Zakres działań - strona www. Siedlisko Janczar to kompleks wypoczynkowo-rekreacyjny, w którym można odpocząć od zgiełku miasta i codziennych obowiązków. Siedlisko janczar jest przyjazne dla osób, które poszukują wytchnienia od szybkiego tempa życia, jak również dla osób ceniących aktywny wypoczynek. W...
Archetyp marki - Odkrywca
Archetyp marki możemy traktować jako zespół jej cech charakteru zbliżony do osobowości człowieka, służący do kreowania określonego wizerunku firmy i budowania jej historii. Archetypy wykorzystywane są przez agencję interaktywną Argonium przy budowie brandingu danej firmy do tworzenia jej spójnego obrazu, na który składają się: wartości, potrzeby, cele, grupa docelowa oraz pragnienia. Archetyp umożliwia odbiorcom utożsamianie się z osobowością danej marki, jej pragnieniami, obawami czy dążeniami. Jego prawidłowy wybór może być kwestią fundamentalną dla zdecydowania o kierunku prowadzonej kampanii reklamowej. Jeśli nie wiesz, kim jest Twoja marka, w Argonium bardzo chętnie pomożemy Ci w wyborze właściwego Archetypu wraz z opracowaniem najskuteczniejszej strategii marketingowej.
Archetyp Odkrywcy (The Explorer)
Odkrywca jest żądny przygód, podróży i wrażeń, czym zaraża również swoich odbiorców. Archetyp ten kojarzony jest z wolnością, odkrywaniem nowego świata, szukaniem wrażeń i radością z życia. Odkrywca lubi eksperymentować, zdobywać nowe doświadczenia i odkrywać nieznane. Marki utożsamiające się z Archetypem Odkrywcy są odważnymi i ambitnymi indywidualistami, którzy nie boją się podejmowania ryzyka i kroczenia nieznaną ścieżką. Największymi ich obawami są nuda, stanie w miejscu i możliwość utraty wolności.
Odkrywcami są prawdziwi pasjonaci przygód, którzy czerpią z życia pełnym garściami. Przykładem marki posługującej się tym archetypem jest Red Bull wykorzystujący hasło "Red Bull doda Ci skrzydeł" w realizowanej kampanii reklamowej.
Wiesz, kim jest Twoja marka?
Za typologią archetypów marki podawaną za Margaret Mark oraz Carol S. Pearson możemy wyróżnić ich 12:
- Archetyp Twórca,
- Archetyp Bohater,
- Archetyp Opiekun,
- Archetyp Niewinny/Uczciwy,
- Archetyp Mędrzec,
- Archetyp Władca,
- Archetyp Odkrywca,
- Archetyp Towarzysz,
- Archetyp Czarodziej/Magik,
- Archetyp Buntownik,
- Archetyp Kochanek,
- Archetyp Błazen/Głupiec.
Posługiwanie się określonym archetypem w kreowaniu wizerunku marki czyni z niej coś więcej niż jedynie oferowane produkty czy usługi. Archetyp marki antropomorfizuje daną firmę poprzez nadanie jej ludzkich cech osobowości, pragnień oraz obaw. Jeśli nie masz pomysłu, jak wybrany archetyp wykorzystać w prowadzeniu kampanii reklamowej, specjaliści pracujący w agencji interaktywnej Argonium bardzo chętnie pomogą Ci w tym zadaniu.