Archetyp marki - Opiekun
marketing internetowy

Archetyp marki - Opiekun

Archetyp marki to pewien wzorzec osobowościowy o charakterze uniwersalnym, który przypisywany jest firmom oraz przedsiębiorstwom. Za skonkretyzowanym archetypem kryje się zobrazowana tożsamość biznesu odpowiadająca za wzbudzanie określonych odczuć, emocji i skojarzeń w odbiorcach. Wykorzystanie archetypu w agencji interaktywnej przy budowie brandingu staje się obecnie coraz popularniejszą metodą kształtowania i wzmacniania wizerunku marki. Zobrazowanie przy pomocy archetypu tożsamości marki pomaga w ustaleniu jej misji, grupy docelowej oraz wartości. Właściwe przyporządkowanie archetypu do danej firmy może okazać się niezbędne dla ustalenia kierunku kampanii reklamowej i zwrócenia jej w stronę sprecyzowanego odbiorcy identyfikującego się z założeniami i celami danego biznesu.

Archetyp Opiekuna (The Caregiver)

Opiekun to marka, której celem jest niesienie pomocy lub dbanie o rodzinę. Opiekun zapewnia bezpieczeństwo, okazuje współczucie i dobro innych przedkłada ponad własne. Archetyp Opiekuna możemy traktować jak kochającego, wspierającego i troskliwego rodzica, który swoim dzieciom pragnie dać wyłącznie wszystko to, co najlepsze. Marki posługujące się tym archetypem nie kierują swojej uwagi na rywalizację z innymi firmami, a priorytetem dla nich jest pomoc odbiorcom poprzez oferowanie im swoich produktów lub usług. Opiekun wzbudza zaufanie wśród potencjalnych klientów, ponieważ kierują nim wyłącznie szczere i altruistyczne pobudki.

 

Archetypem Opiekuna bardzo chętnie posługują się marki oferujące produkty i usługi medyczne, kosmetyczne oraz zdrowotne, jak również firmy ubezpieczeniowe oraz banki. Z opiekunem bardzo chętnie utożsamiają się też marki mające w swojej ofercie produkty dla rodzin oraz dzieci. Najpopularniejszymi Opiekunami są: Johnson&Johnson, Volvo, Nestle oraz Kinder.

12 archetypów marki

Archetyp marki stanowi zbiór wzorców, cech osobowości i wartości kryjący się za daną postacią. Wybór jednego z nich to ważny element budowania świadomości i tożsamości każdego biznesu umożliwiający ukierunkowanie na skonkretyzowanego odbiorcę poprzez jego identyfikowanie się z założeniami danej marki. W marketingu możemy się spotkać z 12 archetypami wyróżnionymi przez Margaret Mark i Carol S. Pearson:

 

Agencja interaktywna wykorzystuje archetypy przy budowie identyfikacji wizualnej marek, ustalając tym sposobem ich wartości, grupę docelową oraz misję.

 

autor
Autor artykułu
Oskar Szczepański
Specjalista od marketingu internetowego, socialmedia
Napisz do mnie
Udostępnij
Oceń artykuł
Archetyp marki - Opiekun
4.9/5 na podstawie 121 głosów
Poznaj naszą bazę wiedzy
01
Web application
Web application (Aplikacja Web) to rodzaj oprogramowania działającego w przeglądarce internetowej, które umożliwia użytkownikom wykonywanie określonych zadań lub dostęp do usług online bez potrzeby instalowania dodatkowego oprogramowania na lokalnym urządzeniu.
Web application (Aplikacja Web) to rodzaj oprogramowania działającego w przeglądarce internetowej, które umożliwia użytkownikom wykonywanie określonych zadań lub dostęp do usług online bez potrzeby instalowania dodatkowego oprogramowania na lokalnym urządzeniu.
02
Co to jest WebDesign?
Webdesign to proces tworzenia stron internetowych, który obejmuje zarówno aspekty wizualne, jak i funkcjonalność.
Webdesign to proces tworzenia stron internetowych, który obejmuje zarówno aspekty wizualne, jak i funkcjonalność.
03
Co to jest logo ?
Logo to graficzny znak, symbol lub znak firmowy, który reprezentuje daną firmę, markę, organizację, produkt lub usługę. Jest to graficzny element identyfikacyjny, który ma za zadanie wizualnie identyfikować i odróżniać daną jednostkę od innych. Logo jest kluczowym elementem identyfikacji wizualnej i pomaga budować rozpoznawalność marki.
Logo to graficzny znak, symbol lub znak firmowy, który reprezentuje daną firmę, markę, organizację, produkt lub usługę. Jest to graficzny element identyfikacyjny, który ma za zadanie wizualnie identyfikować i odróżniać daną jednostkę od innych. Logo jest kluczowym elementem identyfikacji wizualnej i pomaga budować rozpoznawalność marki.
04
Co to jest Cookies ?
Cookies, znane również jako ciasteczka internetowe, to małe pliki danych, które są zapisywane na urządzeniu użytkownika podczas przeglądania stron internetowych.
Cookies, znane również jako ciasteczka internetowe, to małe pliki danych, które są zapisywane na urządzeniu użytkownika podczas przeglądania stron internetowych.
05
Co to jest analiza konkurencji w pozycjonowaniu?
Analiza konkurencji SEO to proces badania i oceny działań konkurencyjnych stron internetowych pod kątem pozycjonowania organicznego w wyszukiwarkach.
Analiza konkurencji SEO to proces badania i oceny działań konkurencyjnych stron internetowych pod kątem pozycjonowania organicznego w wyszukiwarkach.
Zainteresowany?
Zainteresowany?
Skontaktuj się z nami i zapytaj o ofertę

Dla kogo pracujemy?

Onkomedica to placówka jednocząca specjalistów z województwa mazowieckiego zajmujących się diagnostyka i leczeniem chorób onkologicznych u osób dorosłych. Dla Centrum Terapii Nowotworów przygotowaliśmy profesjonalną stronę internetową wraz z usługą hostingu, administracji strony www oraz marketingu...

Zarkes działań - strona internetowa. Warszawski Instytut Naczyniowy w Warszawie zajmuje się kompleksowym leczeniem nóg, m.in. żylaków kończyn dolnych, niewydolności żylnej oraz obrzęków tłuszczowych. Klinika Doppler Instytut powstała po to, aby pacjent w jednej placówce mógł otrzymać kompletną pomoc na najwyższym...

Zakres działań - strona www. Rad-Pol jest dystrybutorem klasycznych mebli włoskiej produkcji, które wykonane są z wysokogatunkowych materiałów i odznaczają się ponadczasowo pięknym wykończeniem. Firma Rad-Pol, która na rynku meblowym działa od 1986 roku zajmuje się również produkcją eleganckich mebli, jak również...

Zakres działań - strona internetowa. Meble.pl to nowoczesny sklep internetowy, którego asortyment składa się ze stylowych, praktycznych, a zarazem wysokojakościowych mebli oraz wyposażenia wnętrz. W bogatej ofercie sklepu internetowego dostępne są meble, dzięki którym zaaranżujesz swoje wymarzone wnętrze. Wychodząc naprzeciw potrzebom swoich...

Stworzyliśmy nowoczesną i funkcjonalną stronę internetową dla niepublicznego przedszkola Akademia Małych Odkrywców w Rzeszowie, która doskonale oddaje unikalny charakter tego miejsca. Nasz zespół poświęcił szczególną uwagę każdemu detlowi, aby strona była intuicyjna, estetyczna i idealnie dopasowana do potrzeb zarówno rodziców, jak i dzieci.

Yachts and Boat to renomowany sprzedawca łodzi marek Banta oraz Nautic, oferujący najwyższej jakości produkty dla miłośników żeglarstwa. Firma wyróżnia się na rynku dzięki możliwości personalizacji łodzi, którą zapewniają konfiguratory online stworzone przez Argonium. Dzięki nim, klienci Yachts and Boat mogą tworzyć swoje wymarzone łodzie, spełniające wszystkie wymagania...

Marka ITALMEBLE obecna jest w branży eleganckich mebli, oświetlenia, dodatków i wyposażenia wnętrz od kilkunastu lat. Firma oferuje kolekcje mebli, które łączą tradycję i innowację, piękno i funkcjonalność, a także dbałość o szczegóły i spójność elementów. Produkty Italmeble charakteryzują się oryginalnym charakterem i są wykonane z modnych, szlachetnych...

LS Tech to firma zajmująca się produkcją maszyn pakujących i systemów do paletyzacji. Dla firmy zaprojektowaliśmy unikalną i spójną identyfikację wizualną. Oryginalne logo i wizytówka pozwoli firmie zdobyć nowych klientów. Dla LS Tech stworzyliśmy również materiały reklamowe, które przygotowaliśmy do...

elipsa elipsa
Poznaj nasze Realizacje
Realizacja strony internetowej Folwark Center Rzeszów
Folwark Center
Strony www
Projekty materiałów drukowanych - Park Hotel Rzeszów
Park Hotel
Identyfikacja wizualna
strona www okręgowej izby lekarskiej Tarnów
OIL Tarnów
Strony www
Facebook Argonium
Polub nas na Facebook'u
Facebook Argonium