Archetyp marki - Odkrywca
marketing internetowy

Archetyp marki - Odkrywca

Archetyp marki możemy traktować jako zespół jej cech charakteru zbliżony do osobowości człowieka, służący do kreowania określonego wizerunku firmy i budowania jej historii. Archetypy wykorzystywane są przez agencję interaktywną Argonium przy budowie brandingu danej firmy do tworzenia jej spójnego obrazu, na który składają się: wartości, potrzeby, cele, grupa docelowa oraz pragnienia. Archetyp umożliwia odbiorcom utożsamianie się z osobowością danej marki, jej pragnieniami, obawami czy dążeniami. Jego prawidłowy wybór może być kwestią fundamentalną dla zdecydowania o kierunku prowadzonej kampanii reklamowej. Jeśli nie wiesz, kim jest Twoja marka, w Argonium bardzo chętnie pomożemy Ci w wyborze właściwego Archetypu wraz z opracowaniem najskuteczniejszej strategii marketingowej.

Archetyp Odkrywcy (The Explorer)

Odkrywca jest żądny przygód, podróży i wrażeń, czym zaraża również swoich odbiorców. Archetyp ten kojarzony jest z wolnością, odkrywaniem nowego świata, szukaniem wrażeń i radością z życia. Odkrywca lubi eksperymentować, zdobywać nowe doświadczenia i odkrywać nieznane. Marki utożsamiające się z Archetypem Odkrywcy są odważnymi i ambitnymi indywidualistami, którzy nie boją się podejmowania ryzyka i kroczenia nieznaną ścieżką. Największymi ich obawami są nuda, stanie w miejscu i możliwość utraty wolności.

Odkrywcami są prawdziwi pasjonaci przygód, którzy czerpią z życia pełnym garściami. Przykładem marki posługującej się tym archetypem jest Red Bull wykorzystujący hasło "Red Bull doda Ci skrzydeł" w realizowanej kampanii reklamowej.

Wiesz, kim jest Twoja marka?

Za typologią archetypów marki podawaną za Margaret Mark oraz Carol S. Pearson możemy wyróżnić ich 12:

 

Posługiwanie się określonym archetypem w kreowaniu wizerunku marki czyni z niej coś więcej niż jedynie oferowane produkty czy usługi. Archetyp marki antropomorfizuje daną firmę poprzez nadanie jej ludzkich cech osobowości, pragnień oraz obaw. Jeśli nie masz pomysłu, jak wybrany archetyp wykorzystać w prowadzeniu kampanii reklamowej, specjaliści pracujący w agencji interaktywnej Argonium bardzo chętnie pomogą Ci w tym zadaniu.

autor
Autor artykułu
Oskar Szczepański
Specjalista od marketingu internetowego, socialmedia
Napisz do mnie
Udostępnij
Oceń artykuł
Archetyp marki - Odkrywca
4.1/5 na podstawie 119 głosów
Poznaj naszą bazę wiedzy
01
Co to jest strategia pozycjonowania SEO
Strategia pozycjonowania SEO (Search Engine Optimization) to plan działania mający na celu zwiększenie widoczności i pozycji strony internetowej w wynikach organicznych wyszukiwarek, takich jak Google, Bing.
Strategia pozycjonowania SEO (Search Engine Optimization) to plan działania mający na celu zwiększenie widoczności i pozycji strony internetowej w wynikach organicznych wyszukiwarek, takich jak Google, Bing.
02
Co to są raporty SEO
Raportowanie w ramach działań SEO to nie tylko zestawienie danych i statystyk. To przede wszystkim narzędzie umożliwiające zrozumienie, jakie działania przynoszą oczekiwane rezultaty, a które wymagają korekty czy intensyfikacji. W Argonium kładziemy nacisk na dostarczanie raportów, które są nie tylko informacyjne, ale także strategiczne, aby nasi klienci mogli podejmować świadome decyzje biznesowe.
Raportowanie w ramach działań SEO to nie tylko zestawienie danych i statystyk. To przede wszystkim narzędzie umożliwiające zrozumienie, jakie działania przynoszą oczekiwane rezultaty, a które wymagają korekty czy intensyfikacji. W Argonium kładziemy nacisk na dostarczanie raportów, które są nie tylko informacyjne, ale także strategiczne, aby nasi klienci mogli podejmować świadome decyzje biznesowe.
03
Co to jest SEO
SEO, czyli Search Engine Optimization (Optymalizacja dla Wyszukiwarek Internetowych), to zestaw strategii i praktyk mających na celu zwiększenie widoczności strony internetowej w organicznych (niepłatnych) wynikach wyszukiwania.
SEO, czyli Search Engine Optimization (Optymalizacja dla Wyszukiwarek Internetowych), to zestaw strategii i praktyk mających na celu zwiększenie widoczności strony internetowej w organicznych (niepłatnych) wynikach wyszukiwania.
04
Ile kosztuje pozycjonowanie?
Koszt pozycjonowania strony www lub sklepu internetowego zależy od ilości pracy jaką należy włożyć w dany projekt.
Koszt pozycjonowania strony www lub sklepu internetowego zależy od ilości pracy jaką należy włożyć w dany projekt.
05
Co to jest Breadcrumbs
Breadcrumbs (tłumaczone jako "okruszki strony www") to element nawigacji na stronach internetowych, który informuje użytkownika o aktualnej lokalizacji na stronie w kontekście hierarchii jej struktury. Jest to rodzaj ścieżki, która przedstawia użytkownikowi ścieżkę, którą podążył, aby dotrzeć do aktualnej strony lub sekcji.
Breadcrumbs (tłumaczone jako
Zainteresowany?
Zainteresowany?
Skontaktuj się z nami i zapytaj o ofertę

Dla kogo pracujemy?

Współpraca z Kancelarią Notarialną Aleksandra Jurczak umożliwiła modernizację strony www, jak również dostosowane do indywidualnych potrzeb kancelarii hostingu witryny internetowej. Kancelaria Notarialna Aleksandra Jurczak specjalizuje się w usługach z zakresu czynności notarialnych.

Zakres działań - hosting strony www. Bumera to renomowana firma meblowa, która charakteryzuje się ponad 20-letnim doświadczeniem na rynku. Marka na bieżąco śledzi panujące na świecie trendy, dzięki czemu meble hotelowe i biurowe nie tylko są wysokiej jakości, ale również modne i eleganckie.

Zakres działań - strona internetowa. Meble.pl to nowoczesny sklep internetowy, którego asortyment składa się ze stylowych, praktycznych, a zarazem wysokojakościowych mebli oraz wyposażenia wnętrz. W bogatej ofercie sklepu internetowego dostępne są meble, dzięki którym zaaranżujesz swoje wymarzone wnętrze. Wychodząc naprzeciw potrzebom swoich...

Zakres działań - hosting, administracja strony www. Z grupą Cellfast współpracujemy od  ponad 6 lat nad utrzymaniem stabilnego i szybkiego hostingu dla serwisu www oraz utrzymanie/ aktualziację strony www.

CARPATHIA CONSULTING GROUP istnieje na rynku od 2009 roku i cieszy się uznaniem jako ceniony partner w dziedzinie pozyskiwania środków. Bogate doświadczenie oraz ekspertyza, są owocem wieloletniej pracy  założyciela, Piotra Fularza, oraz zgranego zespołu CCG, który aktywnie działa w tej sferze od 2003 roku. Firma stanowi bezsporne centrum kompetencji w obszarze...

Firma Mostostal Warszawa S.A. od ponad siedemdziesięciu ośmiu lat funkcjonuje na rynku polskim. Od początku swej działalności prowadziła zrównoważony rozwój i podejmowała się realizacji różnego rodzaju projektów. Wykonywane przez firmę Mostostal Warszawa obiekty obejmują praktycznie każdy sektor budowlany: ogólny, drogowy, przemysłowy,...

LS Tech to firma zajmująca się produkcją maszyn pakujących i systemów do paletyzacji. Dla firmy zaprojektowaliśmy unikalną i spójną identyfikację wizualną. Oryginalne logo i wizytówka pozwoli firmie zdobyć nowych klientów. Dla LS Tech stworzyliśmy również materiały reklamowe, które przygotowaliśmy do...

elipsa elipsa
Poznaj nasze Realizacje
Zaprojektowanie logo dla firmy geologicznej
G&G Wiercenia
Identyfikacja wizualna
Realizacja strony www medycznej - Hyper Pulse Imeso
A.L.T Hyper Pulse
Strony www
Realizacja strony www dla developera Kenomi
Kenomi Deweloper
Strony www
Konfigurator internetowy łodzi
Yachts and Boat
Strony www
Sklep internetowy z częściami do elektronarzędzi  Mikron
Mikron
Sklepy online
Facebook Argonium
Polub nas na Facebook'u
Facebook Argonium