Archetyp marki - Odkrywca
marketing internetowy

Archetyp marki - Odkrywca

Archetyp marki możemy traktować jako zespół jej cech charakteru zbliżony do osobowości człowieka, służący do kreowania określonego wizerunku firmy i budowania jej historii. Archetypy wykorzystywane są przez agencję interaktywną Argonium przy budowie brandingu danej firmy do tworzenia jej spójnego obrazu, na który składają się: wartości, potrzeby, cele, grupa docelowa oraz pragnienia. Archetyp umożliwia odbiorcom utożsamianie się z osobowością danej marki, jej pragnieniami, obawami czy dążeniami. Jego prawidłowy wybór może być kwestią fundamentalną dla zdecydowania o kierunku prowadzonej kampanii reklamowej. Jeśli nie wiesz, kim jest Twoja marka, w Argonium bardzo chętnie pomożemy Ci w wyborze właściwego Archetypu wraz z opracowaniem najskuteczniejszej strategii marketingowej.

Archetyp Odkrywcy (The Explorer)

Odkrywca jest żądny przygód, podróży i wrażeń, czym zaraża również swoich odbiorców. Archetyp ten kojarzony jest z wolnością, odkrywaniem nowego świata, szukaniem wrażeń i radością z życia. Odkrywca lubi eksperymentować, zdobywać nowe doświadczenia i odkrywać nieznane. Marki utożsamiające się z Archetypem Odkrywcy są odważnymi i ambitnymi indywidualistami, którzy nie boją się podejmowania ryzyka i kroczenia nieznaną ścieżką. Największymi ich obawami są nuda, stanie w miejscu i możliwość utraty wolności.

Odkrywcami są prawdziwi pasjonaci przygód, którzy czerpią z życia pełnym garściami. Przykładem marki posługującej się tym archetypem jest Red Bull wykorzystujący hasło "Red Bull doda Ci skrzydeł" w realizowanej kampanii reklamowej.

Wiesz, kim jest Twoja marka?

Za typologią archetypów marki podawaną za Margaret Mark oraz Carol S. Pearson możemy wyróżnić ich 12:

 

Posługiwanie się określonym archetypem w kreowaniu wizerunku marki czyni z niej coś więcej niż jedynie oferowane produkty czy usługi. Archetyp marki antropomorfizuje daną firmę poprzez nadanie jej ludzkich cech osobowości, pragnień oraz obaw. Jeśli nie masz pomysłu, jak wybrany archetyp wykorzystać w prowadzeniu kampanii reklamowej, specjaliści pracujący w agencji interaktywnej Argonium bardzo chętnie pomogą Ci w tym zadaniu.

Poznaj naszą bazę wiedzy
01
Co to jest system CMS?
CMS z ang. Content Management System to system zarządzania treścią. Najprościej rzec ujmując jest to witryna internetowa wyposażona w panel administracyjny dzięki któremu można bezpłatnie i samodzielnie zmieniać treści bez znajomości programowania.
CMS z ang. Content Management System to system zarządzania treścią. Najprościej rzec ujmując jest to witryna internetowa wyposażona w panel administracyjny dzięki któremu można bezpłatnie i samodzielnie zmieniać treści bez znajomości programowania.
02
Ile kosztuje pozycjonowanie?
Koszt pozycjonowania strony www lub sklepu internetowego zależy od ilości pracy jaką należy włożyć w dany projekt.
Koszt pozycjonowania strony www lub sklepu internetowego zależy od ilości pracy jaką należy włożyć w dany projekt.
03
Filtry google
Pozycja twojej strony spadła w wynikach wyszukiwania, a ruch organiczny zmniejszył się nieoczekiwanie? Istnieje duże prawdopodobieństwo, że Google obciążyło Cię karą za niestosowanie się do zasad wyszukiwarki Google. Dla nas nie ma jednak sytuacji bez wyjścia. W Argonium sprawdzimy, czy na twoją stronę został nałożony filtr, a jeśli tak się stało to znajdziemy przyczynę i ją usuniemy.
Pozycja twojej strony spadła w wynikach wyszukiwania, a ruch organiczny zmniejszył się nieoczekiwanie? Istnieje duże prawdopodobieństwo, że Google obciążyło Cię karą za niestosowanie się do zasad wyszukiwarki Google. Dla nas nie ma jednak sytuacji bez wyjścia. W Argonium sprawdzimy, czy na twoją stronę został nałożony filtr, a jeśli tak się stało to znajdziemy przyczynę i ją usuniemy.
04
Co to jest Umowa SLA?
Co to jest Umowa SLA i do czego służy ? Dlaczego warto mieć podpisaną umowę SLA ?
Co to jest Umowa SLA i do czego służy ? Dlaczego warto mieć podpisaną umowę SLA ?
05
Instagram
Instagram miał być siecią społecznościową służącą zabawie, polegającej na udostępnianiu zdjęć pomiędzy użytkownikami. Jednak stał się narzędziem, które pozwala zbliżyć się do znanych marek lub osób. Ten portal społecznościowy daje ogromne możliwości promocji firmy w sieci.
Instagram miał być siecią społecznościową służącą zabawie, polegającej na udostępnianiu zdjęć pomiędzy użytkownikami. Jednak stał się narzędziem, które pozwala zbliżyć się do znanych marek lub osób. Ten portal społecznościowy daje ogromne możliwości promocji firmy w sieci.
Zainteresowany?
Zainteresowany?
Skontaktuj się z nami i zapytaj o ofertę
elipsa elipsa
Poznaj nasze Realizacje
Identyfikacja wizualna dla firmy STELMET
Stelmet
Identyfikacja wizualna
Sklep internetowy z częściami do elektronarzędzi  Mikron
Mikron
Sklepy online
Realizacja aplikacji edukacyjnej Miasto Zawodów
Miasto zawodów
Strony www