
Słownik terminów w Google Ads
Co oznaczają skróty Google Ads? , jak np. "Nasze CPC jest niższe niż u konkurencji" czy "Zauważyliśmy znaczny wzrost w CTR". Oto wyjaśnienie tych terminów:
CPC (ang. cost per click
CPC (ang. cost per click) – jest to koszt za pojedyncze kliknięcie w reklamę. Często odnosi się do maksymalnej stawki, jaką jesteśmy gotowi zapłacić za taką interakcję. Gdy specjaliści mówią o CPC, często mają na myśli średnią cenę za kliknięcie. W takim kontekście właściwe byłoby używanie terminu "średnie CPC".
CTR (ang. click through rate)
CTR (ang. click through rate) – to współczynnik klikalności, prezentujący procentowy stosunek liczby kliknięć do ogólnej liczby wyświetleń reklamy. Zasada jest taka, że im wyższy CTR, tym reklama jest bardziej interesująca dla użytkowników. Należy jednak pamiętać, że ten współczynnik różni się w zależności od branży.
CPA (ang. cost per acquisition)
CPA (ang. cost per acquisition) – oznacza koszt pozyskania klienta. Najczęściej jest używany do opisania kosztu konwersji. Wspominając o CPA, zazwyczaj mówimy o średnim koszcie w kampaniach reklamowych. W narzędziu Google Ads możemy również ustawić strategię ustalania stawek bazującą na docelowym CPA, decydując, ile maksymalnie chcielibyśmy płacić za każdą konwersję.