Archetyp marki - Opiekun
marketing internetowy

Archetyp marki - Opiekun

Archetyp marki to pewien wzorzec osobowościowy o charakterze uniwersalnym, który przypisywany jest firmom oraz przedsiębiorstwom. Za skonkretyzowanym archetypem kryje się zobrazowana tożsamość biznesu odpowiadająca za wzbudzanie określonych odczuć, emocji i skojarzeń w odbiorcach. Wykorzystanie archetypu w agencji interaktywnej przy budowie brandingu staje się obecnie coraz popularniejszą metodą kształtowania i wzmacniania wizerunku marki. Zobrazowanie przy pomocy archetypu tożsamości marki pomaga w ustaleniu jej misji, grupy docelowej oraz wartości. Właściwe przyporządkowanie archetypu do danej firmy może okazać się niezbędne dla ustalenia kierunku kampanii reklamowej i zwrócenia jej w stronę sprecyzowanego odbiorcy identyfikującego się z założeniami i celami danego biznesu.

Archetyp Opiekuna (The Caregiver)

Opiekun to marka, której celem jest niesienie pomocy lub dbanie o rodzinę. Opiekun zapewnia bezpieczeństwo, okazuje współczucie i dobro innych przedkłada ponad własne. Archetyp Opiekuna możemy traktować jak kochającego, wspierającego i troskliwego rodzica, który swoim dzieciom pragnie dać wyłącznie wszystko to, co najlepsze. Marki posługujące się tym archetypem nie kierują swojej uwagi na rywalizację z innymi firmami, a priorytetem dla nich jest pomoc odbiorcom poprzez oferowanie im swoich produktów lub usług. Opiekun wzbudza zaufanie wśród potencjalnych klientów, ponieważ kierują nim wyłącznie szczere i altruistyczne pobudki.

 

Archetypem Opiekuna bardzo chętnie posługują się marki oferujące produkty i usługi medyczne, kosmetyczne oraz zdrowotne, jak również firmy ubezpieczeniowe oraz banki. Z opiekunem bardzo chętnie utożsamiają się też marki mające w swojej ofercie produkty dla rodzin oraz dzieci. Najpopularniejszymi Opiekunami są: Johnson&Johnson, Volvo, Nestle oraz Kinder.

12 archetypów marki

Archetyp marki stanowi zbiór wzorców, cech osobowości i wartości kryjący się za daną postacią. Wybór jednego z nich to ważny element budowania świadomości i tożsamości każdego biznesu umożliwiający ukierunkowanie na skonkretyzowanego odbiorcę poprzez jego identyfikowanie się z założeniami danej marki. W marketingu możemy się spotkać z 12 archetypami wyróżnionymi przez Margaret Mark i Carol S. Pearson:

 

Agencja interaktywna wykorzystuje archetypy przy budowie identyfikacji wizualnej marek, ustalając tym sposobem ich wartości, grupę docelową oraz misję.

 

autor
Autor artykułu
Oskar Szczepański
Specjalista od marketingu internetowego, socialmedia
Napisz do mnie
Udostępnij
Oceń artykuł
Archetyp marki - Opiekun
4.9/5 na podstawie 121 głosów
Poznaj naszą bazę wiedzy
01
Co to jest responsywność stron www?
Responsywność strony internetowej jest niezbędna, ponieważ coraz więcej osób korzysta z Internetu na różnych urządzeniach, także mobilnych.
Responsywność strony internetowej jest niezbędna, ponieważ coraz więcej osób korzysta z Internetu na różnych urządzeniach, także mobilnych.
02
Błąd 500
Błąd 500, znany oficjalnie jako "HTTP 500 Internal Server Error", jest ogólnym komunikatem o błędzie serwera wskazującym, że serwer napotkał nieoczekiwaną sytuację, która uniemożliwia mu zrealizowanie żądania klienta, np. przeglądarki internetowej.
Błąd 500, znany oficjalnie jako
03
Co to jest SSL
SSL, czyli Secure Sockets Layer, jest standardową technologią bezpieczeństwa stosowaną w Internecie do zabezpieczania połączeń internetowych oraz ochrony wrażliwych danych przesyłanych między dwoma systemami.
SSL, czyli Secure Sockets Layer, jest standardową technologią bezpieczeństwa stosowaną w Internecie do zabezpieczania połączeń internetowych oraz ochrony wrażliwych danych przesyłanych między dwoma systemami.
04
Błąd 404
Błąd 404, znany także jako "Error 404", "404 Not Found", czy "HTTP 404", to komunikat o błędzie w standardzie protokołu HTTP, który informuje, że klient (np. przeglądarka internetowa) był w stanie skomunikować się z serwerem, ale serwer nie mógł znaleźć żądanych danych.
Błąd 404, znany także jako
05
Co to jest API
API (Application Programming Interface) w kontekście sklepu internetowego to zestaw definicji i protokołów, które pozwalają różnym aplikacjom i systemom komunikować się ze sklepem online.
API (Application Programming Interface) w kontekście sklepu internetowego to zestaw definicji i protokołów, które pozwalają różnym aplikacjom i systemom komunikować się ze sklepem online.
Zainteresowany?
Zainteresowany?
Skontaktuj się z nami i zapytaj o ofertę

Dla kogo pracujemy?

Zakres dziłań - treści na strony www. Bispol to rodzinna firma, która od 1993 roku produkuje na nowoczesnych liniach produkcyjnych świece zapachowe i bezzapachowe, podgrzewacze, dyfuzory i woski zapachowe, wkłady oraz znicze dystrybuując je na terenie całej Europy.

Zakres działań - strona www. Rad-Pol jest dystrybutorem klasycznych mebli włoskiej produkcji, które wykonane są z wysokogatunkowych materiałów i odznaczają się ponadczasowo pięknym wykończeniem. Firma Rad-Pol, która na rynku meblowym działa od 1986 roku zajmuje się również produkcją eleganckich mebli, jak również...

Zakres działań: hosting strony www. Chema-Elektromet to firma farmaceutyczna, która od ponad 60 lat produkuje produkty lecznicze oraz wyroby medyczne, które są przeznaczone przede wszystkim dla dermatologów i stomatologów. W swojej pracy Chema-Elektromet wykorzystuje nowoczesne rozwiązania technologiczne, dzięki którym ciągle...

Zakres działań: hosting strony www. Van Pur to jedna z największych spółek piwowarskich w Polsce, która w swojej działalności skupia się na budowaniu i wzmacnianiu wizerunku marek regionalnych browarów oraz produkcji oryginalnych opakowań, czyli etykiet dla piw.

CARPATHIA CONSULTING GROUP istnieje na rynku od 2009 roku i cieszy się uznaniem jako ceniony partner w dziedzinie pozyskiwania środków. Bogate doświadczenie oraz ekspertyza, są owocem wieloletniej pracy  założyciela, Piotra Fularza, oraz zgranego zespołu CCG, który aktywnie działa w tej sferze od 2003 roku. Firma stanowi bezsporne centrum kompetencji w obszarze...

Firma Mostostal Warszawa S.A. od ponad siedemdziesięciu ośmiu lat funkcjonuje na rynku polskim. Od początku swej działalności prowadziła zrównoważony rozwój i podejmowała się realizacji różnego rodzaju projektów. Wykonywane przez firmę Mostostal Warszawa obiekty obejmują praktycznie każdy sektor budowlany: ogólny, drogowy, przemysłowy,...

LS Tech to firma zajmująca się produkcją maszyn pakujących i systemów do paletyzacji. Dla firmy zaprojektowaliśmy unikalną i spójną identyfikację wizualną. Oryginalne logo i wizytówka pozwoli firmie zdobyć nowych klientów. Dla LS Tech stworzyliśmy również materiały reklamowe, które przygotowaliśmy do...

elipsa elipsa
Poznaj nasze Realizacje
Realizacja strony internetowej TDF Rzeszów
TDF Rzeszów
Strony www
Profesjonalna medyczna strona produktowa dla produktu Aftident
Aftident
Strony www
strona www okręgowej izby lekarskiej Tarnów
OIL Tarnów
Strony www
Facebook Argonium
Polub nas na Facebook'u
Facebook Argonium