Archetyp marki - Odkrywca
marketing internetowy

Archetyp marki - Odkrywca

Archetyp marki możemy traktować jako zespół jej cech charakteru zbliżony do osobowości człowieka, służący do kreowania określonego wizerunku firmy i budowania jej historii. Archetypy wykorzystywane są przez agencję interaktywną Argonium przy budowie brandingu danej firmy do tworzenia jej spójnego obrazu, na który składają się: wartości, potrzeby, cele, grupa docelowa oraz pragnienia. Archetyp umożliwia odbiorcom utożsamianie się z osobowością danej marki, jej pragnieniami, obawami czy dążeniami. Jego prawidłowy wybór może być kwestią fundamentalną dla zdecydowania o kierunku prowadzonej kampanii reklamowej. Jeśli nie wiesz, kim jest Twoja marka, w Argonium bardzo chętnie pomożemy Ci w wyborze właściwego Archetypu wraz z opracowaniem najskuteczniejszej strategii marketingowej.

Archetyp Odkrywcy (The Explorer)

Odkrywca jest żądny przygód, podróży i wrażeń, czym zaraża również swoich odbiorców. Archetyp ten kojarzony jest z wolnością, odkrywaniem nowego świata, szukaniem wrażeń i radością z życia. Odkrywca lubi eksperymentować, zdobywać nowe doświadczenia i odkrywać nieznane. Marki utożsamiające się z Archetypem Odkrywcy są odważnymi i ambitnymi indywidualistami, którzy nie boją się podejmowania ryzyka i kroczenia nieznaną ścieżką. Największymi ich obawami są nuda, stanie w miejscu i możliwość utraty wolności.

Odkrywcami są prawdziwi pasjonaci przygód, którzy czerpią z życia pełnym garściami. Przykładem marki posługującej się tym archetypem jest Red Bull wykorzystujący hasło "Red Bull doda Ci skrzydeł" w realizowanej kampanii reklamowej.

Wiesz, kim jest Twoja marka?

Za typologią archetypów marki podawaną za Margaret Mark oraz Carol S. Pearson możemy wyróżnić ich 12:

 

Posługiwanie się określonym archetypem w kreowaniu wizerunku marki czyni z niej coś więcej niż jedynie oferowane produkty czy usługi. Archetyp marki antropomorfizuje daną firmę poprzez nadanie jej ludzkich cech osobowości, pragnień oraz obaw. Jeśli nie masz pomysłu, jak wybrany archetyp wykorzystać w prowadzeniu kampanii reklamowej, specjaliści pracujący w agencji interaktywnej Argonium bardzo chętnie pomogą Ci w tym zadaniu.

autor
Autor artykułu
Oskar Szczepański
Specjalista od marketingu internetowego, socialmedia
Napisz do mnie
Udostępnij
Oceń artykuł
Archetyp marki - Odkrywca
4.1/5 na podstawie 119 głosów
Poznaj naszą bazę wiedzy
01
Co to jest strona www?
Strona internetowa jest niezwykle istotnym elementem tożsamości biznesu w sieci. Jest to miejsce, do którego odsyłasz internautów i adres, po którym można Cię znaleźć w wynikach wyszukiwania.
Strona internetowa jest niezwykle istotnym elementem tożsamości biznesu w sieci. Jest to miejsce, do którego odsyłasz internautów i adres, po którym można Cię znaleźć w wynikach wyszukiwania.
02
Co to jest linkowanie
Budowanie linków (link building) jest jednym z elementów procesu pozycjonowania stron internetowych. Polega na zdobywaniu linków prowadzących do naszej strony z innych witryn w celu zwiększenia jej autorytetu i pozycji w wynikach wyszukiwania.
Budowanie linków (link building) jest jednym z elementów procesu pozycjonowania stron internetowych. Polega na zdobywaniu linków prowadzących do naszej strony z innych witryn w celu zwiększenia jej autorytetu i pozycji w wynikach wyszukiwania.
03
Błąd 500
Błąd 500, znany oficjalnie jako "HTTP 500 Internal Server Error", jest ogólnym komunikatem o błędzie serwera wskazującym, że serwer napotkał nieoczekiwaną sytuację, która uniemożliwia mu zrealizowanie żądania klienta, np. przeglądarki internetowej.
Błąd 500, znany oficjalnie jako
04
Co to jest optymalizacja treści
Optymalizacja treści na stronie internetowej (SEO content optimization) to proces dostosowywania zawartości strony w taki sposób, aby była atrakcyjna dla użytkowników, oraz wyszukiwarek.
Optymalizacja treści na stronie internetowej (SEO content optimization) to proces dostosowywania zawartości strony w taki sposób, aby była atrakcyjna dla użytkowników, oraz wyszukiwarek.
05
Co to jest elektroniczny obieg dokumentów intranet ?
Elektroniczny obieg dokumentów w intranecie to proces zarządzania dokumentami, który odbywa się wewnątrz organizacji za pomocą systemu intranetowego.
Elektroniczny obieg dokumentów w intranecie to proces zarządzania dokumentami, który odbywa się wewnątrz organizacji za pomocą systemu intranetowego.
Zainteresowany?
Zainteresowany?
Skontaktuj się z nami i zapytaj o ofertę

Dla kogo pracujemy?

Zakres działań - sklep internetowy. Zagano to firma zajmująca się projektowaniem oraz produkcją wysokogatunkowej odzieży kąpielowej i sportowej o nowoczesnym designie i świetnych walorach użytkowych. Kolekcje strojów kąpielowych Zagano idealnie sprawdzą się u osób aktywnych, które podczas pływania i uprawiania sportu cenią sobie wysoką...

Zarkes działań - strona internetowa. Warszawski Instytut Naczyniowy w Warszawie zajmuje się kompleksowym leczeniem nóg, m.in. żylaków kończyn dolnych, niewydolności żylnej oraz obrzęków tłuszczowych. Klinika Doppler Instytut powstała po to, aby pacjent w jednej placówce mógł otrzymać kompletną pomoc na najwyższym...

Zakres działan - strona internetowa. Szklane Tarasy to jeden z rzeszowskich deweloperów, który ze względu na swoje wieloletnie doświadczenie ma na swoim koncie ogromną ilość zrealizowanych inwestycji mieszkaniowych oraz kompleksów wielorodzinnych budynków mieszkalnych. Mieszkania projektowane, a następnie realizowane przez dewelopera...

Zakres działań - strona internetowa. Meble.pl to nowoczesny sklep internetowy, którego asortyment składa się ze stylowych, praktycznych, a zarazem wysokojakościowych mebli oraz wyposażenia wnętrz. W bogatej ofercie sklepu internetowego dostępne są meble, dzięki którym zaaranżujesz swoje wymarzone wnętrze. Wychodząc naprzeciw potrzebom swoich...

CARPATHIA CONSULTING GROUP istnieje na rynku od 2009 roku i cieszy się uznaniem jako ceniony partner w dziedzinie pozyskiwania środków. Bogate doświadczenie oraz ekspertyza, są owocem wieloletniej pracy  założyciela, Piotra Fularza, oraz zgranego zespołu CCG, który aktywnie działa w tej sferze od 2003 roku. Firma stanowi bezsporne centrum kompetencji w obszarze...

Firma Mostostal Warszawa S.A. od ponad siedemdziesięciu ośmiu lat funkcjonuje na rynku polskim. Od początku swej działalności prowadziła zrównoważony rozwój i podejmowała się realizacji różnego rodzaju projektów. Wykonywane przez firmę Mostostal Warszawa obiekty obejmują praktycznie każdy sektor budowlany: ogólny, drogowy, przemysłowy,...

LS Tech to firma zajmująca się produkcją maszyn pakujących i systemów do paletyzacji. Dla firmy zaprojektowaliśmy unikalną i spójną identyfikację wizualną. Oryginalne logo i wizytówka pozwoli firmie zdobyć nowych klientów. Dla LS Tech stworzyliśmy również materiały reklamowe, które przygotowaliśmy do...

elipsa elipsa
Poznaj nasze Realizacje
Realizacja strony www medycznej - Hyper Pulse Imeso
A.L.T Hyper Pulse
Strony www
Realizacja strony www dla firmy przemysłowej STELMET
Stelmet
Strony www
Strona www dla producenta tonerów - DMD Tonery Rzeszów
DMD Tonery
Strony www
Facebook Argonium
Polub nas na Facebook'u
Facebook Argonium