Archetypy marki - kim jest Twoja firma?
marketing internetowy

Archetypy marki - kim jest Twoja firma?

Archetypy marki określają osobowość firm, ich wartości, cele, dążenia, motywacje oraz lęki, co zbliża je do ludzi - a konkretniej członków danej grupy docelowej. Pojęcie to we współczesnym marketingu spopularyzowały Margaret Mark i Carol S. Pearson, wyróżniając jednocześnie 12 różnych archetypów marki. Odpowiadają one za konkretną tożsamość i zespół cech, co pomaga w realizowaniu kampanii reklamowej przez firmy. Z odpowiednio dobranym archetypem marki identyfikują się odbiorcy oraz zgadzają z jego postawą wobec otaczającej nas rzeczywistości oraz wartościami. Przy wykorzystaniu archetypu można budować identyfikację wizualną firm, czym zajmuje się właśnie interaktywna agencja Argonium.

Dlaczego warto odnaleźć archetyp marki?

Chyba nic nowego nie powiemy, jeśli zwrócimy uwagę na fakt, że konsumenci chętniej kupują produkty lub korzystają z usług firm tych, z którymi się solidaryzują oraz identyfikują. Już z samej tej przyczyny warto odnaleźć archetyp swojej marki. Za archetypem kryje się cały zbiór: cech charakteru, wartości, skojarzeń, pragnień, obaw, zachowań i postaw. Ustalenie tych kwestii okazuje się bardzo pomocne nie tylko w obraniu skutecznej kampanii reklamowej, ale też w budowie identyfikacji wizualnej firmy. Ponadto archetyp umożliwia zilustrowanie sobie określonego spójnego obrazu danego biznesu. Jeśli jeszcze nie wiesz, kim jest Twoja marka, zacznij od zapoznania się z wszystkimi typami osobowości. W razie potrzeby właściciele biznesów mogą skorzystać z pomocy profesjonalnej agencji interaktywnej Argonium.

Typologia archetypów marki

Najpopularniejsza typologia archetypów marki to ta podawana za Margaret Mark oraz Carol S. Pearson, na którą składają się podane archetypy: Niewinny/Uczciwy, Buntownik, Błazen/Głupiec, Władca, Czarodziej/Magik, Odkrywca, Towarzysz, Kochanek, Twórca, Bohater, Mędrzec oraz Opiekun. Każdy z nich został stworzony na wzór odmiennej osobowości człowieka, na którą składają się jego zachowania, motywacje nim kierujące oraz sposoby myślenia na temat zastanego porządku świata, siebie samego i innych. Dlatego też odkrycie archetypu marki jest niezwykle przydatne w kreowaniu jej spójnego wizerunku, co coraz częściej wykorzystują nie tylko liderzy na rynku, ale też mniejsze, lokalne firmy.

autor
Autor artykułu
Oskar Szczepański
Specjalista od marketingu internetowego, socialmedia
Napisz do mnie
Udostępnij
Oceń artykuł
Archetypy marki - kim jest Twoja firma?
4.6/5 na podstawie 134 głosów
Poznaj naszą bazę wiedzy
01
Co to jest WCAG 2.1?
WCAG 2.1 (Web Content Accessibility Guidelines 2.1) to zestaw wytycznych opracowanych przez organizację World Wide Web Consortium (W3C). Mają one na celu zapewnienie dostępności treści internetowych dla osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności.
WCAG 2.1 (Web Content Accessibility Guidelines 2.1) to zestaw wytycznych opracowanych przez organizację World Wide Web Consortium (W3C). Mają one na celu zapewnienie dostępności treści internetowych dla osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności.
02
Jakie płatności występują w sklepach internetowych?
Sklepy internetowe oferują różnorodne metody płatności, aby umożliwić klientom wygodne i bezpieczne dokonywanie transakcji online.
Sklepy internetowe oferują różnorodne metody płatności, aby umożliwić klientom wygodne i bezpieczne dokonywanie transakcji online.
03
Co to jest Breadcrumbs?
Breadcrumbs, w kontekście projektowania stron internetowych, to ścieżka nawigacyjna, która pomaga użytkownikom zorientować się, gdzie znajdują się na stronie w relacji do głównej struktury witryny.
Breadcrumbs, w kontekście projektowania stron internetowych, to ścieżka nawigacyjna, która pomaga użytkownikom zorientować się, gdzie znajdują się na stronie w relacji do głównej struktury witryny.
04
Co to jest księga znaków?
Księga znaków, inaczej zwana księgą identyfikacji wizualnej, to dokument lub zbiór wytycznych, który szczegółowo określa, jak powinny być stosowane elementy identyfikacji wizualnej firmy, w tym przede wszystkim logo.
Księga znaków, inaczej zwana księgą identyfikacji wizualnej, to dokument lub zbiór wytycznych, który szczegółowo określa, jak powinny być stosowane elementy identyfikacji wizualnej firmy, w tym przede wszystkim logo.
05
Jakie formy dostawy są w sklepach internetowych ?
Sklepy internetowe oferują różne formy dostawy, aby zapewnić klientom wygodną i efektywną dostawę zamówionych produktów.
Sklepy internetowe oferują różne formy dostawy, aby zapewnić klientom wygodną i efektywną dostawę zamówionych produktów.
Zainteresowany?
Zainteresowany?
Skontaktuj się z nami i zapytaj o ofertę

Dla kogo pracujemy?

Współpraca z Kancelarią Notarialną Aleksandra Jurczak umożliwiła modernizację strony www, jak również dostosowane do indywidualnych potrzeb kancelarii hostingu witryny internetowej. Kancelaria Notarialna Aleksandra Jurczak specjalizuje się w usługach z zakresu czynności notarialnych.

Zakres działań - sklep internetowy. Zagano to firma zajmująca się projektowaniem oraz produkcją wysokogatunkowej odzieży kąpielowej i sportowej o nowoczesnym designie i świetnych walorach użytkowych. Kolekcje strojów kąpielowych Zagano idealnie sprawdzą się u osób aktywnych, które podczas pływania i uprawiania sportu cenią sobie wysoką...

Zakres działań - marketing internetowy. Italia Style to sklep internetowy, w którego ofercie dostępne są luksusowe meble włoskie do salonu, jadalni, sypialni, a także pokoju dziecięcego czy nawet biura. W bogatym asortymencie marki można znaleźć wysokiej jakości meble wykończone w niepowtarzalnym stylu, dzięki którym bez większego problemu urządzisz...

Zakres działań: hosting strony www. Tworzywa Sztuczne PZL Mielec to firma specjalizująca się w produkcji części oraz zespołów kompozytowych dla kolejnictwa i motoryzacji, lotnictwa, a także innych wyrobów specjalnych.

CARPATHIA CONSULTING GROUP istnieje na rynku od 2009 roku i cieszy się uznaniem jako ceniony partner w dziedzinie pozyskiwania środków. Bogate doświadczenie oraz ekspertyza, są owocem wieloletniej pracy  założyciela, Piotra Fularza, oraz zgranego zespołu CCG, który aktywnie działa w tej sferze od 2003 roku. Firma stanowi bezsporne centrum kompetencji w obszarze...

Firma Mostostal Warszawa S.A. od ponad siedemdziesięciu ośmiu lat funkcjonuje na rynku polskim. Od początku swej działalności prowadziła zrównoważony rozwój i podejmowała się realizacji różnego rodzaju projektów. Wykonywane przez firmę Mostostal Warszawa obiekty obejmują praktycznie każdy sektor budowlany: ogólny, drogowy, przemysłowy,...

LS Tech to firma zajmująca się produkcją maszyn pakujących i systemów do paletyzacji. Dla firmy zaprojektowaliśmy unikalną i spójną identyfikację wizualną. Oryginalne logo i wizytówka pozwoli firmie zdobyć nowych klientów. Dla LS Tech stworzyliśmy również materiały reklamowe, które przygotowaliśmy do...

elipsa elipsa
Poznaj nasze Realizacje
Realizacja sklepu internetowego Artelito
Artelito
Sklepy online
Realizacja sklepu internetowego z meblami - Italia Style
Italia style
Sklepy online
Realizacja strony www dla hotelu i restauracji Siedlisko Janczar
Siedlisko Janczar
Strony www
Facebook Argonium
Polub nas na Facebook'u
Facebook Argonium