Archetypy marki - kim jest Twoja firma?
marketing internetowy

Archetypy marki - kim jest Twoja firma?

Archetypy marki określają osobowość firm, ich wartości, cele, dążenia, motywacje oraz lęki, co zbliża je do ludzi - a konkretniej członków danej grupy docelowej. Pojęcie to we współczesnym marketingu spopularyzowały Margaret Mark i Carol S. Pearson, wyróżniając jednocześnie 12 różnych archetypów marki. Odpowiadają one za konkretną tożsamość i zespół cech, co pomaga w realizowaniu kampanii reklamowej przez firmy. Z odpowiednio dobranym archetypem marki identyfikują się odbiorcy oraz zgadzają z jego postawą wobec otaczającej nas rzeczywistości oraz wartościami. Przy wykorzystaniu archetypu można budować identyfikację wizualną firm, czym zajmuje się właśnie interaktywna agencja Argonium.

Dlaczego warto odnaleźć archetyp marki?

Chyba nic nowego nie powiemy, jeśli zwrócimy uwagę na fakt, że konsumenci chętniej kupują produkty lub korzystają z usług firm tych, z którymi się solidaryzują oraz identyfikują. Już z samej tej przyczyny warto odnaleźć archetyp swojej marki. Za archetypem kryje się cały zbiór: cech charakteru, wartości, skojarzeń, pragnień, obaw, zachowań i postaw. Ustalenie tych kwestii okazuje się bardzo pomocne nie tylko w obraniu skutecznej kampanii reklamowej, ale też w budowie identyfikacji wizualnej firmy. Ponadto archetyp umożliwia zilustrowanie sobie określonego spójnego obrazu danego biznesu. Jeśli jeszcze nie wiesz, kim jest Twoja marka, zacznij od zapoznania się z wszystkimi typami osobowości. W razie potrzeby właściciele biznesów mogą skorzystać z pomocy profesjonalnej agencji interaktywnej Argonium.

Typologia archetypów marki

Najpopularniejsza typologia archetypów marki to ta podawana za Margaret Mark oraz Carol S. Pearson, na którą składają się podane archetypy: Niewinny/Uczciwy, Buntownik, Błazen/Głupiec, Władca, Czarodziej/Magik, Odkrywca, Towarzysz, Kochanek, Twórca, Bohater, Mędrzec oraz Opiekun. Każdy z nich został stworzony na wzór odmiennej osobowości człowieka, na którą składają się jego zachowania, motywacje nim kierujące oraz sposoby myślenia na temat zastanego porządku świata, siebie samego i innych. Dlatego też odkrycie archetypu marki jest niezwykle przydatne w kreowaniu jej spójnego wizerunku, co coraz częściej wykorzystują nie tylko liderzy na rynku, ale też mniejsze, lokalne firmy.

Poznaj naszą bazę wiedzy
01
Co to jest logo ?
Logo to graficzny znak, symbol lub znak firmowy, który reprezentuje daną firmę, markę, organizację, produkt lub usługę. Jest to graficzny element identyfikacyjny, który ma za zadanie wizualnie identyfikować i odróżniać daną jednostkę od innych. Logo jest kluczowym elementem identyfikacji wizualnej i pomaga budować rozpoznawalność marki.
Logo to graficzny znak, symbol lub znak firmowy, który reprezentuje daną firmę, markę, organizację, produkt lub usługę. Jest to graficzny element identyfikacyjny, który ma za zadanie wizualnie identyfikować i odróżniać daną jednostkę od innych. Logo jest kluczowym elementem identyfikacji wizualnej i pomaga budować rozpoznawalność marki.
02
Co to jest sklep internetowy ?
Sklep internetowy, znany również jako sklep online lub e-sklep, to platforma internetowa, na której przedsiębiorstwo sprzedaje swoje produkty lub usługi bezpośrednio klientom za pośrednictwem Internetu.
Sklep internetowy, znany również jako sklep online lub e-sklep, to platforma internetowa, na której przedsiębiorstwo sprzedaje swoje produkty lub usługi bezpośrednio klientom za pośrednictwem Internetu.
03
Co to jest mailing ?
Mailing to termin odnoszący się do wysyłki masowej wiadomości e-mail do grupy odbiorców. Jest to popularna forma marketingu internetowego, która polega na wysyłaniu elektronicznych wiadomości do potencjalnych lub obecnych klientów.
Mailing to termin odnoszący się do wysyłki masowej wiadomości e-mail do grupy odbiorców. Jest to popularna forma marketingu internetowego, która polega na wysyłaniu elektronicznych wiadomości do potencjalnych lub obecnych klientów.
04
Co to jest strona www?
Strona internetowa jest niezwykle istotnym elementem tożsamości biznesu w sieci. Jest to miejsce, do którego odsyłasz internautów i adres, po którym można Cię znaleźć w wynikach wyszukiwania.
Strona internetowa jest niezwykle istotnym elementem tożsamości biznesu w sieci. Jest to miejsce, do którego odsyłasz internautów i adres, po którym można Cię znaleźć w wynikach wyszukiwania.
05
Co to jest strona produktowa?
Strona produktowa to konkretna strona internetowa, która jest poświęcona prezentacji i promocji konkretnego produktu lub usługi. Jest to miejsce, gdzie można przedstawić szczegółowe informacje na temat produktu, jego cech, korzyści, zastosowań oraz innych istotnych informacji, które mogą pomóc potencjalnym klientom w podjęciu decyzji zakupowej.
Strona produktowa to konkretna strona internetowa, która jest poświęcona prezentacji i promocji konkretnego produktu lub usługi. Jest to miejsce, gdzie można przedstawić szczegółowe informacje na temat produktu, jego cech, korzyści, zastosowań oraz innych istotnych informacji, które mogą pomóc potencjalnym klientom w podjęciu decyzji zakupowej.
Zainteresowany?
Zainteresowany?
Skontaktuj się z nami i zapytaj o ofertę

Dla kogo pracujemy?

Współpraca z Kancelarią Notarialną Aleksandra Jurczak umożliwiła modernizację strony www, jak również dostosowane do indywidualnych potrzeb kancelarii hostingu witryny internetowej. Kancelaria Notarialna Aleksandra Jurczak specjalizuje się w usługach z zakresu czynności notarialnych.

Zakres działan - strona internetowa. Szklane Tarasy to jeden z rzeszowskich deweloperów, który ze względu na swoje wieloletnie doświadczenie ma na swoim koncie ogromną ilość zrealizowanych inwestycji mieszkaniowych oraz kompleksów wielorodzinnych budynków mieszkalnych. Mieszkania projektowane, a następnie realizowane przez dewelopera...

Zakres działań - hosting, administracja strony www. Z grupą Cellfast współpracujemy od  ponad 6 lat nad utrzymaniem stabilnego i szybkiego hostingu dla serwisu www oraz utrzymanie/ aktualziację strony www.

Zakres działań: hosting strony www. Van Pur to jedna z największych spółek piwowarskich w Polsce, która w swojej działalności skupia się na budowaniu i wzmacnianiu wizerunku marek regionalnych browarów oraz produkcji oryginalnych opakowań, czyli etykiet dla piw.

CARPATHIA CONSULTING GROUP istnieje na rynku od 2009 roku i cieszy się uznaniem jako ceniony partner w dziedzinie pozyskiwania środków. Bogate doświadczenie oraz ekspertyza, są owocem wieloletniej pracy  założyciela, Piotra Fularza, oraz zgranego zespołu CCG, który aktywnie działa w tej sferze od 2003 roku. Firma stanowi bezsporne centrum kompetencji w obszarze...

Firma Mostostal Warszawa S.A. od ponad siedemdziesięciu ośmiu lat funkcjonuje na rynku polskim. Od początku swej działalności prowadziła zrównoważony rozwój i podejmowała się realizacji różnego rodzaju projektów. Wykonywane przez firmę Mostostal Warszawa obiekty obejmują praktycznie każdy sektor budowlany: ogólny, drogowy, przemysłowy,...

elipsa elipsa
Poznaj nasze Realizacje
Strona www dla producenta okien
Hensfort
Strony www
Strona www dla producenta mebli tapicerowanych ELTAP
Eltap
Strony www
Realizacja strony internetowej TDF Rzeszów
TDF Rzeszów
Strony www
Bendiks Rzeszów - nowa strona internetowa
Bendiks Rzeszów
Strony www