
Poznaj nasze Realizacje
Realizacja sklepu internetowego Artelito
Artelito
Sklepy online
Realizacja strony www dla developera Kenomi
Kenomi Deweloper
Strony www
konfigurator online kostki brukowej
Konfigurator kostki
Strony www