Archetyp marki - Niewinny/Uczciwy
marketing internetowy

Archetyp marki - Niewinny/Uczciwy

Budowa brandingu przez agencję interaktywną odbywa się coraz częściej przy wykorzystaniu archetypu. Jego ustalenie pomaga określenie "osobowości" marki, która wpływa na wywoływanie konkretnych odczuć, emocji i skojarzeń u odbiorców. Konkretny archetyp marki powiązany jest z jej wartościami, celami i przekazem. Archetyp to doskonałe narzędzie wykorzystywane w reklamie do przedstawiania historii i działalności danego biznesu. Odbiorca utożsamiający się z motywacjami i pragnieniami danej marki o wiele chętniej będzie korzystać z jej usług lub oferty niż osoba identyfikująca się z całkowicie odmienną grupą docelową. Archetyp Niewinnego sprawdza się w budowaniu marek stawiających na optymizm, proste szczęście i radość z życia.

Archetyp Niewinnego/Uczciwego (The Innocent)

Na archetyp Niewinnego/Uczciwego składa się marka stawiająca najwyżej bezpieczeństwo, proste szczęście i optymistyczne podejście do życia w swojej hierarchii wartości. Dla Niewinnego najważniejsze są spokój, radość i beztroska. Marki posługujące się tym archetypem niechętnie mieszają się w różne konflikty i rywalizacje. Zjednują sobie odbiorców swoim optymizmem, "czystością" i niewywoływaniem żadnych negatywnych emocji. Zdarza się, że kampanie reklamowe marek posługujących się archetypem Niewinnego są dość infantylne ze względu na ukierunkowanie ich wyłącznie w stronę wywoływania pozytywnych emocji u odbiorców. Marki te chcą kojarzyć się potencjalnym klientom wyłącznie ze szczęśliwymi momentami, prostotą i uśmiechem.

Archetyp Niewinnego/Uczciwego wykorzystywany jest przy budowie brandingu światowych gigantów, takich jak: Coca-Cola, Dove, Haribo czy McDonald's. Firmy te posługują się strategią, wedle której proponują swoim klientom nie tylko produkty o charakterze materialnym, ponieważ wraz z nimi dostarczają proste szczęście, uśmiech i beztroskę. Misją marek posługujących się archetypem Niewinnego jest dostarczanie potencjalnym klientom szczęścia i uczynienie świata lepszym, wolnym od zmartwień miejscem.

Jakim archetypem marki się posługujesz?

Odpowiednie określenie archetypu marki pomocne jest dla ustalenia jej tożsamości i sposobu kreacji w reklamie. Poprzez posługiwanie się archetypami nadajemy firmom i przedsiębiorstwom osobowość typową dla człowieka, która będzie przemawiać do zróżnicowanych grup docelowych. Aby właściwie dobrać archetyp do profilu danego biznesu, polecamy zapoznać się z charakterem ich wszystkich. Są to:

 

Agencja interaktywna może zająć się budową brandingu Twojej marki w oparciu o wybór odpowiedniego archetypu uwzględniającego jej "osobowość", kryjące się za nią wartości i wywoływane w odbiorcach emocje.

autor
Autor artykułu
Oskar Szczepański
Specjalista od marketingu internetowego, socialmedia
Napisz do mnie
Udostępnij
Oceń artykuł
Archetyp marki - Niewinny/Uczciwy
4.8/5 na podstawie 122 głosów
Poznaj naszą bazę wiedzy
01
Błąd 500
Błąd 500, znany oficjalnie jako "HTTP 500 Internal Server Error", jest ogólnym komunikatem o błędzie serwera wskazującym, że serwer napotkał nieoczekiwaną sytuację, która uniemożliwia mu zrealizowanie żądania klienta, np. przeglądarki internetowej.
Błąd 500, znany oficjalnie jako
02
Co to jest rebranding?
Rebranding marki to proces zmiany wizerunku, nazwy, logo, strategii marketingowej lub innych elementów związanych z identyfikacją marki w celu odświeżenia, ulepszenia lub dostosowania jej do zmieniających się potrzeb i oczekiwań klientów, rynku lub celów firmy. Jest to strategiczne podejście, które ma na celu zwiększenie atrakcyjności marki, poprawę percepcji klientów, zwiększenie konkurencyjności i przyspieszenie wzrostu.
Rebranding marki to proces zmiany wizerunku, nazwy, logo, strategii marketingowej lub innych elementów związanych z identyfikacją marki w celu odświeżenia, ulepszenia lub dostosowania jej do zmieniających się potrzeb i oczekiwań klientów, rynku lub celów firmy. Jest to strategiczne podejście, które ma na celu zwiększenie atrakcyjności marki, poprawę percepcji klientów, zwiększenie konkurencyjności i przyspieszenie wzrostu.
03
Co to jest WCAG?
Internet jest kopalnią wszystkiego. Sklepy, banki, instytucje kultury i państwowe, rozrywka czy nauka - wszystkie te miejsca są dostępne dla nas zarówno w życiu realnym, jak i w Internecie. Nie wyobrażamy sobie już życia bez sieci internetowej.
Internet jest kopalnią wszystkiego. Sklepy, banki, instytucje kultury i państwowe, rozrywka czy nauka - wszystkie te miejsca są dostępne dla nas zarówno w życiu realnym, jak i w Internecie. Nie wyobrażamy sobie już życia bez sieci internetowej.
04
Co to jest strona produktowa?
Strona produktowa to konkretna strona internetowa, która jest poświęcona prezentacji i promocji konkretnego produktu lub usługi. Jest to miejsce, gdzie można przedstawić szczegółowe informacje na temat produktu, jego cech, korzyści, zastosowań oraz innych istotnych informacji, które mogą pomóc potencjalnym klientom w podjęciu decyzji zakupowej.
Strona produktowa to konkretna strona internetowa, która jest poświęcona prezentacji i promocji konkretnego produktu lub usługi. Jest to miejsce, gdzie można przedstawić szczegółowe informacje na temat produktu, jego cech, korzyści, zastosowań oraz innych istotnych informacji, które mogą pomóc potencjalnym klientom w podjęciu decyzji zakupowej.
05
Co to jest optymalizacja sklepu online
Optymalizacja sklepu internetowego to proces polegający na dostosowaniu i ulepszaniu różnych aspektów strony internetowej, aby zwiększyć jej efektywność i funkcjonalność. Celem optymalizacji jest nie tylko przyciągnięcie większej liczby odwiedzających, ale także zapewnienie im jak najlepszego doświadczenia użytkownika, co z kolei skutkuje zwiększeniem współczynnika konwersji i sprzedaży.
Optymalizacja sklepu internetowego to proces polegający na dostosowaniu i ulepszaniu różnych aspektów strony internetowej, aby zwiększyć jej efektywność i funkcjonalność. Celem optymalizacji jest nie tylko przyciągnięcie większej liczby odwiedzających, ale także zapewnienie im jak najlepszego doświadczenia użytkownika, co z kolei skutkuje zwiększeniem współczynnika konwersji i sprzedaży.
Zainteresowany?
Zainteresowany?
Skontaktuj się z nami i zapytaj o ofertę

Dla kogo pracujemy?

Onkomedica to placówka jednocząca specjalistów z województwa mazowieckiego zajmujących się diagnostyka i leczeniem chorób onkologicznych u osób dorosłych. Dla Centrum Terapii Nowotworów przygotowaliśmy profesjonalną stronę internetową wraz z usługą hostingu, administracji strony www oraz marketingu...

Zarkes działań - strona internetowa. Warszawski Instytut Naczyniowy w Warszawie zajmuje się kompleksowym leczeniem nóg, m.in. żylaków kończyn dolnych, niewydolności żylnej oraz obrzęków tłuszczowych. Klinika Doppler Instytut powstała po to, aby pacjent w jednej placówce mógł otrzymać kompletną pomoc na najwyższym...

Zakres działan - strona internetowa. Szklane Tarasy to jeden z rzeszowskich deweloperów, który ze względu na swoje wieloletnie doświadczenie ma na swoim koncie ogromną ilość zrealizowanych inwestycji mieszkaniowych oraz kompleksów wielorodzinnych budynków mieszkalnych. Mieszkania projektowane, a następnie realizowane przez dewelopera...

Zakres działań - strona internetowa. Meble.pl to nowoczesny sklep internetowy, którego asortyment składa się ze stylowych, praktycznych, a zarazem wysokojakościowych mebli oraz wyposażenia wnętrz. W bogatej ofercie sklepu internetowego dostępne są meble, dzięki którym zaaranżujesz swoje wymarzone wnętrze. Wychodząc naprzeciw potrzebom swoich...

CARPATHIA CONSULTING GROUP istnieje na rynku od 2009 roku i cieszy się uznaniem jako ceniony partner w dziedzinie pozyskiwania środków. Bogate doświadczenie oraz ekspertyza, są owocem wieloletniej pracy  założyciela, Piotra Fularza, oraz zgranego zespołu CCG, który aktywnie działa w tej sferze od 2003 roku. Firma stanowi bezsporne centrum kompetencji w obszarze...

Firma Mostostal Warszawa S.A. od ponad siedemdziesięciu ośmiu lat funkcjonuje na rynku polskim. Od początku swej działalności prowadziła zrównoważony rozwój i podejmowała się realizacji różnego rodzaju projektów. Wykonywane przez firmę Mostostal Warszawa obiekty obejmują praktycznie każdy sektor budowlany: ogólny, drogowy, przemysłowy,...

LS Tech to firma zajmująca się produkcją maszyn pakujących i systemów do paletyzacji. Dla firmy zaprojektowaliśmy unikalną i spójną identyfikację wizualną. Oryginalne logo i wizytówka pozwoli firmie zdobyć nowych klientów. Dla LS Tech stworzyliśmy również materiały reklamowe, które przygotowaliśmy do...

elipsa elipsa
Poznaj nasze Realizacje
Strona www dla hotelu w Bieszczadach - Chutor Kozacki
Chutor Kozacki
Strony www
Realizacja sklepu internetowego offstore
Offstore
Sklepy online
Realizacja strony internetowej dla Maxton Design
Maxton Design
Strony www
Lwowski Baciar
Strony www
Identyfikacja wizualna dla firmy STELMET
Stelmet
Identyfikacja wizualna
Facebook Argonium
Polub nas na Facebook'u
Facebook Argonium