Archetyp marki - Niewinny/Uczciwy
marketing internetowy

Archetyp marki - Niewinny/Uczciwy

Budowa brandingu przez agencję interaktywną odbywa się coraz częściej przy wykorzystaniu archetypu. Jego ustalenie pomaga określenie "osobowości" marki, która wpływa na wywoływanie konkretnych odczuć, emocji i skojarzeń u odbiorców. Konkretny archetyp marki powiązany jest z jej wartościami, celami i przekazem. Archetyp to doskonałe narzędzie wykorzystywane w reklamie do przedstawiania historii i działalności danego biznesu. Odbiorca utożsamiający się z motywacjami i pragnieniami danej marki o wiele chętniej będzie korzystać z jej usług lub oferty niż osoba identyfikująca się z całkowicie odmienną grupą docelową. Archetyp Niewinnego sprawdza się w budowaniu marek stawiających na optymizm, proste szczęście i radość z życia.

Archetyp Niewinnego/Uczciwego (The Innocent)

Na archetyp Niewinnego/Uczciwego składa się marka stawiająca najwyżej bezpieczeństwo, proste szczęście i optymistyczne podejście do życia w swojej hierarchii wartości. Dla Niewinnego najważniejsze są spokój, radość i beztroska. Marki posługujące się tym archetypem niechętnie mieszają się w różne konflikty i rywalizacje. Zjednują sobie odbiorców swoim optymizmem, "czystością" i niewywoływaniem żadnych negatywnych emocji. Zdarza się, że kampanie reklamowe marek posługujących się archetypem Niewinnego są dość infantylne ze względu na ukierunkowanie ich wyłącznie w stronę wywoływania pozytywnych emocji u odbiorców. Marki te chcą kojarzyć się potencjalnym klientom wyłącznie ze szczęśliwymi momentami, prostotą i uśmiechem.

Archetyp Niewinnego/Uczciwego wykorzystywany jest przy budowie brandingu światowych gigantów, takich jak: Coca-Cola, Dove, Haribo czy McDonald's. Firmy te posługują się strategią, wedle której proponują swoim klientom nie tylko produkty o charakterze materialnym, ponieważ wraz z nimi dostarczają proste szczęście, uśmiech i beztroskę. Misją marek posługujących się archetypem Niewinnego jest dostarczanie potencjalnym klientom szczęścia i uczynienie świata lepszym, wolnym od zmartwień miejscem.

Jakim archetypem marki się posługujesz?

Odpowiednie określenie archetypu marki pomocne jest dla ustalenia jej tożsamości i sposobu kreacji w reklamie. Poprzez posługiwanie się archetypami nadajemy firmom i przedsiębiorstwom osobowość typową dla człowieka, która będzie przemawiać do zróżnicowanych grup docelowych. Aby właściwie dobrać archetyp do profilu danego biznesu, polecamy zapoznać się z charakterem ich wszystkich. Są to:

 

Agencja interaktywna może zająć się budową brandingu Twojej marki w oparciu o wybór odpowiedniego archetypu uwzględniającego jej "osobowość", kryjące się za nią wartości i wywoływane w odbiorcach emocje.

autor
Autor artykułu
Oskar Szczepański
Specjalista od marketingu internetowego, socialmedia
Napisz do mnie
Udostępnij
Oceń artykuł
Archetyp marki - Niewinny/Uczciwy
4.8/5 na podstawie 122 głosów
Poznaj naszą bazę wiedzy
01
Ile kosztuje pozycjonowanie?
Koszt pozycjonowania strony www lub sklepu internetowego zależy od ilości pracy jaką należy włożyć w dany projekt.
Koszt pozycjonowania strony www lub sklepu internetowego zależy od ilości pracy jaką należy włożyć w dany projekt.
02
Co to jest Skype?
Skype to oprogramowanie komunikacyjne, które umożliwia użytkownikom prowadzenie rozmów głosowych, wideokonferencji, wymianę wiadomości tekstowych oraz plików przez Internet.
Skype to oprogramowanie komunikacyjne, które umożliwia użytkownikom prowadzenie rozmów głosowych, wideokonferencji, wymianę wiadomości tekstowych oraz plików przez Internet.
03
Pozycjonowanie Long tail
Pozycjonowanie long tail (pozycjonowanie długi ogon / pozycjonowanie szerokie) to sposób promocji nazywany również metodą długiego ogona. Polega ona na używaniu wielowyrazowych, złożonych fraz, których celem jest zwiększenie liczby użytkowników odwiedzających stronę www.
Pozycjonowanie long tail (pozycjonowanie długi ogon / pozycjonowanie szerokie) to sposób promocji nazywany również metodą długiego ogona. Polega ona na używaniu wielowyrazowych, złożonych fraz, których celem jest zwiększenie liczby użytkowników odwiedzających stronę www.
04
Co to jest DTP?
DTP (Desktop Publishing) to skrót od angielskiego terminu "Desktop Publishing," który można przetłumaczyć na polski jako "składanie materiałów wydawniczych na komputerze." DTP jest procesem tworzenia, projektowania i przygotowywania różnych materiałów wydawniczych, takich jak broszury, ulotki, czasopisma, gazety, plakaty, katalogi, książki, banery reklamowe i wiele innych, przy użyciu specjalistycznego oprogramowania komputerowego.
DTP (Desktop Publishing) to skrót od angielskiego terminu
05
Co to jest hosting stron www
Hosting strony internetowej to usługa, która umożliwia przechowywanie i udostępnianie plików, danych i zasobów związanych z daną stroną internetową na serwerze, który jest podłączony do Internetu. W skrócie, hosting to miejsce, gdzie fizycznie przechowywane są pliki i zasoby potrzebne do działania strony internetowej.
Hosting strony internetowej to usługa, która umożliwia przechowywanie i udostępnianie plików, danych i zasobów związanych z daną stroną internetową na serwerze, który jest podłączony do Internetu. W skrócie, hosting to miejsce, gdzie fizycznie przechowywane są pliki i zasoby potrzebne do działania strony internetowej.
Zainteresowany?
Zainteresowany?
Skontaktuj się z nami i zapytaj o ofertę

Dla kogo pracujemy?

Zakres działań - strona www. White Sails Solina to ośrodek wypoczynkowy nad Jeziorem Solińskim, w którym można zarezerwować nocleg, skorzystać z oferty SPA, a także spróbować przepysznych dań w dwóch restauracjach z widokiem na przepiękny krajobraz. 1 W White Sails Solina można odpocząć od codzienności i podarować sobie chwilę...

Zakres działań - hosting strony www. Bumera to renomowana firma meblowa, która charakteryzuje się ponad 20-letnim doświadczeniem na rynku. Marka na bieżąco śledzi panujące na świecie trendy, dzięki czemu meble hotelowe i biurowe nie tylko są wysokiej jakości, ale również modne i eleganckie.

Zarkes działań - strona internetowa. Warszawski Instytut Naczyniowy w Warszawie zajmuje się kompleksowym leczeniem nóg, m.in. żylaków kończyn dolnych, niewydolności żylnej oraz obrzęków tłuszczowych. Klinika Doppler Instytut powstała po to, aby pacjent w jednej placówce mógł otrzymać kompletną pomoc na najwyższym...

Zakres działań - marketing internetowy. Italia Style to sklep internetowy, w którego ofercie dostępne są luksusowe meble włoskie do salonu, jadalni, sypialni, a także pokoju dziecięcego czy nawet biura. W bogatym asortymencie marki można znaleźć wysokiej jakości meble wykończone w niepowtarzalnym stylu, dzięki którym bez większego problemu urządzisz...

CARPATHIA CONSULTING GROUP istnieje na rynku od 2009 roku i cieszy się uznaniem jako ceniony partner w dziedzinie pozyskiwania środków. Bogate doświadczenie oraz ekspertyza, są owocem wieloletniej pracy  założyciela, Piotra Fularza, oraz zgranego zespołu CCG, który aktywnie działa w tej sferze od 2003 roku. Firma stanowi bezsporne centrum kompetencji w obszarze...

Firma Mostostal Warszawa S.A. od ponad siedemdziesięciu ośmiu lat funkcjonuje na rynku polskim. Od początku swej działalności prowadziła zrównoważony rozwój i podejmowała się realizacji różnego rodzaju projektów. Wykonywane przez firmę Mostostal Warszawa obiekty obejmują praktycznie każdy sektor budowlany: ogólny, drogowy, przemysłowy,...

LS Tech to firma zajmująca się produkcją maszyn pakujących i systemów do paletyzacji. Dla firmy zaprojektowaliśmy unikalną i spójną identyfikację wizualną. Oryginalne logo i wizytówka pozwoli firmie zdobyć nowych klientów. Dla LS Tech stworzyliśmy również materiały reklamowe, które przygotowaliśmy do...

elipsa elipsa
Poznaj nasze Realizacje
Strona www dla agencji pośrednictwa pracy
Axamo
Strony www
Realizacja strony www dla lekarza dr Łukasz Paluch
Dr Łukasz Paluch
Strony www
Strona www dla producenta tonerów - DMD Tonery Rzeszów
DMD Tonery
Strony www
Realizacja strony www dla Podkarpacki Fundusz Rozwoju Rzeszów
PFR
Strony www
Facebook Argonium
Polub nas na Facebook'u
Facebook Argonium