Archetypy marki - kim jest Twoja firma?
marketing internetowy

Archetypy marki - kim jest Twoja firma?

Archetypy marki określają osobowość firm, ich wartości, cele, dążenia, motywacje oraz lęki, co zbliża je do ludzi - a konkretniej członków danej grupy docelowej. Pojęcie to we współczesnym marketingu spopularyzowały Margaret Mark i Carol S. Pearson, wyróżniając jednocześnie 12 różnych archetypów marki. Odpowiadają one za konkretną tożsamość i zespół cech, co pomaga w realizowaniu kampanii reklamowej przez firmy. Z odpowiednio dobranym archetypem marki identyfikują się odbiorcy oraz zgadzają z jego postawą wobec otaczającej nas rzeczywistości oraz wartościami. Przy wykorzystaniu archetypu można budować identyfikację wizualną firm, czym zajmuje się właśnie interaktywna agencja Argonium.

Dlaczego warto odnaleźć archetyp marki?

Chyba nic nowego nie powiemy, jeśli zwrócimy uwagę na fakt, że konsumenci chętniej kupują produkty lub korzystają z usług firm tych, z którymi się solidaryzują oraz identyfikują. Już z samej tej przyczyny warto odnaleźć archetyp swojej marki. Za archetypem kryje się cały zbiór: cech charakteru, wartości, skojarzeń, pragnień, obaw, zachowań i postaw. Ustalenie tych kwestii okazuje się bardzo pomocne nie tylko w obraniu skutecznej kampanii reklamowej, ale też w budowie identyfikacji wizualnej firmy. Ponadto archetyp umożliwia zilustrowanie sobie określonego spójnego obrazu danego biznesu. Jeśli jeszcze nie wiesz, kim jest Twoja marka, zacznij od zapoznania się z wszystkimi typami osobowości. W razie potrzeby właściciele biznesów mogą skorzystać z pomocy profesjonalnej agencji interaktywnej Argonium.

Typologia archetypów marki

Najpopularniejsza typologia archetypów marki to ta podawana za Margaret Mark oraz Carol S. Pearson, na którą składają się podane archetypy: Niewinny/Uczciwy, Buntownik, Błazen/Głupiec, Władca, Czarodziej/Magik, Odkrywca, Towarzysz, Kochanek, Twórca, Bohater, Mędrzec oraz Opiekun. Każdy z nich został stworzony na wzór odmiennej osobowości człowieka, na którą składają się jego zachowania, motywacje nim kierujące oraz sposoby myślenia na temat zastanego porządku świata, siebie samego i innych. Dlatego też odkrycie archetypu marki jest niezwykle przydatne w kreowaniu jej spójnego wizerunku, co coraz częściej wykorzystują nie tylko liderzy na rynku, ale też mniejsze, lokalne firmy.

autor
Autor artykułu
Oskar Szczepański
Specjalista od marketingu internetowego, socialmedia
Napisz do mnie
Udostępnij
Oceń artykuł
Archetypy marki - kim jest Twoja firma?
4.6/5 na podstawie 134 głosów
Poznaj naszą bazę wiedzy
01
Co to jest identyfikacja wizualna?
dentyfikacja wizualna to znacznie więcej niż logo. To kompleksowa reprezentacja wizualna marki, obejmująca logo, kolorystykę, typografię, oraz inne elementy graficzne.
dentyfikacja wizualna to znacznie więcej niż logo. To kompleksowa reprezentacja wizualna marki, obejmująca logo, kolorystykę, typografię, oraz inne elementy graficzne.
02
Co to jest intranet?
Intranet to prywatna sieć komputerowa, która jest ograniczona do użytku wewnętrznego przez daną organizację, np. firmę, szkołę, szpital czy instytucję. Intranet umożliwia wymianę informacji, zasobów i usług pomiędzy członkami organizacji w sposób bezpieczny i prywatny.
Intranet to prywatna sieć komputerowa, która jest ograniczona do użytku wewnętrznego przez daną organizację, np. firmę, szkołę, szpital czy instytucję. Intranet umożliwia wymianę informacji, zasobów i usług pomiędzy członkami organizacji w sposób bezpieczny i prywatny.
03
Co to jest WCAG 2.1?
WCAG 2.1 (Web Content Accessibility Guidelines 2.1) to zestaw wytycznych opracowanych przez organizację World Wide Web Consortium (W3C). Mają one na celu zapewnienie dostępności treści internetowych dla osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności.
WCAG 2.1 (Web Content Accessibility Guidelines 2.1) to zestaw wytycznych opracowanych przez organizację World Wide Web Consortium (W3C). Mają one na celu zapewnienie dostępności treści internetowych dla osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności.
04
Co to jest aplikacja b2c
Aplikacja B2C (Business-to-Consumer) to aplikacja komputerowa lub mobilna, która jest przeznaczona do bezpośredniego użytku przez konsumentów indywidualnych.
Aplikacja B2C (Business-to-Consumer) to aplikacja komputerowa lub mobilna, która jest przeznaczona do bezpośredniego użytku przez konsumentów indywidualnych.
05
Co to jest DTP?
DTP (Desktop Publishing) to skrót od angielskiego terminu "Desktop Publishing," który można przetłumaczyć na polski jako "składanie materiałów wydawniczych na komputerze." DTP jest procesem tworzenia, projektowania i przygotowywania różnych materiałów wydawniczych, takich jak broszury, ulotki, czasopisma, gazety, plakaty, katalogi, książki, banery reklamowe i wiele innych, przy użyciu specjalistycznego oprogramowania komputerowego.
DTP (Desktop Publishing) to skrót od angielskiego terminu
Zainteresowany?
Zainteresowany?
Skontaktuj się z nami i zapytaj o ofertę

Dla kogo pracujemy?

Współpraca z Kancelarią Notarialną Aleksandra Jurczak umożliwiła modernizację strony www, jak również dostosowane do indywidualnych potrzeb kancelarii hostingu witryny internetowej. Kancelaria Notarialna Aleksandra Jurczak specjalizuje się w usługach z zakresu czynności notarialnych.

Zakres działań - hosting strony www. Bumera to renomowana firma meblowa, która charakteryzuje się ponad 20-letnim doświadczeniem na rynku. Marka na bieżąco śledzi panujące na świecie trendy, dzięki czemu meble hotelowe i biurowe nie tylko są wysokiej jakości, ale również modne i eleganckie.

Zarkes działań - strona internetowa. Warszawski Instytut Naczyniowy w Warszawie zajmuje się kompleksowym leczeniem nóg, m.in. żylaków kończyn dolnych, niewydolności żylnej oraz obrzęków tłuszczowych. Klinika Doppler Instytut powstała po to, aby pacjent w jednej placówce mógł otrzymać kompletną pomoc na najwyższym...

Zakres działań - marketing internetowy. Italia Style to sklep internetowy, w którego ofercie dostępne są luksusowe meble włoskie do salonu, jadalni, sypialni, a także pokoju dziecięcego czy nawet biura. W bogatym asortymencie marki można znaleźć wysokiej jakości meble wykończone w niepowtarzalnym stylu, dzięki którym bez większego problemu urządzisz...

CARPATHIA CONSULTING GROUP istnieje na rynku od 2009 roku i cieszy się uznaniem jako ceniony partner w dziedzinie pozyskiwania środków. Bogate doświadczenie oraz ekspertyza, są owocem wieloletniej pracy  założyciela, Piotra Fularza, oraz zgranego zespołu CCG, który aktywnie działa w tej sferze od 2003 roku. Firma stanowi bezsporne centrum kompetencji w obszarze...

Firma Mostostal Warszawa S.A. od ponad siedemdziesięciu ośmiu lat funkcjonuje na rynku polskim. Od początku swej działalności prowadziła zrównoważony rozwój i podejmowała się realizacji różnego rodzaju projektów. Wykonywane przez firmę Mostostal Warszawa obiekty obejmują praktycznie każdy sektor budowlany: ogólny, drogowy, przemysłowy,...

LS Tech to firma zajmująca się produkcją maszyn pakujących i systemów do paletyzacji. Dla firmy zaprojektowaliśmy unikalną i spójną identyfikację wizualną. Oryginalne logo i wizytówka pozwoli firmie zdobyć nowych klientów. Dla LS Tech stworzyliśmy również materiały reklamowe, które przygotowaliśmy do...

elipsa elipsa
Poznaj nasze Realizacje
Realizacja strony internetowej dla Maxton Design
Maxton Design
Strony www
Mostostal Warszawa - konfigurator online mostów
Mostostal
Strony www
Identyfikacja wizualna dla firmy STELMET
Stelmet
Identyfikacja wizualna
Boost Genius
Strony www
Realizacja strony www dla lekarza dr Łukasz Paluch
Dr Łukasz Paluch
Strony www
Facebook Argonium
Polub nas na Facebook'u
Facebook Argonium